Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa hetken kysymyksiinne.

Vierailija
07.08.2006 |

JOs tarvetta..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset taas ei yhtään?

itse synnyttänyt 2 lasta aika peräkkäin ja ei ikinä mitään pahempaa kuin tokalla kerralla pikkuinen repeämä virtsarakkoon päin?? tai virtsaputkeen...miten se nyt sanotaan.

mut hyvin oon kävelly ja istunut ja olen palautunut ja parantunut hyvin nopeesti!

Kiitos jos viitsit vastata :)

Vierailija
2/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä 3kk ja jt:ssä kaikki normaalia, pomput vain tuntuvat ikäviltä välillä.. ikäänkuin joku hölskyisi... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu niin paljon kudoksista, toisilla alkujaankin tiukemmat paikat vauvan synyä kuin toisillä. Yleensä toissynnyttäjillä harvemmin esimerkiksi tarvitaan epparia.

Kun äiti ponnistaa, työntää kätilö samanaikaisesti vauvan päätä ikäänkuin takaisinpäin, jotta pää syntyisi pikkuhiljalleen ja kudokset kerkeävät siinä samalla hieman venymään. Ja kun kätilö yht' äkkiä kieltääkin ponnistamasta, annetaan vauvanpään syntyä supistusten voimalla hiljalleen.

Klö

Vierailija
4/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntui tuossa pari tuntia sitten että lapsivettä lorahti vessassa käydessä. Mulle kävi samoin edellisellä kerralla, eli että vettä tuli vain suoraan pyttyyn ( siistiä toimintaa :)) mutta siinä välillä ei yhtään tihkuttanut. Sairaalaan silloin soittelin, mutta eivät uskoneet ja lopulta synnytys käynnistettiin reilusti yli vuorokauden jälkeen, kun supparit ei alkaneet ja vettähän se tosiaan oli ollut.

Viimeksi olin kyllä ihan varma asiasta, nyt en...ajattelin että, ehkä oli pissaa vaan..

Ajattelin nyt seurailla huomiseen..? Eikös se ole sen merkki, että lapsivettä on jos vauvalla on hikka? Vauva ainakin hieman nyt liikkuu. Yleensä myös hikottelee useita kertoja päivässä ja ajattelin nyt odotella vielä. Tarkoitukseni on siis kysyä, kuinka kauan uskallan odotella ennenkuin otan yhteyttä mihinkään ja onko se hikka hyvä merkki? Kaikki lapset syntyneet aikaisin ja nyt viikkoja 35+4.

Anteeksi sekava sepustus ja kiitos jos viitsit vastata.

Vierailija
5/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauksissa ilmenevistä kohtu-ongelmista, ei ehkä kestä. Ny tolen raskaana jo viikolla 15 enkä ole vieläkään uskaltanut neuvolaan mennä. Harmittaa, kai sinne mentävä olisi, mutta siellä kuitenkin ehdotetaan aborttia...

Vierailija
6/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan KUDOKSET ja niiden joustavuus.

Miten et tiedä,hyvänen aika!

Vierailija
7/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt lantiopohjanlihas harjoituksia. Yleensä suositellaan, että odottelet jälkitarkastukseen asti (mikä sinulla on ilmeisesti ollutkin). Ja sitten voi alkaa pikkuhiljalleen harrastamaan mitä ennenkin.

Onko sinulla vielä jälkivuotoa ollut, tai oletko huomannut että kohtu olisi laskeutunut? Sanottiinko jälkitarkastuksessa mitään erityistä?

Vierailija
8/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin ponnistamaan esikoisemme kovalla kiireellä sydänäänten romahtamisen takia ja lapsiveden vihreyden takia. Vauva syntyi aivan elottomana ja näytti kuolleelta. Ja aika kauan meni ennen kuin virkosi. Tapahtuma oli minulle todella järkyttävä ja pelästyin aivan valtavasti.

Nyt on ollut miehen kanssa puhetta toisen lapsen yrittämisestä, mutta minulla on edelleen hurja pelko tuosta esikon ponnistusvaiheesta. En haluaisi enää koskaan joutua kokemaan vastaavaa ja pelkään todella paljon synnytystä. Toisen lapsen haluaisin..kestän supistukset ja kaiken muun, mutta en uskalla ponnistaa.

Onko mitään toiveita enää toista lasta saada?

Vierailija
9/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

listeriasta

onko arlan feta-juustossa listeriariski isompi kuin kotimaisissa vastaavissa. miten listeria oireilee jos semmoinen tulee?

Vierailija
10/10 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jälkitarkastus on ollut ja jälkivuotoa oli vain 2vkoa. Kaikki tosiaan ok.

Lantionpohjan harjoituksia olen tehnyt aika säännöllisesti eikä tuo herkkyys tunnu aina juostessa vaan ilmenee aina toisinaan..

Pitänee vain vahvistaa niitä lihaksia ja tehdä tunnon mukaan, vai voisiko tuossa olla kyse laskeumasta tms vaikka jt:ssä kaikki olikin ok...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi