Mitä kaikkea muistatte ysäriltä?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisiä n-ihmisiä ihmeteltiin ja osoiteltiin sormella. Tätä ennen oltiin nähty mustia miehiä vain hyvissä herroissa. Pikakelaus 30 vuotta ja niitä on kaikkialla: kadulla, busseissa, mainoksissa, elokuvissa...
tuota.. aloitus oli 90 luvusta ei 1950 luvusta.
Itse asuin pienessä 20000 asukkaan kaupungissa 90-luvulla eikä siellä todellakaan nähty yhtään n-eriä. Joku ruotsinkielinen siellä oli ja sekin oli jo ihan riittävän eksoottista.
mä asuin varkaudessa ja ei n€€k€r€itä ollut yhtään mutta tummaihoisia oli. tietenkin ymmärrät näiden eron?
Pilottitakit oli muotia, samoin Levi's farkut. Skinejä oli paljon.
Minulle toiveikas vuosikymmen. Mieli odotusta täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Hiihtarit! Hitto ne oli hirveitä.
Hassua kun muodit vaihtuu laidasta toiseen. Silloin aikuiset sujautti mielellään lenksut jalan alle, mutta nyt saa kinata 9-vuoitaan kanssa haalarin lenksujen laittamisesta kengän alle...
Kaikki poltti, sitä ei katsottu vinoon. Meikit oli ruskeasävyisiä, muistan että mulla oli ruskeaa huulipunaa ja ruskeaa kynsilakkaa. Hiukset oli piikkisuorat ja jenkkihuivista taiteltu panta piti niitä pois naamalta. Tatuointeja ei ollut juuri kellään mutta huuli ja napakorut oli muotia.
TPS voitti 5 mestaruutta jääkiekkoliigassa 90 luvulla. 90, 91, 93, 95, 99 Sen jälkeen on ollut vähän hiljaisempaa.
Käyttäjä37018 kirjoitti:
Olkatoppaukset. Siisteillä miehillä Miami Vicen Don Johnsonin pukeutumistyyli. Naisilla kerroksittain leikattuja/pörröisiä hiuksia, erilaisia hiuspantoja ja rusetteja.
Röökiä ei katsottu niin kieroon, kuin nykyään jne.
Tuo on 80-lukua, jonne :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki poltti, sitä ei katsottu vinoon. Meikit oli ruskeasävyisiä, muistan että mulla oli ruskeaa huulipunaa ja ruskeaa kynsilakkaa. Hiukset oli piikkisuorat ja jenkkihuivista taiteltu panta piti niitä pois naamalta. Tatuointeja ei ollut juuri kellään mutta huuli ja napakorut oli muotia.
Tuntuu että huulipunissa oli myös oranssia, nude, mustaa, sinistä. Neonvärejä oli vielä. Pojilla oli T-paitoja moneen lähtöön, joillakin ne virttyivät helposti haaleaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ennen mua pelotti, nyt mul on pilotti.
Olin ysärillä 15-25v.
Leviksen farkut piti olla ja erityisesti 501 malliset, vaikka ei olisi sopinut omaan vartalonmalliin. Kesällä jalassa oli purtsikat (purjehduskengät) ja talvella buutsit.
Hiuksissa oli permanentti ja otsatukasta tehtiin tupeeraamalla sekä hiuslakalla ’heittoletti’. Puserot oli usein kukka/ruusukuvioisia.
Kännykät yleistyi ysärin lopulla. Ostan oman ekani vuonna 1996 eli olin 21v. Se oli joku Nokian uutuusmalli, minkä ainoat toiminnot olivat puhelujen soittaminen , tekstiviestien lähettäminen ja matopeli. Ei ollut internetiä, whappia, instaa eikä facea. Oli oikeasti tosi ihanaa ilman nettiä.
Vauva-palsta aloitti ysärin lopussa. Olen ollut palstalla ehkä vuodesta 1999. Silloin oli vain ’aihe vapaa’ ja tälläkin palstalla kysyttiin vain ja ainoastaan vauvanhoitovinkkejä.
Kännykät, sekä itselle, että tutuille.
Töitä ulkomailla ja paljon. Olin onnekas enkä kärsinyt 90 luvun lamasta vaan päin vastoin yritys jossa työskentelin teki ulkomaan projekteja ja vietin pitkiä aikoja vuosien 91-95 välillä ulkomailla ja tein ihan sikana rahaa. Valitettavasti ex vaimo oli työttömänä ja pisti menemään sen minkä minä suokuokalla lapioin kotiin. Eli mitään ei lopulta jäänyt jäljelle, kiitos tuhlailevan naisen josta erosin vasta 2000 luvun alussa.
Korvalappustereot. Pojilla oli kesällä pitkät uimahousut muotia, neonvärit tai kuviolliset. Aikuiset kävivät yves rocherilla meikki- ja parfyymiostoksilla, näytepakkauksia.
Ootteko kuunnelleet ysäripodia ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen mua pelotti, nyt mul on pilotti.
skinhead kulttuuri on kuollut mutta heidän "rekrytoineet" edustajat lopetti kadulla meuhkaamisen ja veti kravaatin kaulaan.
Tv-ohjelmat, irtokarkkeja penneillä kioskilta, Spice girls, yves rocherin testeri huulipunat... Ihanan viattoman lapsuuden sain viettää.
Tummanpuhuva, ehkä vähän goottihenkinen pukeutuminen, tummat meikit, choker-korut, tekno, new age musiikki kuten Era, Enigma, Enya jne ja new age henkisyys. Sitten sisustuksessa puuta, itämaisia vaikutteita, buddha-patsaat ja ne sellaiset "alkuasukas taulut", kukkakuvio..
Hiihtarit! Hitto ne oli hirveitä.