Vinkatkaas kasvisruoka, joka maistuisi perheen lihansyöjille.
Kommentit (95)
Tää oli maukas https://chocochili.net/2019/08/vegaaninen-soijarouhelasagne/
Ehkä laittaisin vaan himpun enemmän nestettä, kuin mitä ohjeessa luki.
Tortelliini lasagne, pinaattia tai vaikka munakoisoa joukkoon. Mun mies ei tajunnu ettei siinä ollukkaa jauhelihaa.
Vegaanisten mättöruokien luulis uppoavan. Esim. kasvishampurilainen vegepihvillä. Hyviä pihvejä on ainakin Beyond meatillä (kallis) tai Hälsans kökillä, toki voi tehdä myös itse. Burgerin lisäksi mm. makkaraperunat, hodarit, vöner-annokset, pizza, tacot. Hyviä reseptejä löytyy googlaamalla.
Makkaravoileipä, jaa meenpä tekemään yhden. Nythän on etätyöläisen kahvitunti.
Makkarakeitto soijamakkarasta. Eli muuten samat ainekset, mutta kasvisliemi ja makkarana vegemakkaraa.
Tortillat soijarouheesta, pavuista ja tomaattimurskasta tehdyllä täytteellä tai vastaava tortillavuoka. Lihansyöjänä pidän jopa jauheliversiota parempana, kunhan maustaminen on onnistunut. Juustokumina ja savupaprika tärkeimmät mausteet.
Myös makaronilaatikko soijarouheesta hyvä, mutta kannattaa käyttää voita ihan kyrpännää.
Minä teen usein nythtökaurasta "jauhelihapihvejä". Menee täydestä, kunhan murustaa sen hyvin.
lasagne, pizza, pinaattilätyt, lätyt... Jos siis kasvisruokaa, eikä vegaanista.
Melkeinpä mitä tahansa kotiruokaa voi tehdä ilman lihaakin, paitsi lihapullia :D
Tofuvihanneswokki thaikastikkeessa.
Kasvisliemessä marinoitu naudan sisäpihvi!
Pizza, lasagane , tortillat tms. Tarpeeksi juustoja niin ei kaipaa lihaa, no ei ole ehkä terveellistäkään sitten toki.
Vierailija kirjoitti:
lasagne, pizza, pinaattilätyt, lätyt... Jos siis kasvisruokaa, eikä vegaanista.
Melkeinpä mitä tahansa kotiruokaa voi tehdä ilman lihaakin, paitsi lihapullia :D
Kaikki nuo onnistuu kyllä helposti vegaanisenakin.
No se tuttu ... tomaattipohjainen pastakastike, mutta korvaa jauheliha soijarouheella (soijakin on papu). Eivät huomaa eroa, jos mausteita lisää reilusti, tuoretta basilikaa, mustapippuria, valkosipulia...