Voiko 19-vuotiaan lapsen heittää pihalle?
Ei moraali saarnoja kiitos.
Voiko täysi ikäisen kotona asuvan käskeä häipymään ja hankkimaan oman asunnon?
Ilmaista hotelli elämää viettävä nuori joja ei tee kotona mitään. Pelaa vapaa aikansa käy koulua kyllä.
Mutta ei varmaan mikään laki enää estä sitä että yksin kertaisesti heitetään pihalle kun ei muuten ymmärrä ettei tuon ikäinen voi enää elää ilmaiseksi ja tekemättä mitään ikinä, koti töitä tms.
Nukkuu ja pelaa ja bilettää.
Kommentit (82)
En ymmärrä, kun vanhemmat ei ymmärrä, millaisen karhunpalveluksen tekevät lapsilleen tehdessään itse kaiken. Siis ettei lasta opeteta tekemään itse mitään, vaan kaikki passataan eteen ja polut siloitetaan.
Sitten kun se pullamössö lapsi joskus kolmekymppisenä uskaltaa muuttaa omilleen, se ei osaa edes perunoita kuoria tai vessaa pestä tai laskuja maksaa. Ei tietenkään, kun äiti on passannut piloille ja maksanut laskutkin aikuisen lapsensa puolesta!
opintotuki ja tehnyt töitä silloin kun on tarjottu. On ollut aina säästäväinen ja nimenomaan itse halusi näin. Ja kyllä ne nuoret pitää kotitöitä opettaa tekemään, omilleen kun muuttavat eivät osaa yhtään mitään. Kaveri ei opettanut poikaansa tekeen mitään ja poika muutti avoliittoon ja meni puoli vuotta niin tyttö kirjaimellisesti palautti pojan takaisin kotiin ja käski äitinsä opettamaan miten kotityöt hoidetaan. Poika on siitä asti asunut kotona ja äitinsä passaa vaikka itse kulkee töissä ja poika työttömänä nukkuu päivät.