Vinkatkaas kasvisruoka, joka maistuisi perheen lihansyöjille.
Kommentit (95)
Lihansyöjänä minulle maistuu
Pinaattikeitto kananmunalla
Hernekeitto ( toki itse käytän lihaisaa)
Kanawokki. Siis voisit tehdä paljon wokkivihannesta ja lihansyöjät sitten lisää vähän kanaa omaansa.
Juustoleivät, salaatti, peruna, makaroni.
Yhtään hyvää kasvisruokaa en ole löytänyt, työpaikan ravintolassa maistelen, mutta esim soijaan tehdyt ruoat maistuvat nimenomaan korvikeruoalta.
"Ei kasvissyöjät tuputa omaa ruokavaliotaan muille"
Pihveissa yleensä tykätään siitä rapeasta paistopinnasta. Monikaan ei maista hyvästä kasvispihvistä onko siinä jauhelihaa vai ei.
Kasvishernekeitto on hyvää. T. Sejasyöjä. Soijaa en syö kun siitä tulee vatsa kipeäksi. Lasagne on hyvää kasvisversipna eikä tarvitse soijaacjos juusto köy. Ihan voi laittaa tavallisia kasviksia, vaikka paprikaa ja porkkanaa.
Linssit ovat hyviä ja halpoja, niistä saa pihvejä, jotka kelpaa ainakin nuorisolle tai vaikka sitä
Chilla on halpa ja helppo leipä (liotukseen menee vähän aikaa) ei tarvitse muita aineksia ja chilla voi syödä leipänä tai leivän päällyksenä
Ei taida olla yleispätevää neuvoa tähän, makuasia.
Vierailija kirjoitti:
Juustossa keitetty sika.
Syö sinä itse sikasi.
Uunijuurekset hyvin maustettuna. Joku hyvä dippikastike siihen. Tomaattikeitto, myös kunnolla maustettu, maistuu kaikille. Pasta mihin aurinkokuivattua tomaattia, mozzarellaa ym. Aurinkokuivattu tomaatti käy minusta myös hyvin pizzaan, suutuntuma ja maku vähän kuin salamissa.
K-ruokaresepteissä on ohje vegaaniset makkaraperunat, se on mielestäni niin lähellä makkaraperunoita kuin vegaani pääsee ja ihan syötävää. Makkaroiden paikkaa pitää savutofu.
Vierailija kirjoitti:
K-ruokaresepteissä on ohje vegaaniset makkaraperunat, se on mielestäni niin lähellä makkaraperunoita kuin vegaani pääsee ja ihan syötävää. Makkaroiden paikkaa pitää savutofu.
Eipäs ollutkaan savutofu vaan chilitofu mutta olen itse tehnyt savutofusta ja ihan syötävää tuli.
Vegaaniset makkaraperunat | Reseptit | K-Ruoka https://share.google/RtRoQfxWyq0pqSw1M
En kasvissyöjänä tykkää itsekään tofun koostumuksesta ja mausta mutta esim näin siitä saa vähän paremmin syötävää. Purista tofusta ensin nestettä pois painon alla. Itse laitan tofun kahden lautasen väliin ja painan, kuivaan nesteen pois talousoaperilla, painan uudestaan, kuivaan, jatkan kunnes nestettä ei enää paljoa tihkua ja tofu alkaa hajota. Seuraavaksi revin tofun kulhoon käsin kanasuikaleiden kokoisiksi paloiksi, ei haittaa että tofu vähän murenee samalla. Sitten maustan tofun lisäämällä kylmäpuristettua oliiviöljyä, suolaa, valkosipulijauhetta ja mustapippuria. Laitan uuniin 225 asteeseen ja paistan ehkä n 20 minuuttia. Sopii lisukkeeksi salaatteihin, itse teen usein risoton kaveriksi. Jos tämä yksinkertainen ohje ei innosta, vastaavia löytyy netistä eri mausteilla, muistaakseni esim jalotofun sivuilla oli.