Onko lakanoitten vaihto viikoittain turhaa?
Kommentit (45)
Mitä? Minä vaihdan lakanat kerran viikossa. Voihan se olla jonkun mielestä turhaa, mutta itse rakastan sitä tunnetta kun pääsee illalla suihkun jälkeen puhtaisiin lakanoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan tässä elämässä on turhaa. Miksi syödä kun tulee uudestaan taas nälkä.
Puhtaat tuoksuvat lakanat on ihanat. Ulkona niihin tulee vielä ihanampi tuoksu.
Hyvin sanottu. Tässä turhuuden turhuudessa on hyväksi saada nauttia niistä elämän pienistä iloista, kuten puhtaat lakanat. Kyllähän sitä menee ihan eri mielellä nukkumaan kun lakanat on puhtaat ja hyväntuoksuiset. Myönnän etten aina masennukseni takia saa vaihdettua lakanoita kerran viikossa. Minusta se on kuitenkin sellainen asia mihin kannattaa edes pyrkiä. Samoin kuin muutkin "normaalit" asiat elämässä. Turhia kaikki, mutta mitä hyödyttää vain olla olemassa omien eritteidensä ympäröimänä, kaiken luovuttaneena?
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan kesällä kerran viikossa ja talvisin joka toinen viikko.
Meillä myös tällainen "vaihtovälirytmi" :)
Mikä on kenellekin turhaa. Minä nukun alasti ja rakastan nukkua puhtaissa lakanoissa ja tuuletetuissa petivaatteissa. Siksi lakanoiden vaihto kerran viikossa ei ole minulle turhaa. Ne vaihtaa ja peseekin niin nopsasti, etten siitäkään saa ongelmaa aikaiseksi.
Mielestäni viikon vaihtoväli on hyvä, jos ei käy joka päivä suihkussa. Itse olen harventanut suihkuväliä joka toiseen päivään ja kyllä lakanat (etenkin tyyny) alkaa haisemaan jo viikon aikana. Kahta viikkoa pidempään en ilkeä jättää, vaikka asunkin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähtee suihkussa käymättä ihmisten ilmoille parin viikon lakanoista, niin kyllähän siinä tukka ainakin on on aika eritteissä, sano.
Jos totuus ei miellytä, siitä voi kiellytä.
Puhtaiden lakanoiden tuoksuun törmää varmimmin suomalaisissa hotelleissa. Tässäkin, niinkuin monessa muussakin asiassa ykkönen on maamme Suomi, maailman hygienisin maa.
Vaihdan viikon välein, joskus vähän yli. Kissatalous ja tykkään puhtaista lakanoista.
Olen jo vuosikausia vaihtanut lakanat kerran viikossa. Tyynyliinan vaihdan 2-3 kertaa viikossa, koska iho on rasvainen ja hiukset ovat rasvaiset.
En vaihda. Voi mennä joskus neljäkin viikkoa. En hikoile, käyn suihkussa iltaisin ja käytän yöpukua. Kesällä useammin tai jos sotkeutuu vaikka seksin takia.
Vierailija kirjoitti:
En vaihda. Voi mennä joskus neljäkin viikkoa. En hikoile, käyn suihkussa iltaisin ja käytän yöpukua. Kesällä useammin tai jos sotkeutuu vaikka seksin takia.
Sama juttu mullakin. Itse asiassa aika usein vaihdan kuukautisten jälkeen, koska silloin tietää, että seuraavat viikot pitäisi mennä suht siististi. Tyynyliinaa vaihdan toki useammin, 1-2 viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen hikoilee, tai siis kauniimmin sanottuna luovuttaa kehostaan kosteutta nukkuessaan. Et ole siinä mikään poikkeus.
Miksi lakanoita yleensäkään pitäisi vaihtaa? Paitsi silloin, kun ne menevät rikki. Pesen lakanat 2 viikon välein. Eli laitan ne aamulla pyykkikoneeseen, sieltä kuivausrumpuun, ja illaksi takaisin sänkyyn.
Meillä vaihdetaan kerran kuussa. Tyynyliinat parin viikon välein. Ihan riittävä väli.
Lapsiperheessä pyykkiä on muutenkin niin paljon, ja muuta tekemistä, että ei riitä energiaa ylimääräiseen.
Jos oltaisiin kaksin niin vaihtaisin 2x useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen hikoilee, tai siis kauniimmin sanottuna luovuttaa kehostaan kosteutta nukkuessaan. Et ole siinä mikään poikkeus.
Ihmiset on kyllä niin pihalla omista ruumiintoiminnoistaan, että kauhistuttaa.
Vaihdan 1-3 kk välein. Käyn suihkussa 2 kertaa viikossa. Ei ongelmaa.
Vaihdetaan muutaman kerran vuodessa! Ei olla saastaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tyynyliinoja vaihdan useammin mutta en tosiaan jaksa jatkuvasti vaihtaa lakanoita. Nää samat tyypit, jotka lakanoita puljaa jatkuvasti, käy myös suihkussa 3 kertaa päivässä. Kyllä siinä luonto huutaa hoosiannaa.
Tunnet siis niin monia tällaisia, että voit yleistää.
Parin viikon välein vaihdan.