Mitä kaikkea muistatte ysäriltä?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Olin ysärillä 15-25v.
Leviksen farkut piti olla ja erityisesti 501 malliset, vaikka ei olisi sopinut omaan vartalonmalliin. Kesällä jalassa oli purtsikat (purjehduskengät) ja talvella buutsit.
Hiuksissa oli permanentti ja otsatukasta tehtiin tupeeraamalla sekä hiuslakalla ’heittoletti’. Puserot oli usein kukka/ruusukuvioisia.Kännykät yleistyi ysärin lopulla. Ostan oman ekani vuonna 1996 eli olin 21v. Se oli joku Nokian uutuusmalli, minkä ainoat toiminnot olivat puhelujen soittaminen , tekstiviestien lähettäminen ja matopeli. Ei ollut internetiä, whappia, instaa eikä facea. Oli oikeasti tosi ihanaa ilman nettiä.
Vauva-palsta aloitti ysärin lopussa. Olen ollut palstalla ehkä vuodesta 1999. Silloin oli vain ’aihe vapaa’ ja tälläkin palstalla kysyttiin vain ja ainoastaan vauvanhoitovinkkejä.
"Silloin oli vain ’aihe vapaa’ ja tälläkin palstalla kysyttiin vain ja ainoastaan vauvanhoitovinkkejä"
voimme nyt hetkeksi pysähtyä ja hiljentyä miettimään mitä on tapahtunut meidän arvomaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Radiomafia, siellä Salovaara Show. Olikohan perjantaisin? Ja sen jälkeen tuli Dancemob, Alex Nieminen juonsi. Paljon tuli nauhoiteltua musaa kasetille kummastakin.
bumtsibum marco bjuström, jari sillanpää, ricky martin sai naisilla sukat pyörimään jaloissa.
Seksiä tuli harrastettua silloisen kumppanin kanssa lähes joka päivä.
O tempores o mores tätä nykyaikaa - rappiolle on kaikki mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisiä n-ihmisiä ihmeteltiin ja osoiteltiin sormella. Tätä ennen oltiin nähty mustia miehiä vain hyvissä herroissa. Pikakelaus 30 vuotta ja niitä on kaikkialla: kadulla, busseissa, mainoksissa, elokuvissa...
tuota.. aloitus oli 90 luvusta ei 1950 luvusta.
Lahdessa oli 50-luvulla suunilleen yksi mustamies mutta ei häntä silloinkaan kukaan sen enempää ihmetellyt saati osoitellut sormella. Ysärin suurimpia tähtiä olivat mustat NBA pelaajat.
Isojen poikien leikit tv-sarja,tyttö kullat.
Beverly Hills 90210 ja Melrose Place sarjat kuuluivat nuoruuteen. Kauniit ja Rohkeat alkoi pyöriä Maikkarilla.
Heinähässäkkä ja nyt on tökätty yhteen paikaan.
Muistaako joku mistä puhun
Vierailija kirjoitti:
Hale-Bopp komeetan. Näki paljain silmin yötaivaalla.
Hale-Boppista tulee mieleen Taivaan Portti -kultin joukkoitsemurha. Tapahtui silloin '97.
Vierailija kirjoitti:
TPS voitti 5 mestaruutta jääkiekkoliigassa 90 luvulla. 90, 91, 93, 95, 99 Sen jälkeen on ollut vähän hiljaisempaa.
Luettelit hyvin 90-luvun synkimmät hetket.
Ysäriä ei ollut pelkästään yhtä tyyliä vaan siihen mahtui vaikka mitä!
92-93 oli flanellipaidat/farkkupaidat niin pojilla kuin tytöilläkin. Värilliset farkut. Tytöillä tuttikoruja korvissa ja kaulassa. Meikki oli melko värikästä, kasarihenkistä.
94-95 tuli grunge, poolopaidat kukkamekkojen alla ja sotkuisina roikkuvat hiukset. kulmakarvat oli vahvat ja meikki ruskeansävyistä. Reality Bites ja Kurt Cabain. Apulanta.
96 nappiverkkarien, napapaitojen ja pilottitakkien kultakausi alkoi. Kulmat nypittiin lähes kokonaan pois ja moni otti pikkuletit.
98 iski satanismihysteriä. Monilla oli pitkät mustat hiukset, niittipanta kaulassa ja pitkä musta nahkatakki.
Vierailija kirjoitti:
Ysäriä ei ollut pelkästään yhtä tyyliä vaan siihen mahtui vaikka mitä!
92-93 oli flanellipaidat/farkkupaidat niin pojilla kuin tytöilläkin. Värilliset farkut. Tytöillä tuttikoruja korvissa ja kaulassa. Meikki oli melko värikästä, kasarihenkistä.
94-95 tuli grunge, poolopaidat kukkamekkojen alla ja sotkuisina roikkuvat hiukset. kulmakarvat oli vahvat ja meikki ruskeansävyistä. Reality Bites ja Kurt Cabain. Apulanta.
96 nappiverkkarien, napapaitojen ja pilottitakkien kultakausi alkoi. Kulmat nypittiin lähes kokonaan pois ja moni otti pikkuletit.
98 iski satanismihysteriä. Monilla oli pitkät mustat hiukset, niittipanta kaulassa ja pitkä musta nahkatakki.
Ei juma sä oot ytimessä! Mulla oli tasan noi kaikki tyylit vuoron perään plus hopparityyli lökäreineen kun freestyler ja slim shady julkaistiin :D ihanaa tyyleillä leikittelyä!
Mä muistan 90-luvulta sen, että piti pelätä saatanan palvontaa ja ufoja :D Niistä oli vaikka minkänäköistä dokumenttia jne. ja muistan itse nähneeni UFO-painajaisia. X-files ja Stephen King olivat parasta 90-luvun viihdettä.
Nykyään ei kukaan ole kiinnostunut saatanasta tai ufoista, saatikka pelkää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Hiihtarit! Hitto ne oli hirveitä.
Hiihtarit, purkkarit ja kansitakki... riIittääkö puolustukseksi, että olin 10-vuotias?
Mä en muista -90 luvulta oikeestaan mitään, olin
käytännössä jurrissa koko ysärin.
Vierailija kirjoitti:
Ysärin para biisi
Julkaistu vuonna 2000.
Vierailija kirjoitti:
Tv-ohjelmat, irtokarkkeja penneillä kioskilta, Spice girls, yves rocherin testeri huulipunat... Ihanan viattoman lapsuuden sain viettää.
Ysärillä pienin kolikko oli 10 penniä, sen halvemmalla ei karkkia saanut.
Radiomafia, siellä Salovaara Show. Olikohan perjantaisin? Ja sen jälkeen tuli Dancemob, Alex Nieminen juonsi. Paljon tuli nauhoiteltua musaa kasetille kummastakin.