Laihduin ketogeenisellä ruokavaliolla 46kg 9 kuukaudessa ja kaikki arvoni oli täydelliset, vaikka olen diabeetikko
Lääkäri sanoi että diabeteskin näyttäisi olevan parantunut, mutta varoitti ruokavalioni äärimmäisistä riskeistä eikä sitä oikeastaan voi suositella. Käski heti siirtymään ruokavalioon jossa 100 grammaa sokeria päivässä, puuroa, leipää, mehua, jne eli suositusten mukainen ruokavalio.
Mitä tekisit tilanteessani?
Kommentit (18)
En usko sanaakaan. Ketoosi on huhu dieetti, joihin sortuu lähinnä julkkikset. Se on täyttä hönppää. Ja olen THL:n tutkija, eikä mielipidettäni muutu ollenkaan se että ohjeet tulee hallitukselta joka haluaa tukea maataloutta.
Jännä että big pharma ja sen kätyrit demonisoi ketogeenistä ruokavaliota ja d-vitamiinia, kun ne näyttäisivät ehkäisevän kaikkia kroonisia sairauksia ja lihavuutta...
Jatkaisin karppausta. https://www.diabetes.org.uk/guide-to-diabetes/enjoy-food/eating-with-di…
No ei nyt ainakaan kannata mihinkään sokeri-hiilari ruokavalioon takaisin siirtyä.
Syöt terveellisesti (esim. vihanneksia, hedelmiä, kalaa, pähkinöitä + riittävästi kuitua antavaa tummaa leipää) sellaisia kalorimääriä päivässä että paino pysyy nyt oikeassa lukemassa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkaisin karppausta. https://www.diabetes.org.uk/guide-to-diabetes/enjoy-food/eating-with-di…
En usko tuollaisiin hömppälinkkeihin. Sitten kun lukee iltalehdessä tai thl asian tuntijan sanomana niin palataan asijaan.
Mulla on korjaantunut sokeriarvot normaaleihin 3 kuukaudessa ihan tavallisen terveellisellä ruokavaliolla, kiloja on lähtenyt toistaiseksi vasta 15. Pääosin syön suositusten mukaisesti, mutta vähän vähemmän leipää/puuroa, tilalla jotain proteiinipitoista. Kasviksista, kuiduista ja hyvistä rasvoista huolehdin, mutta syön myös perunaa, täysjyväpastaa, ruisleipää, riisiä jne.
Ei ketogeenisessa ruokavaliossa taida olla sinällään mitään epäterveellistä (jos huolehtii kuiduista ym.), vaan lähinnä se, että kyseessä on kuitenkin rajattu dieetti, jota on aina hankalampi noudattaa pitkällä aikavälillä.
Tiesikö ap että raskalaisissa perunoissa on enemmän kuitua kun keitetyissä.
Itse vhh:lla ollut teinistä pitkälle parikymppiseksi asti välillä ketoosissa käyden. Edelleen siis olen, sillä kun huomaa sen valtavan parannuksen terveyteen, mikä seuraa tästä elämäntavasta, ei ole halua siirtyä enää takaisin normaaliin ruokaympyrämalliin. Terv. Autoimmuunisairautensa täysin oireettomiksi ruoalla hoitanut.
Lääkäri myös kielsi puhumasta tästä kellekään ja uhkasi jopa oikeustoimilla jos puhun tästä netissä... sanoi että kannattaa lukea THL:n sivuja ja suosituksia...
ap
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri myös kielsi puhumasta tästä kellekään ja uhkasi jopa oikeustoimilla jos puhun tästä netissä... sanoi että kannattaa lukea THL:n sivuja ja suosituksia...
ap
Niin varmaan :D
” Käski heti siirtymään ruokavalioon jossa 100 grammaa sokeria päivässä, puuroa, leipää, mehua, jne eli suositusten mukainen ruokavalio.
Mitä tekisit tilanteessani?”
Vain 100 g sokeria päivässä? Nyt en usko sanaakaan! Kyllä kunnon karppiagitaattori olisi väittänyt lääkärin käskeneen sinun syödä ainakin sen puoli kiloa päivässä.
Harjoittele vielä vähän lisää, ehkä jo ensi vuonna irtoaa kunnolla.
Tuosta kilomäärästä vähintään neljännes on pelkkää nestettä ja todennäköisesti olet onnistunut myös lihaksesi hävittämään melko tehokkaasti. Varmasti ehtaa rasvaakin on lähtenyt jonkin verran.
Teit sitten uuden aloituksen paskaprovostasi. Noloa jonne, noloa.
Perskutarallaa