Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mehiläisen digiklinikka

Vierailija
16.02.2021 |

Olen kuluneiden kuukausien aikana ollut kahdesti yhteydessä Mehiläisen digiklinikkaan, joka kuuluu työterveyssopimukseeni. Molemmilla kerroilla minulla on ollut tavallinen flunssa.

Aluksi olen täyttänyt pitkät oireselosteet, joissa olen selittänyt oireeni, työnkuvani ja sen hetkisen vointini. Molemmilla kerroilla olen saanut vastaukseksi, että pitää mennä koronatestiin. Tuon tajuan ilman lääketieteen lisensiaatin konsultaatiotakin. Sen sijaan lääkärit ovat olleet sitä mieltä, että sairaus ei haittaa tai estä etätyön tekemistä, joten sairauslomaa en ole kuumeesta huolimatta saanut. Millainen käsitys lääkäreillä on etätyöstä?

Vaikka voinkin periaatteessa huilata työpäivän aikana, koska työskentelen kotona, on minulla edelleen oikeus sairauslomaan. On ihan kohtuutonta edellyttää, että työskentelen kuumeisena sängynpohjalta.

Ihmettelen kovasti tuollaisen digiklinikan toimintaa. Työnantajalle menee lasku siitä, että lääkäri vastaa automaattivastauksin.

Tasan viimeinen kerta, kun käytän tuollaista digiklinikkaa. Seuraavaksi varaan ajan työterveyslääkäriltä, missä olen aina saanut asianmukaista kohtelua ja missä oireeni on otettu todesta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkaa rahastusta koko digiklinikka. Kyllä lääkärit pääsevät helpolla, kun lataavat keskusteluun automaattivastauksia. Noiden diagnoosien tekemiseen ja ohjeitten antamiseen riittäisi robottikin. 

Vierailija
2/13 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystalolla yleensä paljon parempia lääkäreitä. Antavat minulle aina vähintään viikon sairausloman suoraan, yleensä 2 viikkoa. Ei ihminen turhaan hakeudu lääkärin vastaanotolle. Eikä varsinkaan jää turhaan sairauslomalle, jos ei ole aivan pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ihan sama kokemus. Mehiläisen digiklinikka ja flunssa :D Mua on alkanut mietityttäå et mistä nä mun flunssat johtuu. Koronarokote laskenut vastustuskykyä?

Vierailija
4/13 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei sieltä vastata odotin sen ajan mitä siellä yläpalkissa luki mutta sen jälkeen ei ole 30min aikana kuulunut mitään…

Vierailija
5/13 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli odotusaika viimeks 130 min 😅

Joo, pikkasen ruuhkaa vissiin. Itellä oli kans flunssa, mutta aina saanut saikkua sen 2-3 pvää. Tosin oon aspa, enkä kykene etäilyyn. Pienessä flunssassa pystyy kyl olemaan etänä, riippuu tietty kuinka kovat oireet.

Vierailija
6/13 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti tämä vastaa? 1,5h olen odotellut...

Ensimmäistä kertaa käytössä.

Pitääkö tuonne syöttää maksukorttitiedot kun lääkäriasema on julkisen terveydenhoitoni yksikkö?

Vierailija
7/13 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helvetin hidasta palvelua

Joku vastaa, kirjoitan oman viestini ja odotan kymmenen minuuttia, että toisessa päässä reagoidaan. Ehdin jo pariin kertaan kysellä, että onkohan tämä yhteys katkennut tai jotain?

Vierailija
8/13 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisen digiklinikalta saat itsestään selviä vastauksia lääkäreiltä, joilla on erittäin vähän kokemusta lääkärin työstä. Kokemukseni Mehiläisen digiklinikasta ovat sellaisia, että toiminta on mielestäni kaikkien ajan väärinkäyttöä ja neuvot/vastaukset sellaisia, joista ei kannata maksaa.

Vierailija
9/13 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon etukäteiskysymyksiä, jotta tekoälyn avulla saadaan suhteellisen hyvä vastaus, jonka sitten märkäkorva lääkäri esittää asiantuntevasti maksavalle asiakkaalle. Suurta kusetusta, josta ei pidä maksaa lääkärien taksoja.

Vierailija
10/13 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko yksi tyytyväinenkin kommentti laittaa: digiklinikka on toiminut loistavasti, JOS tiedät jo valmiiksi, mikä sinua vaivaa, ja JOS tiedät siihen myös hoitokeinon, jonka toteuttamiseen kuitenkin vaaditaan lääkäri (usein siis reseptin kirjoitus). Yhden kerran sain silmätipat silmätulehdukseen ja toisen kerran pitkän antibioottikuurin lievään akneen. Olin erittäin tyytyväinen, ettei noita varten tarvinnut raahautua vastaanotolle asti. 

Vierailija
11/13 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös hyvä kokemus digilääkäristä ihan lähiajoilta. Ensimmäinen odotus oli tunnin luokkaa, kun keskustelu pääsi vauhtiin, vastaukset tuli nopeasti. Tuttu vaiva oli kyseessä, flunssan jälkitautina iski poskiontelontulehdus. Antibioottia eivät kuulemma voi tähän vaivaan määrätä, mutta sain reseptit duactia ja kortisoninenäsuihketta. Niitä oikeastaan kaipasinkin. Ja sain myös varmistuksen siihen, että duact sopii uusien lääkkeiden kanssa käytettäväksi. Sairauslomaa en kaivannut, etätöitä teen muutenkin kokonaan.

Joskus kauan sitten olin yhteydessä silmätulehduksen takia. Silloin vaikeinta oli ottaa lääkärin haluama kuva silmästä. Mutta kun sain sen otettua, silmätipparesepti oli kohta jo Kannassa.

Vierailija
12/13 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin totta nämä kirjoitukset. työnantaja vaihtoi terveystalon mehiläiseen ja palvelu muuttui aivan ala-arvoiseksi. flunssa/keuhkoputkentulehduksesta 1-2 pv sairaslomaa. vaatii 3.4 käyntiä mehiläisessä ennen kun tauti on ohi. terveystalossa yksi käynti riitti. nyt myös työnantaja on herännyt tähän rahastukseen.

Vierailija
13/13 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oma kokemukseni hyvinvointialueen digiklinikasta. Koetin hoitaa tätä kautta ei-kiireellistä asiaa kun ajattelin ettei tarvitsisi mennä vastaanotolle. Kirjauduin ensimmäisen kerran ohjeen mukaan ja odottelin ns. odotustilassa jonkin aikaa. Ajattelin että kyllä joku tulee kohta linjoille eikä olisi tarvinnut olla lääkäri - sh olisi riittänyt vallan mainiosti. Jossain kohtaa aikaa oli mennyt 1,5 h joten lopetin istunnon ja ajattelin yrittää toisena päivänä mutta eri ajakohtana. Tyyliin eka istunto oli illalla eli josko aamusta onnistaisi - ei onnistunut vaikka olin linjoilla jo aamukahdeksalta. Odottelin taas noin tunnin mutta sitten oli lähdettävä töihin niin se siitä. Kun kolmaskin kerta meni pitkäksi odotteluksi totesin että soitanpa terveysasemalle ja sain asiani hoidettua erinomaisen hyvin tällä tavalla. Ihmettelen vaan että tuollekin digiklinikalle ohjataan ihmisiä hyvinkin painokkaasti ainakin tällä hyvinvointialueella. Luulisi että yksityisillä olisi tämä paremmin hallussa mutta ei näköjään....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi