Minkä ikäisinä lapsenne on oppinut potalle?
Meillä poika täyttää kohta kaksi vuotta ja tuntuu ihan toivottomalle nämä pottaharjoittelut... ollaankohan pahasti jälkijunassa?
Kommentit (16)
vihdoin, täytti juuri kolme. Potta on ostettu jo alle vuoden ikäisenä.
onko lapsi hoidossa? siellä viimeistään oppii, kun muutkin tekevät tarpeensa pottaan
ja siihen että viesti pissa tai kakka hädästä välittyy ajoissa. Toisin sanoen lasta ei opeteta potalle istuttamalla liian aikaisin, tai väkisin siinä.
Meilläkin siinä iässä alkoi kiinnostumaan pottailusta taantumavaiheen jälkeen. 2 v 6 kk oli päiväkuiva ja nyt on yökuivakin, kunhan herää ennen kahdeksaa. Jos nukkuu pidempään, niin vaippa kastuu...
Hoidossa aloitettuaan 1v4kk iässä säännöllisesti muiden lasten perässä hoitopaikan " pottarytmin" mukaan. 1v8kk iässä päivävaippa jäi kokonaan, siihen asti oli mennyt (1v4kk iän jälkeen) pari vaippaa päivässä. Yökuiva oli 2v4kk iässä.
Mutta oon koittanut aika säännöllisesti viedä potalle. Mutta kiva oli lukea muiden oppimisesta, ehkä tässä ei tosiaankaan ole niin hätä :) Tuli vaan tänäkin aamuna vähän toivoton olo kun poika toi tyhjää pottaa nähtäväksi ja hoki että hyvä pissa hyvä pissa.... kun olen kovasti kehunut aina kun on tehnyt pottaan tarpeensa.
Oppi samana päivänä sekä yö- että päiväkuivaksi. Ei hössötetty yhtään aiemmin, vaan annettiin lapsen itse valita milloin hän on valmis. Puhuttiin kyllä asiasta, mutta ei istutettu väkisin potalle. Yhtään vahinkoa ei ole tullut.
Sori jos esitin asiani epäselvästi.
kuivaksi 2v3kk iässä, vaikka vielä pari kuukautta sitten ei suostunut potalle ollenkaan. Potalla istuminen aloitetiin 1,5 v iässä, satunnaisesti, ei säännöllisesti. Pk:ssa varmaan kyllä potattivat aktiivisemmin jo silloin.
Yöllä on kuitenkin vaippa.
Meilläkin se tapahtui sitten aika yhtäkkiä, vaikka tilanne näytti todella toivottomalta vielä vähän aikaa sitten. Että kyllä se siitä :)
välillä lakkoillen.. Kuivaksi oppi 3v4kk. Et älä hätäile.
Päikkäreillä ja öisin on vielä vaipat.
kaksi ja puolivuotiaana ja pissa kolmevuotiaana.