Paljastuneet hammaskaulat ja jatkuva viiltely. Apua!
Onko kellään muulla ja mikä tähän auttaa? Mulla on vetäytyneet ikenet ja paljastuneita hammaskauloja lähes kaikissa hampaissa. Oon kärsinyt joka pvä ihan hitonmoisista kivuista ja ottanut särkkäriä. Kolmasti olen nyt käynyt hammaslääkärissä parin vkon sisällä.
Vain kerran suostuttiin laittamaan muovipaikka pariin kohtaan joissa alkavaa kariesta. Muuten on sanottu vain että pärjäile ja annettu jotain dentaaligeeliä.
Onko muilla? Mikä näihin oikeasti auttaa, nuo muovipaikatutkin vihlovat.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on särkkäri?
Särkylääke. Oon ottanut Buranaa mutta mahahaava varmaan uhkaa kun sattuu niin paljon. Vaikka on Somacia alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita vihlomisen estävää hammastahnaa suoraan sormella hampaalle. Se ikään kuin puuduttaa sen vihlonnan. Näin mulle neuvottiin hammaslääkärissä, kun yksi kaula on paljastunut ja vihloo. Toimii.
Oon laittanut tänäänkin jo sata kertaa, ei mitään vaikutusta. Sensodyne Rapidia vielä. ap
Mulla laitettiin jo hammaslääkärissä jokin geeli tai aine hammaskaulaan. Kipu lähti. Sen lisäksi Elmexin reseptigeeli, jota pyysi laittamaan joka toinen ilta ja aluksi joka ilta siihen vihlovaan kohtaan. Sitä ei saa niellä vahingossakaan. Anna vaikuttaa 2-4min ja purskuttele hyvin.
Stressaaminen pitää lopettaa nyt tähän paikkaan. Se tutkitusti pahentaa ienongelmia ja parodontiittiä. Ole toiveikas, se kipu voi lähteä pois jos saat jotenkin jo hammaslääkärissä apua ja muutenkin, omalla huolehtimisella.
Laitoitko ihan sormella vai harjasitko tällä? Mä oon harjannut mutta suu ei tykkää tästä yhtään, menee ihan kipeeksi vähän kuin jollain Listerinellä. ap
Koita vaan käydä niillä lekureilla. Sun pitää saada apua itsellesi, älä anna periksi. On se kumma kun ei uskota kun potilas kertoo kivusta! Tsemppiä sulle. 😕
Vierailija kirjoitti:
Koita vaan käydä niillä lekureilla. Sun pitää saada apua itsellesi, älä anna periksi. On se kumma kun ei uskota kun potilas kertoo kivusta! Tsemppiä sulle. 😕
Eikö ole ihmeellistä. Ja oon vielä yksityisellä juossut ja rahaa palanut tähän mennessä jo yli 400 euroa. Suunnilleen tyhjästä. Nyt varasin neljännen ajan, samaan lafkaan kuin se missä edes suostuttiin paikkaamaan mutta eri lekurille. Niillä on kuitenkin mun röntgen-kuvat yms. matsku. ap
(ei oo muuten eka kerta kun lekureihin ei voi luottaa..... mutta se on jo toinen stoori se. Miten tuossa ammatissa voikin olla jotain kloppeja töissä jotka eivät mistään mitään tajua)
Mulle tuli eri ohje tuon Elmexin kanssa että vain 3 krt peräkkäin ja sitten vain kerran vkossa. Okei taidan laittaa sitä sitten tänäänkin jos se jotain auttaisi. Mulle sanottii myös ettei saa purskutella pois. Vähän eri ohjeet meille!
En voi lopetta stressaamista kun kipu on niin tajuton että järki lähtee. Ja se etten luota hammaslääkäreihin kun ei ne ole auttaneet mua vielä! Miten voikin olla. Siis mulla on kariesta tuolla eli se ei ole ihan sama asia kuin vihlonta vaan se on siis jo hammassärkyä. ap