Jutellaanpa savoa.
Mittee sinnäi tiät tännää päevänä onko kaekki hyvii
Kommentit (1267)
Näläkähän tuo oes, mutta jiäkuapissa ee ou ees valloo.
Savon murre on silkkiä puhuttuna mutta ärsyttävää ja teennäistä sotkua kirjoitettuna. Murre on puhekieltä! Olen savolaista nen-aatelia molemmilta puolilta, mutta en voi sietää savoa kirjoitettuna.
Otsikon pitäisi sitäpaitsi olla: kirjotettaan savvoo.
Älä unohda meitä Itäsuomalaisia 😆😅🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Savon murre on silkkiä puhuttuna mutta ärsyttävää ja teennäistä sotkua kirjoitettuna. Murre on puhekieltä! Olen savolaista nen-aatelia molemmilta puolilta, mutta en voi sietää savoa kirjoitettuna.
Otsikon pitäisi sitäpaitsi olla: kirjotettaan savvoo.
Itse kun luen niin ikäänkuin kuulen lukemani tekstin mielessäni, siksi itselle on on ihana myös lukea savoa. Itse en osaa puhua tai kirjoittaa sitä
Voijjaanko myö männä poekkeen ja suapko kävvä ostaaj jiätellöö.
Vierailija kirjoitti:
Pilluu tekköö mieli
Suastuttaja on se ilimanpilluumies..
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua? Onko tää joku ählyjen tai muiden hörhöjen salakieli kanava? Onko näillä viesteillä tarkotus ottaa jonnekin ulkoavaruuteen henkinen yhteys tai jotain sellasta? Antakaa ees pieni vinkki, pliis.
Ou iäneti!
Vierailija kirjoitti:
Alotus män heti viärin. Ei ou alakuperänen savolaenen selevästikkää. Oes pitänä olla:
"Mittee sinnäe tiet tännää päevänä onko kaekki hyvi?"
Erään evakon suusta joskus 1960 lainattua; Herramme loi ihmisen mutta savolainen ei ole ihminen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alotus män heti viärin. Ei ou alakuperänen savolaenen selevästikkää. Oes pitänä olla:
"Mittee sinnäe tiet tännää päevänä onko kaekki hyvi?"
Erään evakon suusta joskus 1960 lainattua; Herramme loi ihmisen mutta savolainen ei ole ihminen....
Ketjussa ol tarkoitus huastella savvoo. Jos out tullu tänne molloimaan savolaesia, niin out viärässä paekassa.
Mite työ tuolviisiii tiettä kö sit jokkaine sannoo erviisii eikä kukkaa tiijä milviisii oikeest pittää ko yhet haastaa tälviisii ja toiset tuolviisii ni sittei kukkaa ennää tiijjä onks se sitte niikö oikei jos sannoo siulviisii vai miulviisii vai onks iha hyvä josseo vaa tälviiisii.
Elekee nyt tuassiisa alottako ! Johan tiällä on viännetty riittämmiin !
Vierailija kirjoitti:
Alakuperräine ei kyl ossoos savvoo viäntää olleskaa. Ja tokakii, ei se oo Kuopio ku se on KUOPIJJO josta sie out kotossii. Suatana.[/
Ei menny paremmin tältäkään toiselta! Korjattuna: Alakuperäne ei kyllä ossoo(s) savvoon viäntee ollenkaa. Ja toellae, ei se oo Kuopio ku se on Kuopijo, josta SINÄ (ei savolainen sano SIE!) oot/out kotosi.
Vierailija kirjoitti:
Elekee nyt tuassiisa alottako ! Johan tiällä on viännetty riittämmiin !
Mikä riittä yhelle, ei välttämäti riitä toeselle.
Jos ei haluta lukkee, voep siirtyä vappaasti toesaalle.
Mäne sinä jonnekkii muuvalle piätäs aukomaa eläkä tänne tuu mölisemmää.