Oikeasti ystävällisen heippalapun kirjoittaminen
Yläkerrassa naapuri jaksaa aina kailottaa ja hekottaa niin kovaa että kuulen kaikki keskustelut ja kolinaa usein, joskus kuin painin ääniä. Raskasta kuunnella parikymppisen pallienpullistelu kailotusta, usein kavereita kylässä poikien iltaa viettämässä. Känniä taidetaan vetää usein. En jaksa enää. Tätä hohotusta ja kailotusta ja kolinaa voi vielä olla klo 4 yölläkin, kerran jo heräsin tähän.
Kaikesta vi****** huolimatta haluaisin laittaa ensin oikeasti ystävällisen heippalapun mutta vi****** enkä keksi miten aloittaa ja tehdä sen. Osaako joku neuvoa? En halua riitaa tai kiukkua sieltä osakseni, ärsyttää jo tarpeeksi paljon.
Olen kyllä myös laittamassa valituksen myös taloyhtiöön mutta nyt vit** pitkästä aikaa haluaisin rauhallisen viikonlopun.
Kommentit (15)
Käy ihan naamatusten sanomassa.. heippalaput on ihan älyttömän tyhmää!
Itse laittaisin "Hiljaisuus alkaa klo x, joten olisiko arvon herralle mitenkään mahdollista noudatta sitä vai soitanko poliisit ensi kerralla neuvomaan?"
Rohkeutta kirjoitti:
Käy ihan naamatusten sanomassa.. heippalaput on ihan älyttömän tyhmää!
Heippalappu voi olla oikein fiksu, itse olen aina laittanut nimeni ja osoitteeni loppuun että tietää mistä asunnosta ja henkilöstä on kyse jos asiasta haluaa keskustella kasvotusten.
Kirjoita ylös kuulemiasi mauttomia juttuja ja että kiitos tiedosta, mutta en haluaisi tietää näitä asioita etenkään keskellä yötä.
Eristyksessä on ehkä vikaa, mutta minä haluaisin yöllä nukkua. Tai jotain tuon tapaista.
Kohteliaatkin heippalaput otetaan vain vittuiluna ja alkavat pahemmin ryskäämään kun pitää kostaa. Kai se on joku juttu ihmispsykologiassa.
Jos laitat taloyhtiöön valituksen, niin sitten ei heippalappua. Etiketti menee niin, että ensin heippalappu ja jos se ei auta, niin sitten valitus. Onhan epäloogista, että taloyhtiö ottaa yhteyttä mikäli asukas heippalappusi takia peruu viikonlopun juhlat --> Rankaiset oikein toimimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaatkin heippalaput otetaan vain vittuiluna ja alkavat pahemmin ryskäämään kun pitää kostaa. Kai se on joku juttu ihmispsykologiassa.
Täällä ovat heippalaput toimineet.
Kirjoita ensin inhottava, päästelee ulos se, miltä tuntuu. Sitten kokeile uudelleen, asiallisempi. Ja sitten vielä yksi, vielä ystävällisempi. Ei tarvitse mennä kerralla maaliin. Mieti, mitä haluat lapulla saavuttaa ja miksi. Mieti, mitä sanomalla pääset tavoitteeseen parhaiten. Tuo on hyvä vinkki, että omat yhteystiedot lappuun mukaan. Se auttaa myös sua, kun teet sellaisen lapun, jonka sanojen takana voit seistä.
Mikä ihme siinä on, ettei voi käydä asiallisesti juttelemassa jolloin se "ystävällisyyskin" välittyisi vaan on pakko laittaa joku raukkamainen lappu jonka voi tulkita miten vaan ja todennäköisemmin aiheittaa vaan ärsytystä ja lisää ongelmia?
Naamakkain jos käy sanomassa ja vittumainen ihminen vastassa voi mennä koko päivä pilalle jos saa haukut päin naamaa.
Ehkä jotenkin, että taloyhtiössä on varsin heikko äänieristys ja kaikki äänet kuuluvat suoraan asuntooni. Sitten pyytäisin huomioimaan, että hiljaisuus alkaa klo xx.
Uudessa asunnossa ei ehkä aina tajua, miten hyvin se ääni kulkee tai miten äänekäs itse on. Parhaiten toimii keskustelu mutta heippalappu yhteystiedoilla on myös ok. Me kävimme huomauttamassa uudelle naapurille, että parveketupakointi ei meidän taloyhtiössä ole ok, koska asuntojen raitis ilma tulee sitä kautta ja heidän tupareiden aikaan koko makuuhuone haisi tupakalle. Saimme pahoittelut ja kiitokset siitä, että kerroimme. Toivotimme heidät samalla tervetulleeksi taloyhtiöön ja hauskoja tupareita. Naapurisopu ei mennyt ja kaikki olivat tyytyväisiä.
asukas,
sulla on kaksi vaihtoehtoa:
1) metelöit ja joudut ulos talosta
2) alat olla ihmisiksi ja saat jatkaa asumista.
😐
Heippa,
Valitettavasti joudun sinulle huomauttamaan, että yölliset keskustelunne kuuluvat selkeästi naapuriinne. Voitteko ystävällisesti vaimentaa puhetta ne hiljaisuuden alettua klo 23.
Kiitos,
Terveisin
Naapurisi
Tein lapun eräälle mummolla kaksi kertaa,ihan ystävällisen.
Hän harrasti jotain vasaralla putkien naputusta päivin ja öin. Ei auttanut laput
Sitte isännöitsijälle soitin, ja se meni ovelle, kuulu mummon huutoitkut joko rapun asukkaille hyvin.
Ja sitte alkoikin mummon lapsien(eivät asuneet siis tässä talossa) harjoittama ovikellojen pimpotteleminen ja syyllisen etsiminen , hakkasivat ivea jos ei joku avannut yms. Poliisit tuli ainakin kaksi kertaa kun olin kotona.
Mummo lähti onneksi n 3 kk päästä kun isännöistsijä kävi, ja vielä senkin jälkeen humalaiset lapset käyneet yrittämässä rappuun sisään painelemalla jokaisen ovisummeria.
Uusi naapuri joka pilannut asumisen ilon, reilu 1kk kuunnellut ja pahemmaksi mennyt enenevissä määrin. Tekisi mieli sumuttaa jotain tainnuttavaa kaasua asuntoon klo 22 jotta sammuu yöksi.
T. Aloittaja