Onko lakanoitten vaihto viikoittain turhaa?
Kommentit (45)
Mulla on yksin aina pyjama + villasukat ja lakanoidenvaihtoväli voi olla vaikka kuukaudenkin kun ei niissä mitään ole, en hikoa edes. Tyynyliinoja vaihdan useammin.
Tai sitten jos on miesvieraita, silloin esim. kerta viikkoon kyllä.
Tyynyliinoja vaihdan useammin mutta en tosiaan jaksa jatkuvasti vaihtaa lakanoita. Nää samat tyypit, jotka lakanoita puljaa jatkuvasti, käy myös suihkussa 3 kertaa päivässä. Kyllä siinä luonto huutaa hoosiannaa.
Riippu kait siitä, hikoileeko nukkuja, harrastetaanko paljon seksiä, onko kuukautisvuodot runsaat, meneekö nukkuja likaisena lakanoihin tai syökö tahi juoko joku sängyssä sottaisesti. Jos ei mitään näistä tapahdu, eikä yökasteluakaan ole, niin kerran viikossa on liian usein. Joka toinen viikko riittää.
Lakanoiden vaihtaminen joka viikko on TURHAA !
Mutta tyynyliinat kannattaa vaihtaa joka viikko.
Lakanoille riittää vaihto yleensä 3 viikon välein.
Jos kehon / ihon erittämät aineet olisivat värillisiä , kukaan ei nukkuisi kahta yötä samoilla lakanoilla.
On turhaa. Me vaihdamme paljon harvemmin ja mitään kamalaa ei ole tapahtunut.
Vaihdamme aunakin kahden viikon välein, joskus useamminkin. Turhuudesta en tiedä, mutta meillä on seksiä sen verran usein, että joskus jo viikkokin on pitkä aika nukkua läiskäisissä lakanoissa. Mies on myös hikoilevat sorttia, joten teemme niin kuin parhaaksi katsomme tämänkin asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On turhaa. Me vaihdamme paljon harvemmin ja mitään kamalaa ei ole tapahtunut.
Meillä ei ole siis seksiä kuin ehkä kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kehon / ihon erittämät aineet olisivat värillisiä , kukaan ei nukkuisi kahta yötä samoilla lakanoilla.
Ei minua haittaa, niin kauan kuin siinä nukun vain minä.
Ei ole turhaa. Tulee kyllä puhdas ja raikas lakana. Ei ole tunkkainen. Toki jos et halua vaihtaa niin ok.
Vajaan kuukauden välein riittää ihan hyvin.
Nukun alasti ja meillä myös kissat leikkivät ja nukkuvat sängyllä. Tällä hetkellä vaihdan lakanat 7-10 päivän välein pyykkivuoron mukaan. Voin venyttää lakananvaihtoa kahteen viikkoon, mutta siinä tapauksessa vaihtaisin tyynyliinat viikottain.
En tiedä onko turhaa, mutta itse olen vaihtanut joka toinen viikko. Ja hengissä ollaan ilman allergioita. T. Nainen 50+
Jos lähtee suihkussa käymättä ihmisten ilmoille parin viikon lakanoista, niin kyllähän siinä tukka ainakin on on aika eritteissä, sano.
Kaikkihan tässä elämässä on turhaa. Miksi syödä kun tulee uudestaan taas nälkä.
Puhtaat tuoksuvat lakanat on ihanat. Ulkona niihin tulee vielä ihanampi tuoksu.
Vaihdan kesällä kerran viikossa ja talvisin joka toinen viikko.
En vaihda joka viikko. Elän yksin, en koskaan syö sängyssä, talvisin en hikoa öisin, enkä nuku alasti. En myöskään vaihda kylpypyyhettä joka viikko, käytän sitä vain kerran vuorokaudessa aamusuihkun jälkeen. Ei mene käyttökelvottomaksi se 7 kerran jälkeen. Käsipyyhkeet vaihdan viikottain.
Itse en koe turhaksi, koska tykkään mennä puhtaisiin lakanoihin. Kyllähän ne likaantuu jo yhdessä yössä, joten mulle viikon vaihtoväli on maksimi.