Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipäjonot ja yhteisruokailu ovat epätäreilua kilpailua ruokakauppoja ja ravintoloita vastaan

Vierailija
19.02.2021 |

On väärin että ruokaa jaetaan ilmaiseksi ja totta kai se luokortteleide än pituisten jonojen verran kysyntää, mutta jokainen ilmaiseksi jaettu kassi on pois ruokakaupoista ja jokainen ilmaiseksi jaettu ateria on pois ravintoloita. Ajatelkaapa sitä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on kaupoilta pois että ruokajonoissa jaetaan ruokaa joka muuten olisi mennyt vanhentuneena roskiin?

Vierailija
2/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo totta. Silloin kun olin leipäjonossa, toinen vaihtoehto ois tosiaan just ollut ravintolaillallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on kaupoilta pois että ruokajonoissa jaetaan ruokaa joka muuten olisi mennyt vanhentuneena roskiin?

Sen sijaan että nämä ihmiset menisi ötökkä ruokakauppaan ja maksaisivat rehellisesti jokaisesta muovipussiin pistetystä tavarasta niin he menevät leipäjonoon ja saavat saman määrän ruokaa mutta täysin ilmaiseksi ilman että siitä tarvitsee maksaa euroakaan.

Vierailija
4/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo totta. Silloin kun olin leipäjonossa, toinen vaihtoehto ois tosiaan just ollut ravintolaillallinen.

Mulla sama, olis voinut käydä keskustassa jossain hienommin illastamassa, mutta päätin sitten hakea sen jauhelihapaketin jonosta.

Vierailija
5/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisruokailuja ei ole ollut vuoteen, ja ruokajakojakin on lopetettu useassa paikkaa. 

Vierailija
6/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolat tuovat toimeentuloa yrittäjille, työntekijöille ja tuottajille. Leipäjonot vain lisäävät kurjuutta.

Vierailija
7/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonot on parempia kuin kauppojen roskisten dyykkaus. Tosin nykyään melkein kaikkialla taitaa olla lukot roskiksissa.

Vierailija
8/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhteisruokailuja ei ole ollut vuoteen, ja ruokajakojakin on lopetettu useassa paikkaa. 

Se on oikein ja toivottavasti ne pysyvätkin lopetettuina. Ihmiset eivät tarvitse leipäjonoja ja ruokakaupat ovat saaneet vain kärsiä niiden takia tappiota menetetyistä ostoksista.

Vierailija
9/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonot on parempia kuin kauppojen roskisten dyykkaus. Tosin nykyään melkein kaikkialla taitaa olla lukot roskiksissa.

Kuinka vaikeaa on mennä kauppaan ja vaihtaa rahaa ruokaan? Miksi se ruoka on niin väkisin pakko saada ilmaiseksi ja aiheuttaa kauppiaille, työntekijöille ja tuottajille ahdinkoa kun menettävät toimeentulonsa?

Vierailija
10/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oikein ja toivottavasti ne pysyvätkin lopetettuina. Ihmiset eivät tarvitse leipäjonoja ja ruokakaupat ovat saaneet vain kärsiä niiden takia tappiota menetetyistä ostoksista.

Kelagold kortin saa vaan tietty porukka, kyllä niille leipäjonoille on tarvetta.

Vierailija
11/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolat tuovat toimeentuloa yrittäjille, työntekijöille ja tuottajille. Leipäjonot vain lisäävät kurjuutta.

En välitä enkä piittaa. Ihan sama vaikka kuolisivat nälkään kunhan minä saan ruokaa.

Vierailija
12/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelagold kortin saa vaan tietty porukka, kyllä niille leipäjonoille on tarvetta.

Ei ole. Ihmiset jonottaa leipäjonoissa vain koska niistä saa ruuan ilmaiseksi, se ilmaisuus kun luo pelkästään sen kysynnän leipäjonoille, mutta muuten ne ovat täysin turhia ja tarpeettomina.

Vierailija
13/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap tämän tosissaan on kirjoittanut niin otappa yhteys lähimpään mielenterveystoimistoon.

Vierailija
14/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan se ihan hyvä, että konkurssikypsät ravintolat menevät nurin.

Oikeasti hyvä ravintola ei millään tavalla "kärsi" siitä, että yhteiskunnan köyhimmille tarjotaa leipäjonoja ja yhteisruokailuja.

Vierailija
15/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonossa ilmaista ruokakassia jonottavat haluavat vain tahallaan tuottaa ahdinkoa ja kärsimystä ruuan tuottajille sekä ajaa kotimaisen ruuantuotannon alas sillä hinnalla että saavat ruuan ilmaiseksi ja siitä ei tarvitse maksaa.

Vierailija
16/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti hyvä ravintola ei millään tavalla "kärsi" siitä, että yhteiskunnan köyhimmille tarjotaa leipäjonoja ja yhteisruokailuja.

Eikä minua haittaisi vaikka S- ja K-ryhmä tekisi molemmat konkurssin.

17/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö on pelkkää voittoa, jos vähävarainen tulee ja näpistää ruokansa kaupasta?

Sekin on vaihtoehto, jos mitään muuta ei ole käytössä. Hyvin harva varmaan menee metsään kuolemaan Suomen kaltaisessa yhteiskunnassa.

Vierailija
18/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34791 kirjoitti:

Sekö on pelkkää voittoa, jos vähävarainen tulee ja näpistää ruokansa kaupasta?

Sekin on vaihtoehto, jos mitään muuta ei ole käytössä. Hyvin harva varmaan menee metsään kuolemaan Suomen kaltaisessa yhteiskunnassa.

Ei tietenkään näpistä vaan MAKSAA rehellisesti ruuasta kuten muutkin.

Vierailija
19/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että nämä ihmiset menisi ötökkä ruokakauppaan ja maksaisivat rehellisesti jokaisesta muovipussiin pistetystä tavarasta niin he menevät leipäjonoon ja saavat saman määrän ruokaa mutta täysin ilmaiseksi ilman että siitä tarvitsee maksaa euroakaan.

Voithan sinäkin hakea ruokasi leipöjonosta, niin ei tarvitse kadehtia.

Oletko niin tyhmä, ettei tällainen ole tullut mieleesi?

Vierailija
20/44 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä minua haittaisi vaikka S- ja K-ryhmä tekisi molemmat konkurssin.

Itse olen laittanut molemman ketjun ruokakaupat, huoltoasemat ja muut toimet boikottiin jo aikoja sitten. Suomi pärjää hyvin vaikka molemmat ketjukonsernit katoaisivat. Ruokaa saa edelleen pellosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme