Lapissa on kohta kaaos, kun hiihtolomaviikot tuovat viruksenkantajat hiihtämään. Ei mitään järkeä.
Kolme viikkoa porrastettua hiihtolomaa ja kaikki paukkaavat Lappiin. Joo, suuri osa menee ja oleilee turvallisesti, mutta aivan liian moni vähät välittää turvaväleistä, testeistä tai maskeista. Johan se on nähty, miten tämä kansanosa levittää koronaa bilettämällä baareissa ja yökerhoissa. Mitä kuvittelette, majoittuuko tuo kansanosa perhepiirissä mökissä ja hiihtelevät omissa porukoissaan? Hah, sanon minä.
Kommentit (27)
THL suosittelee, ettei uusmaalaiset lähtisi nyt Lappiin. En oikeasti usko, että Uudellamaalla olisi ainuttakaan ihmistä, joka nyt peruisi hiihtolomamatkansa Lappiin näin lyhyellä varoitusajalla. Kaikki kuvittelevat menevänsä sinne "turvallisesti". Ja toisin tulee käymään.
Ihmisten on pakko käydä matkalla sinne Lappiin vessassa, syömässä jne., eli hienosti leviää koko maahan.
Vierailija kirjoitti:
Joo joo. Niin piti olla joulun aikaankin. Voi tietysti olla että muutama ihminen sairastuu, muutaman päivän flunssa viidellä prosentilla kävijöistä on kaukana kaaoksesta.
Aika harva juhlii massajuhlajouluja. Hiihtokeskuksissa on yleensä enemmän ihmisiä kuin keskimäärin suurperheidenkään joulujen vietoissa.
Olen ilmoittanut ketjun asiattomaksi
Olin joulun ja uudenvuoden Rukalla. Porukkaa oli tosi paljon, mutta ei tauti siellä mihinkään levinnyt. Sen näkee ihan tilastoista. Lähden täältä Hämeestä Lappiin myös hiihtolomalla. Mökki on varattuna ja sinne mennään.
Jep, kyllä niitä muunto- ja muita viruspesäkkeitä valuu paluumatkailijoiden mukana ympäri Suomea. Ja sitten onkin tilanne, kun ryppäät alkavat levitä... Britannian muunnos siis leviää/tarttuu 2 krt nopemmin ja Brasilian versio 3 krt nopeammin kuin alkuperäinen!
Nyt on eri tilanne kuin jouluna, koska ärhäkästi leviävä muuntovirus. Uusimaa paha tautipesä muuhun Suomeen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut ketjun asiattomaksi
Suksiboksit pakattu Lapin matkaa varten ja nyt harmittaa, niinkö?
Lappiin voi matkustaa ihan rauhassa, kunhan tekee sen kontrolloidusti. Menee lentokoneella ja taksilla. Ja käy vain kerran tai kaksi paikallisessa kahvilassa munkkikahveilla. Markkukin on samaa mieltä.
Maaret, Helsinki
Ai arvelet uussuomalaisten lähtevät hiihtämään?! 😂
Vierailija kirjoitti:
Olin joulun ja uudenvuoden Rukalla. Porukkaa oli tosi paljon, mutta ei tauti siellä mihinkään levinnyt. Sen näkee ihan tilastoista. Lähden täältä Hämeestä Lappiin myös hiihtolomalla. Mökki on varattuna ja sinne mennään.
Nyt on eri viruskanta liikkeellä. Tänään on ilmoitettu yli 600 tartuntaa. Tarttuu huomattavan paljon helpommin kuin joulun aikaan vallalla ollut kanta.
Parin viikon kuluttua lappilaiset paukkii pääkaupunkiseudulle noutamaan virusta. Vuoroin vieraissa.
Kotimaan matkailua ei ole kielletty mutta toivotaan ettei auringonvalo ja talven jälkeen heräävä hormonitoiminta aiheuta kovin monilla riskikäyttäytymistä. Tosin tämän viikon tartuntalukemilla ulkonaliikkumiskielto voi alkaa minä päivänä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Lappiin voi matkustaa ihan rauhassa, kunhan tekee sen kontrolloidusti. Menee lentokoneella ja taksilla. Ja käy vain kerran tai kaksi paikallisessa kahvilassa munkkikahveilla. Markkukin on samaa mieltä.
Maaret, Helsinki
No tää just :D Oli siinäkin oikein koko lääkärikunnan esimerkkinainen.
Vierailija kirjoitti:
Jep, kyllä niitä muunto- ja muita viruspesäkkeitä valuu paluumatkailijoiden mukana ympäri Suomea. Ja sitten onkin tilanne, kun ryppäät alkavat levitä... Britannian muunnos siis leviää/tarttuu 2 krt nopemmin ja Brasilian versio 3 krt nopeammin kuin alkuperäinen!
Osaat ennustaa!
Mutta et muista tulla jertomaan miten pieleen meni. Keksit vaan uuden ennustuksen.
Muistatteko viime vuoden... hiihtoloman jälkeen räjähti homma käsiin.
Tämähän on lappilaisten käsissä. Pistätte vaan ravintolat ja yökerhot ja diskot säppiin. Alkoholin myynti seis. Tarjoatte edullista takeawayta ja mökkiin asti tuotuja kauppakasseja kohtuuhinnoin.
Vierailija kirjoitti:
THL suosittelee, ettei uusmaalaiset lähtisi nyt Lappiin. En oikeasti usko, että Uudellamaalla olisi ainuttakaan ihmistä, joka nyt peruisi hiihtolomamatkansa Lappiin näin lyhyellä varoitusajalla. Kaikki kuvittelevat menevänsä sinne "turvallisesti". Ja toisin tulee käymään.
Ihmisten on pakko käydä matkalla sinne Lappiin vessassa, syömässä jne., eli hienosti leviää koko maahan.
Thl:n suositus, salli mun nauraa!
Kuka tuosta flunssasta jaksaa vielä pelästyä? Elämän on jatkuttava.
Tätähän tämä vuosi on ollut. Uusmaalaiset, älkää tulko viettämään pääsiäistä, älkää tulko viettämään vappua, älkää liikuko kesälomalla, älkää tulko jouluksi, älkää tulko hiihtolomaksi.
Ja samaan aikaan päälentokenttä on auki ja risteilijät pukkaavat matkustajia Uusmaalle, tätä virtaa ei ole luvallista sulkea. Puhumattakaan siitä, että rokotukset olisi keskitetty epidemia- ja rajoitusalueille.
Eipä ole enää motivaatiota tehdä itse lisää urhauksia.
Eihän tuo hiihtolomalaisten Lappiin vaellus koske pelkästään lappilaisia, vaan virusvaarassa ovat myös kaikki muualta tulleet sesonkityöläiset ja muualta tulleet lomalaiset, myös ne hesalaiset, jotka eivät ole vielä virusta saaneet ja jotka aikanaa palaavat kotiseudulleen... Nyt järki käteen.
Joo joo. Niin piti olla joulun aikaankin. Voi tietysti olla että muutama ihminen sairastuu, muutaman päivän flunssa viidellä prosentilla kävijöistä on kaukana kaaoksesta.