Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka olet laihtunut pysyvästi, kuinka nopeasti se tapahtui?

Vierailija
17.02.2021 |

Kuinka paljon esim. viikossa tai kuukaudessa laihduit? Mikä on pituutesi ja mikä oli painosi alussa/lopussa? Ja pysyvällä painonpudotuksella tarkoitan, että ainakin useamman vuoden paino pysynyt suht samana.

Kiitos vastauksista :) Yritän hahmottaa, kuinka realistista on laihtua edes esim 200g viikossa

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun sydän pysähtyi alkoi paino heti putoamaan. Vuoden päästä ei ollut kuin luut jäljellä eli pysyvää oli.

Vierailija
2/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtöpaino oli muutaman kilon yli normaalipainon eli lievä lihavuus. Ihmekuureihin en lähtenyt, vaan otin selvää kaloreista eri ruuissa, proteiniin tärkeydestä ja muusta. Sitten kokosin sen mukaan ihan mukavan ison lautasellisen lounasta, pari välipalaa ja illallisen. Lisäksi liikuin päivittäin kävellen tunnin ja usein lisäksi lihaskuntoa painoilla. 400g viikko tippui pitkään, mihin olin todella tyytyväinen sillä samalla tosiaan treenasin lihaksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 169 cm ja painoin 2017 elokuussa 98 kg. Ensin paino putosi seuraavaan kevääseen kymmenen kiloa, sitten junnasi siinä elokuuhun 2019 asti ja viime elokuussa mittasin painokseni 69 kg. Nyt olen pysynyt samassa painossa useamman kuukauden.

Olettaisin että kyseessä on pysyvä laihtuminen, koska ihan pitkällä tähtäimellä tehty elämäntaparemppa kyseessä. Ensin opettelin syömään normaalia ruokaa edes kerran päivässä, sitten rakensin ruokarytmin ja aloitin arkiliikunnan lisäämisen. Lopulta jätin herkuttelun vain yhteen päivään viikossa ja aloin harrastaa hikiliikuntaa useamman kerran viikossa. Alkoholia en oikeastaan käytä.

Olin 2017 siis niin masentunut, että elin pelkillä irtokarkeilla ja pizzalla enkä noussut sängystä kuin vessaan ja kauppaan. 

Vierailija
4/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta tai 12 vuotta. Miten sen nyt näkee.

Vierailija
5/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 36 kg vuoden aikana 5 vuotta sitten. Ekat 22 kg sairaalan painonhallintaryhmässä 12 viikossa pussiruokaa pelkästään juoden. Loput hitaammin 1200 kcal / pv ruokavaliolla.

Vierailija
6/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nopeammin kuin toinen ja lihastreeniä. Kymmenisen vuotta paino joko samassa tai laskussa. Diabetes alkusyy.

Vierailija
7/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonpudotukseni on pysyvä, ja se oli huomattava. Pituudella ei ole merkitystä.

Lakkasin hahmottamasta kuvailemallasi tavalla, en laihduttanut enkä merkannut ylös painoa.

Aloin syömään normaalia terveellistä ruokaa ateria-aikoina. Paljon kasviksia, itse tehty ruoka. Mukaan mahtui myös ns. herkuttelua. Pidin huolen siitä, että liikuin edes vähän joka päivä.

Sillä ei ole merkitystä, laihtuuko viikon aikana 200 g, 2 kiloa tai ei yhtään. Tärkeintä on, että tekee pysyviä muutoksia - noudattaa ruoka-aikoja, lisää kasviksia ja syö pääsääntöisesti hyvin (vatsa täyteen, mutta ei valtavia annoksia)

Vierailija
8/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu 2009, paino 88 kg

Toukokuu 2010, paino 72 kg

Helmikuu 2021, paino 72 kg

Pituus 171 cm. Pudotin siis noin kilon kuukaudessa ja ylipaino on pysynyt poissa.

Vierailija
9/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin pahimmillaan lähes 67kg, BMI melkein 26 eli lievä lihavuus. Tuota vaihetta kesti kyllä maksimissaan pari kuukautta, mutta sellainen 64kg oli normi vähän pidempään. Aiemmin olin ollut vuosia siinä 60kg tienoilla, hieman molemmin puolin.

Tuosta korkeimmasta painosta lähti helposti itsestään pari kolme kiloa kun elämäni ns. normalisoitui siitä, mikä oli johtanut noihin lisäkiloihin. Sitten järkevöitin ruokavaliota hiukan, jätin pois ylimääräisiä herkkuja ainakin. Varmaan meni joku kolme kuukautta että olin taas siinä 60kg tienoilla. Sitten en kiinnittänyt enää huomiota painoon pitkään aikaan.

Meni vuosi tuosta ylimmästä painosta, kun totesin että haluan laihtua lisää. Aloin taas kiinnittää huomiota ruokavalioon ja tällä kertaa laskea kaloreita. Herkkupäivä oli kerran viikossa ensimmäisen kuukauden ajan, sitten en enää pitänyt sitä tiettynä päivänä. Laskin kaloreita ja pidin ruokapäiväkirjaa lopulta yli vuoden, mutta laihduin 60 kilosta 55-56 kiloon n. kolmessa kuukaudessa.

Paino on pysynyt pääasiassa alle 56 kilon nyt pari vuotta. En yleensä laske kaloreita, mutta tiedän jotakuinkin paljonko voin syödä ilman sitäkin.

Jos summaa, niin periaatteessa kymmenisen kiloa lähti puolessa vuodessa lähes normaalipainon sisällä, mutta en tiedä miten olisi käynyt jos välissä ei olisi ollut taukoa.

Vierailija
10/16 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä tällainen vastaus anna mitään informaatiota tällaisenaan. Kyse voi olla 5kg tai 50kg pudotuksesta, siinä on pieni ero... 

Vierailija
11/16 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä tällainen vastaus anna mitään informaatiota tällaisenaan. Kyse voi olla 5kg tai 50kg pudotuksesta, siinä on pieni ero... 

Erissä 50kg

Vierailija
12/16 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Olin 2017 siis niin masentunut, että elin pelkillä irtokarkeilla ja pizzalla enkä noussut sängystä kuin vessaan ja kauppaan."

Jenkeissä valtaosa lihavista ihmisistä menee kauppaankin autolla, vaikka se olisi aivan kotitalon vieressä. 

Vierailija
13/16 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa 2019 painoin 80 kg ja 10 kiloa lähti puolessa vuodessa mikä olikin tavoitteeni (BMI alle 27). Aktiivisesti laihduttamatta olin normaalipainoinen Maaliskuussa 2020 ja olen pysynyt normaalipainoisena siitä saakka.

Vierailija
14/16 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvä laihdutus tapahtuu hitaasti.

Asiantuntija

Vierailija
15/16 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillarilla sellasella 24-30km/h keskinopeudella. Hiihtovauhtiani en tiedä.

Vierailija
16/16 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

163 cm pituutta, paino enimmillään 83.

Paino lähti putoamaan, kun pääsin opiskelemaan ja kuljin kaikki matkat kävellen. Otin opintojen oheen fyysisen työn, vuodessa laihduin 7kg muuttamatta ruokavaliota.

Fyysinen työ päättyi, kun sain oman alan töitä, joten treenaaminen siirtyi vapaa-ajalle. Paino pysyi samassa.

Aloitin tietoisen laihdutuksen, liikunta pysyi samassa. Pienensin annoskokoja ja paino lähti laskuun. Enää en edes jaksa syödä isoja annoksia, mutta en laihduta.

Paino nyt 68kg.

Eli 9v aikana paino pudonnut 16kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi