Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsella on hoitotäti. Kun vanhemmat tulevat kotiin, lapsi roikkuu hoitotädin jalassa eikä halua päästää

Vierailija
18.02.2021 |

tätä kotiin. Mitä tämä tarkoittaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on saanut hoitotädin jakamattoman huomion moneksi tunniksi. Sitten tämä huomion lähde lähtee pois ja tilalle tulee kaksi aikuista, jotka alkavat kahvitella, jutella keskenään, purkaa ostoksia kaappiin, pyykätä ja siivoja ja huilata ja puuhata nyt ihan mitä vain siellä kodissa puuhataan. Kukaan ei enää tuijota herkeämättä ja keskustele vain ja ainoastaan lapsen kanssa.

Vierailija
22/24 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tilanne, kuin päiväkodissa. (Vai ovatko nekin varhaiskasvatuslaitoksia nykyään.) Lapsi osoittaa mieltään vanhemmalle, joka on tämän hylännyt koko päiväksi. Aamulla ei haluta jäädä ja illalla ollaan tosi vihaisia.

Käy sääliksi tuollaisia. Meillä ei koskaan ollut tuollaista.

En tiedä keihin viittaat sanalla me. Tämä on täysin luonnollinen lapsen reaktio. Olen itse entinen päiväkodin työntekijä ja tämä on täysin normaali tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tilanne, kuin päiväkodissa. (Vai ovatko nekin varhaiskasvatuslaitoksia nykyään.) Lapsi osoittaa mieltään vanhemmalle, joka on tämän hylännyt koko päiväksi. Aamulla ei haluta jäädä ja illalla ollaan tosi vihaisia.

Käy sääliksi tuollaisia. Meillä ei koskaan ollut tuollaista.

En tiedä keihin viittaat sanalla me. Tämä on täysin luonnollinen lapsen reaktio. Olen itse entinen päiväkodin työntekijä ja tämä on täysin normaali tilanne.

Viittaan meidän tilanteeseemme, eli omaan lapseemme. Hän meni ihan iloisena päiväkotiin ja oli haettaessa ihan ok.

Vierailija
24/24 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole hyvä asia, että lapsi pitää hoitotädistään? Kun mä vein oman lapseni päiväkotiin, niin lapsi jäi aina itkien hoitoon, siis vielä vuodenkin päästä. Ei tykännyt hoitajista yhtään. Oli aina heti lähdössä kotiin. Sanoi, että hoitajat huutavat hänelle ja hakkuvat äitiä. Lapsi ei uskaltanut päiväkodissa muuta kuin kuiskata.

Pointti siis, että paljon mukavampaa olisi ollut jättää lapsi hoitoon hyvillä mielin. Nyt takaraivossa oli koko ajan ajatus siitä, miten sitä lasta oikein kohdellaan, kun ei viihtynyt hoidossa lainkaan. Eli olkaa tyytyväisiä, kun lapsenne pitää hoitajasta.