Jos tilaa kotiinkuljetuksen ja asuu kerrostalossa, kuski halusi että tulen alas noutamaan tilauksen!
Kyse ei ollut siitä, että hän ei pääsisi rappuun. Hän vaan halusi että teen hänen työnsä, ja puen kengät jalkaan ja tulen alas noutamaan ruoan. No, menin ja sitten kuski kurvasikin pihaan.
Jos tilaan kotiinkuljetuksen, tilaan todellakin KOTIINkuljetuksen. Tulen alas vain silloin, jos kuski EI PÄÄSE rappuun.
Mitä mieltä?
Kommentit (8)
Mulle kävi samoin. Kyllä ihmettelen, enemmän lähikontakteja siinä tulee jos joutuu hakemaan ruoan alaovelta, kun että soitetaan ovikelloa, jätetään ruoka ovelle ja kuski pois.. Ei vaan ymmärrä, en tilaa enää tuolta.
Erilaisia käytäntöjä pizzerioissa. Minä kirjoitan aina nettitilaukseen ovikoodin ja kerrokseni. Jotkut tuovat ovelle ja jotkut soittavat alaovelta tulla hakemaan.
Täysin samaa mieltä AP kanssa, jos tilaa kotiin kuljetuksen se tarkoittaa kotisi ovelle, ei kadun kulmaa korttelissasi. Tämä on etenkin woltin värikkäille kuskeille todella yleistä, soittavat lähistöltä "hoono soomi, en pääse sisään, tuule ovelta hakema?"
Aina koottuja selityksiä, ja monet pyytävät extra maksua etenkin jos käteisen on laittanut maksu vaihtoehdoksi, hintaa saattaa olla 2-5€ enemmän, ja anteeksi kovasti pyytävät jos huomaa heidän petos yrityksen. Heidän naamasta monesti näkee että yrittävät samaa joka kerta.
Eräskin etninen ravintola tilasi käsipaperinsa Saudi-Arabiasta, joten eivät tue suomalaisia lainkaan, vaan tilaavat jopa paperit oman uskon miehiltä, vaikka saisi suomesta puolet halvemmalla, koska heidän kulttuuri ei tue vääräuskoisia missään, etenkin bisneksessä jos mahdollista.
Näitä kokemuksia oli liikaa ja päätin aikanaan lopettaa kokonaan etnisten ravintoloiden tukemisen, etenkin lähi-idästä tulleita, koska niistä rahoista menee lyhentämättömänä noin 10% suoraan lapsivaimojen ostamiseen heidän kotimaissa.
Eivätkö tuo sairaallekaan, tai liikuntarajoitteiselle/vanhukselle? Kyllä minä myös olettaisin, että kotiinkuljetus tarkoittaa kotiin asti tuomista.
Oliko postnord toimittajana? Mulle soitti sieltä huonoa englantia puhuva tyyppi(suomi ei onnistunut lainkaan) että olen kohta siellä tule alas, menin alas, tyyppi soitti uudestaan ja jankkasi että on parkkipaikalla, 5 min vääntö että ei ole ainakaan siellä parkkipaikalla missä kuuluisi olla +tohon se huono englanti sotkemaan ymmärrystä..niin sitten löysi oikean osoitteen. Taidan jatkossa pysytellä postin tai schenkerin kuljetusten varassa.
Aloitin aikaisemmin ketjun, jossa ihmettelin vähän samoja asioita. Kyse oli huonekaluista, erit. sängystä. Eräs liike esim. laskuttaisi: A) toimitus alaovelle hinta XXX B) toimitus sisään xxx C) toimitus sisään asti, sijoittaminen oikeaan paikkaan ja jalkojen asennus xxxx D) edellisen C-kohdan lisäksi pakkausjätteet pois sekä E) kaikki edelliset + vanhan tavaran vienti pois. Voi huokaus! En kohta enää voi tilata mitään, kun hinnat on oudosti laskettu eikä selkeitä vaihtoehtojakaan kaikille ole. Mihin hävisi se entinen: Kotiinkuljetus XXX ja tämä sisälsi aivan kaiken? *ketuttaa tämä rahastus*
No jos ostan telkun tai jääkaapin, niin siinä on eri hinta kuljetuksesta pihalle tai kuljetuksesta sisälle asuntoon.
Anna isompi tippi, niin ehkä tulee ovelle asti...