Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri-kysymys, omaehtoisen opiskelun jälkeen?

Vierailija
19.02.2021 |

Olen kirjoilla työvoimatoimistossa, olin työttömänä ja aloitin opiskelun, josta kaksi ekaa vuotta sain työmarkkinatukea. Lopun ajan olen opiskellut tutkinnon loppuun "omaan piikkiin".
Kun työmarkkinatuki loppui, työkkäristä kysyttiin, haluanko jäädä listoille vai poistua. Kun kysyin, kumpi on järkevämpää, ei virkailija osannut vastata, joten nyt jäin sitten listoille.
Valmistun kuukauden päästä. Osaksi koronatilanteen vuoksi en ainakaan vielä ole löytänyt työpaikkaa, harjoittelupaikastani lupailtiin alustavasti elokuulta hommia suullisesti..

Miten kannattaa toimia työkkärin suhteen, jos en saakaan nyt heti töitä? Pidänkö itseni edelleen asiakkaana?

Entä tietääkö joku, saanko mitään tukia, jos en saa valmistumiseni jälkeen heti töitä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä: nimenomaan työttömyystukea, toimeentulotukeen en ole oikeutettu.

Vierailija
2/4 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta saat työmarkkinatukea (tai ansiosidonnaista) täytyy sinun olla työttömänä työnhakijana, tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta saat työmarkkinatukea (tai ansiosidonnaista) täytyy sinun olla työttömänä työnhakijana, tietenkin.

Tämän tiedän, mutta ihmettelen, miksei virkailija sanonut asiaan mitään.. heti tuli olo, että joku ketunhäntä haudattuna jossain... :)

Entä tietääkö joku, onko opiskelun jälkeen jotain karensseja ym tai pitääkö täyttyä työssäoloehto vai voiko hypätä jälleen työmarkkinatuen saajaksi?

Opiskelun aloittaessa ei ollut tietoa koronasta ja piti olla "varma" tulevaisuus, mutta nyt on sekä uusi että vanha ammatti vähän heikommalla kuin ennen koronaa.

Vierailija
4/4 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä jalkasi ovenraossa. Mikään ei estä pysymästä työnhakijanakaan vaikka olisit töissäkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi