Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tietoa tai kokemuksia Cipralex-lääkkeestä?

Vierailija
06.08.2008 |

Aloittelen ja ahdistaa... mikä on sinänsä ymmärrettävää, kun syön noita ahdistukseen. =DD

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oon niitä syönyt jo pari vuotta, muut lääkkeet ei käyneet, mutta toi on hyvä mulle. Taidan syödä pitkään.

Vierailija
2/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi niin hyvä. Mutta ei sekään kaikille käy - sukulaiseni kokeili, mutta sai paremman avun toisesta lääkkeestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sivuoireina kuivui suu ja myös orgasmit katosivat. Tosin se ei haitannut sillä siellä alakulon syövereissä ei juuri tehnyt seksiäkään mieli. Mitään hankaluuksia ei myöskään liittynyt lääkkeen lopettamiseen.

Vierailija
4/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kesti tasan sen 2 vkoa minkä sen sanottiin kestävän, sitten olo muuttui täysin ja ahdistus hävisi kokonaan. Minullakin on ollut ongelmana että seksi ei kiinnosta ja orgasmivaikeudet. Muuten lääke on sopinut hyvin. Nyt olen lopettelemassa lääkitystä.

Vierailija
5/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt puolisen vuotta vastaavaa lääkettä ja lihonut tuona aikana 8 kg. Ruokailutavat minulla olleet vuosia samat ja liikuntaa olen jopa lisännyt, joten mitään muuta muutosta elintapoihini en keksi kuin tuo lääke. Tämä lihominen vie itsetuntoa ja siten lisää ahdistusta..

Niin ja minullakin seksihalut ja orgasmit hävinneet, mutta olen sinkku, joten sinänsä on vain helpotus.

Vierailija
6/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

cipralexin ei pitäis tuoda kiloja. Sanot syöväsi vastavaa, mitä tarkalleen? Kun nimittäin ne, jotka ei mulle sopineet, oli juuri kiloja tuovia.

Vierailija
7/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös näissä ole samat vaikuttavat aineet? Onko lääkevaihto vaikeaa toteuttaa ja tulevatko nuo alkuoireet sitten uudestaan?

T: 7

Vierailija
8/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Sepram 20 mg (Cipralexin rinnakkaisvalmiste) unihäiriön hoitoon. Minulla ainakin on auttanut, tosin välillä hikoiluttaa kovasti kasvoista, ja tämä on kuulemma lääkkeen sivuvaikutus. Muuta en ole huomannut. Pääasia että pääsin eroon siitä jatkuvasta unettomuudesta!

Vierailija
9/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ekaa viikkoa oli tavallista ahdistavampaa, sen jälkeen erinomaisen hyvin toimi. Lopetin käytön tossa keväällä, saa nähdä, josko pitäisi aloittaa syksyn pimetessä taas.

Vierailija
10/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cipralexilla ei ole Suomessa markkinoilla rinnakkaisvalmistetta.

Vierailija
11/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt jo yli puolivuotta. Muutama lisäkilo tullut ja ummetusta ja noita em ongelmia kuten aiemmin mainittu. Mutta päänuppi pysyy paremmin kasassa, jonkin aikaa ajattelin vielä jatkaa.

Vierailija
12/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän reseptiin sitten kirjoitettiin Cipralex ja sekä lääkäri että apteekki-ihminen suosittelivat Sepramia sen tilalle, koska on niin paljon halvempaa? Siis sama lääkäri, joka kirjoitti sen Cipralexin siihen reseptiin.

Vierailija
13/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ekaa viikkoa oli tavallista ahdistavampaa, sen jälkeen erinomaisen hyvin toimi. Lopetin käytön tossa keväällä, saa nähdä, josko pitäisi aloittaa syksyn pimetessä taas.

Cipralexilla ei tosiaan ole rinnakkaislääkettä.

Vierailija
14/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei ole rinnakkaisvalmisteita. Cipralexin vaikuttava-aine on essitalopraami. Sepram, Cipramil ja muut citalopram ratiopharm jne.... sisältävät sitalopraamia. Sukulaislääkeaineita, mutta ei aivan sama. Essitalopraami on sitalopraamin kemiallisesti puhtaampi muoto ... sitä en osaa sanoa onko ko. aineilla muuta eroa kuin hinta. Cipralex on tosi kallis lääke, sitalopraami-lääkkeet sen sijaan halpoja. Väitetään, että Cipralexilla olisi vähemmän sivuvaikutuksia, mutta en tiedä, onko väite vain lääkemainonnon kikka.

Vierailija
15/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos oikaisusta!

Vierailija
16/20 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman vaimoni Cipralex 10 mg veti melko tunteettomaksi. Ei itkuja, ei nauruja enää. Ei seksiä, ei haleja, ei suukkoja. Tasaisen asiallinen kuin mies pahimmillaan.

Ja nukkuu paljon.

Hyvänä puolena se, että enää ei masenna eikä ahdista.

Vierailija
17/20 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkoppa voi hyvin, paremmin kuin Sepramilla/ Cipramililla.

Kieltämättä olo on asiallinen. En itke ollenkaan, enkä huvitu mistä tahansa. nauran kuitenkin, kun naurattaa. Seksi kiinnostaa, mutta eniten ovulaation aikaan. Onneksi minulla ei ole hormonaalista ehkäisyä!

Keskivartalon lihavuus on lisääntynyt. Ja tosiaan, nukun mielelläni ja hyvin:-)

Vierailija
18/20 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistukseen minäkin. Ensimmäiset 2 viikkoa lievää pahoinvointia, hikoilua jne, sitten ei sivuoireita. Tajusin vain yhtäkkiä pari kuukautta niitä syötyäni että ei ole muuten ahdistanut ainakaan kuukauteen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoni oli kokonaan poissa.

Vierailija
19/20 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut pari vuotta käytössä 15mg ja hyvin on mennyt. Tosin nyt alkanut pipo kiristymään turhan herkästi. Ei siis ahdista mutta huomaan hermostuvani nopeammin kuin ennen. Pitäisköhän vaihtaa lääkitystä (heh) tai nostaa Cipralexin annosta?

Vierailija
20/20 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun toimi oikein loistavasti mutta sitten alkoi pipo kiristään. Annosta nostettiin ja taas meni monta aikaa kivasti kunnes taas alkoi pinna kiristyä ja masennus jatkui. Mulla vaihdettiin lopuksi lääkitys Efexoriin. Lääkkeiden vaihto oli rankkaa. Kiloja ei tainnu Cipralexin aikana tulla, ainakaan pahasti. mutta nyt niitä on tullu, on kyllä toinenkin mieliala lääke käytössä että se ainakin lisää makean himoa tiettävästi.