On ihan karmeaa että tuon lapsen pitää mennä pyörällä kouluun näillä keleillä, valittaa itsekin ettei tykkää. Mutta kun muita kyytivaihtoehtoja ei ole
Jos menee bussilla, ei ehdi vaihtobussiin vaan joutuu odottamaan 30 min keskustassa ja myöhästyy ekalta tunnilta. Kokeiltiin pari kertaa mutta opettaja sanoi että eihän tämä nyt voi ruveta näin menemään! Koulumatkaa siis yhteen suuntaan 4 km. Kuulostaa vähältä, mutta jos pyörällä vedät lumisateessa ja on 20 astetta pakkasta...
Minä ten töitä kotoa käsin, mutta olen ajokortiton kummajainen.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
29, ai talvella?? Suomessa kun tuppaa olemaan talvi joka vuosi. Normaali ihminen pystyy liikkumaan kyllä pakkasella.
Suurin osa työssäkäyvistä aikuisista menee kyllä jopa 2km töihinkin autolla.
On ihan normaalia, että lapsi ei halua kuntoilla ennen kouluunmenoa.
2km matka on sinusta "kuntoilua"? Sitten ihmetellään miksi kansa on lihavampaa joka vuosi. Itse ajan tuon matkan vaihteettomalla pyörällä alle 15 minuuttiin eikä tule hiki.
Äiti ajaa edellä 2km, kuntoon ainakin huonolla kelillä. Hyvä idea.
Menee yhden osan matkaa bussilla, ja kävelee sen toisen osan. Neljä kilometriä on aika pitkä matka, mutta 2 km on ihan hyvä kävelymatka jo. Kumpi osuus matkasta olisi fiksumpi kävellä?
Tietenkään lapsi "ei jaksa" jos kotona on opetettu että ihan kamalasta asiasta on nyt kyse. Luokkatoverini käveli 6 km päivittäin suuntaansa. En tiedä mikseivät saaneet taksikyytiä, osasivatko nuoret vanhemmat hakeakaan. Kun kaveri sitten muutti koulun lähelle asumaan, hän alkoi lihomaan huomattavasti. Että kyllä se liikkuminen selkeästi vaan kannattaa ;)