Jutellaanpa savoa.
Mittee sinnäi tiät tännää päevänä onko kaekki hyvii
Kommentit (1267)
Käöttiin joolu sanassa. Kovassa löölyssä. Ite tykkeen kauhheesti vatista veen piälle koavusata. Ee meilloo suihkkuu, eekä tule.
Herra jestas, onko mulla tuo savo piässy nuin unohtummaan, monneen kuukauteen en oo tiällä kääny, nyttii tuli kaahee tunne, että en ossoo oikeeta savvoo kirjottee. En ehkä oo ikinä osannukkaa.
Antakee anteeks. Ja kun tämäkii känny kirjottaa kummia sanoja, vaekka minä eri kirjaemia laetan, niin ee se usko. Neovokee minua, onko vikkoo asetuksissa vae missä.
Tyhmä kae oon.
Mitteepä porukka tekköö tälleesä uattoiltana? Ite olla öllötän sohovalla ja kahtelen Raskasta joulluu.
On ääti laittanna kystä kyllä.
En tiä muut, ku pötköövät kulmasängyssäki
Jos hiiri ee liiku. Pistä kissa vierreen yöksj. Eeköhän ala vaahti maestuu.
Jos näättö pimennöö. Sammuta valot ja sano, että osattaan sitä täällännii. Ja mää kalalle.
Savolainen horoskooppi:
Ilves (23.7. - 22.8.)
Sinusta tuntuu että vanahenet ihan silimissä, korvattii alakaa työntee tupsukarvoo.
Mittää et asialle maha, se on sinun kohtalos. Joskushan vanahuus ja viisaus kuuluvat yhteen - mutta ee kuitenkaa sinun tappauksessas.
Jospa ei. Savon ympärille olisi pitänyt 700 vuotta sitten tehdä muuri ja pitää heidät sen sisällä, omalla maallaan ja omina vaivoinaan.
Mitä tapahtuisi, jos Suomessa työtä tekisivät vain savolaiset ja lappalaiset?
- Ei kerrassaan mittään...
Mikä on Savossa kokonaan rauhoitettu lintu?
- Kaakana. Usein metsällä kuuluu: - Elä ammu, se on kaakana!
Mistä tietää, että Kiinan muuri on ylettynyt aikoinaan Kuopion torille asti?
- Kuopiosta on löydetty maon syömiä omenia.
Savolaiset on vain kuvottavia. Kerran junassa vastapäätä tuli joku savolainen, vietn loppumatkan ravintolavaunussa.
Älä nyt niitä köppänöitä moiti.
Koko eilisen päivän syyvä mässytin jouluruokoo.
Ol savukalloo, luatikoita, potaatteja, paistija, kinkkuun laitoin nuamaan usseimmat siivut.
Imelee en hirveesti syöny.
Joulutortut kyllä kelepoo ,oisinko kolome niitä pistely poskeeni.
Tännään jatkuu sama meininki.
Vierailija kirjoitti:
Savolaiset on vain kuvottavia. Kerran junassa vastapäätä tuli joku savolainen, vietn loppumatkan ravintolavaunussa.
Voe sinnuu siälittävvee nirppanokkoo. Tiet elämästäs vaekeeta iha turhan taatta. Myö savoleaset ollaa iha harmittomia elukoita, ee tarvihe pelätä niiku niitä routmännejä.
Hirvee näläkä, eikö jiäkuapissa oo ruokoo. Pittää käävä kuapassa ja ostoo evästä. Ainakii kokakolloo, lihhoo, maetoo ja voeta suatava.
Sinnuu on toenperrään lykästännä.