Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkatkaas kasvisruoka, joka maistuisi perheen lihansyöjille.

Vierailija
16.02.2021 |

Ei papuja. Ei härkistä. Juustoa voi olla.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kasvissyöjänä tykkää itsekään tofun koostumuksesta ja mausta mutta esim näin siitä saa vähän paremmin syötävää. Purista tofusta ensin nestettä pois painon alla. Itse laitan tofun kahden lautasen väliin ja painan, kuivaan nesteen pois talousoaperilla, painan uudestaan, kuivaan, jatkan kunnes nestettä ei enää paljoa tihkua ja tofu alkaa hajota. Seuraavaksi revin tofun kulhoon käsin kanasuikaleiden kokoisiksi paloiksi, ei haittaa että tofu vähän murenee samalla. Sitten maustan tofun lisäämällä kylmäpuristettua oliiviöljyä, suolaa, valkosipulijauhetta ja mustapippuria. Laitan uuniin 225 asteeseen ja paistan ehkä n 20 minuuttia. Sopii lisukkeeksi salaatteihin, itse teen usein risoton kaveriksi. Jos tämä yksinkertainen ohje ei innosta, vastaavia löytyy netistä eri mausteilla, muistaakseni esim jalotofun sivuilla oli.

Vierailija
82/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyöjänä minulle maistuu

Pinaattikeitto kananmunalla

Hernekeitto ( toki itse käytän lihaisaa)

Kanawokki. Siis voisit tehdä paljon wokkivihannesta ja lihansyöjät sitten lisää vähän kanaa omaansa.

Juustoleivät, salaatti, peruna, makaroni.

Yhtään hyvää kasvisruokaa en ole löytänyt, työpaikan ravintolassa maistelen, mutta esim soijaan tehdyt ruoat maistuvat nimenomaan korvikeruoalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te vegaanihörhöt hassuja. 

Vierailija
84/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustossa keitetty sika.

Vierailija
85/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kasvissyöjät tuputa omaa ruokavaliotaan muille"

Vierailija
86/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gratiini maistuu takuulla

Vierailija
87/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihveissa yleensä tykätään siitä rapeasta paistopinnasta. Monikaan ei maista hyvästä kasvispihvistä onko siinä jauhelihaa vai ei.

Vierailija
88/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvishernekeitto on hyvää. T. Sejasyöjä. Soijaa en syö kun siitä tulee vatsa kipeäksi. Lasagne on hyvää kasvisversipna eikä tarvitse soijaacjos juusto köy. Ihan voi laittaa tavallisia kasviksia, vaikka paprikaa ja porkkanaa. 

Vierailija
89/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit ovat hyviä ja halpoja, niistä saa pihvejä, jotka kelpaa ainakin nuorisolle tai vaikka sitä 

Chilla on halpa ja helppo leipä (liotukseen menee vähän aikaa) ei tarvitse muita aineksia ja chilla voi syödä leipänä tai leivän päällyksenä

Vierailija
90/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikääryleet.

Vierailija
91/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla yleispätevää neuvoa tähän, makuasia.

Vierailija
92/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustossa keitetty sika.

Syö sinä itse sikasi.

Vierailija
93/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunijuurekset hyvin maustettuna. Joku hyvä dippikastike siihen. Tomaattikeitto, myös kunnolla maustettu, maistuu kaikille. Pasta mihin aurinkokuivattua tomaattia, mozzarellaa ym. Aurinkokuivattu tomaatti käy minusta myös hyvin pizzaan, suutuntuma ja maku vähän kuin salamissa.

Vierailija
94/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-ruokaresepteissä on ohje vegaaniset makkaraperunat, se on mielestäni niin lähellä makkaraperunoita kuin vegaani pääsee ja ihan syötävää. Makkaroiden paikkaa pitää savutofu.

Vierailija
95/95 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-ruokaresepteissä on ohje vegaaniset makkaraperunat, se on mielestäni niin lähellä makkaraperunoita kuin vegaani pääsee ja ihan syötävää. Makkaroiden paikkaa pitää savutofu.

Eipäs ollutkaan savutofu vaan chilitofu mutta olen itse tehnyt savutofusta ja ihan syötävää tuli.

Vegaaniset makkaraperunat | Reseptit | K-Ruoka https://share.google/RtRoQfxWyq0pqSw1M