Rauta-arvojen kohotus Floradix Kräuterblut
Kertokaas nyt tietämättömälle. Mulla on rauta-arvot vain 12, eli selkeä raudanpuute. Hemoglobiini kuitenkin normaali. Lääkäri määräsi Obsidaneja, mutta en pysty niitä niellä joten haluan käyttää nestemäistä rautavalmistetta sen sijaan. Tosta Floradixista oon kuullut suosituksia, mutta kun sehän ei ole mikään ”virallinen” rautalääke. Ja siinä rautaa on 15mg päiväannoksessa. Kontrolli kahden kuukauden päästä, ja mietin vain että onko tuo 15mg nyt riittävä että onko tämä Floradix riittävä nostamaan mun rauta-arvot normaaliksi? Kiitos kaikille jotka vastaa.
Kommentit (21)
Ei ole riittävä, päiväannos pitäisi lähteä jostain 100 mg että arvot voi nousta.
Joo ei 15 mg riitä yhtään mihinkään. 100 mg tai joskus jopa 200 mg päivässä on lääkärien suositus, jos noin pohjalukemista lähdetään nostamaan. Itse syön 200 mg joka toinen päivä, kuulema jotenki imeytyy paremmin plus on mahalle parempi. Rautavarastot oli kuurin alkaessa 13 ja 3kk raudan syönnin jälkeen vasta 22 eli edelleen todella matala. Hitaasti nousee...
Ihan litkua koko Floradix ja kaikki nestemäiset. Vielä kallistakin.
Onko muuten enää sellaista nestemäistä, kuin Ramavit ? Se oli tosi tehokasta.
Syö nokkospillereitä, Aurinkovoima - (Frantsila) tai Elinvoimajauhetta.
Vierailija kirjoitti:
Otat sitä mehua sen verran, että saat rautaa sen 100 mg päivässä, tai mikä sulle nyt onkaan määrätty.
Olen tehnyt näin itse ihan lääkärin suosituksesta. Toimii.
Eli voin ottaa sitä enemmän vaikka siinä pakkauksessa sanotaan että päiväannos on 20mg?
itsmeagain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat sitä mehua sen verran, että saat rautaa sen 100 mg päivässä, tai mikä sulle nyt onkaan määrätty.
Eli voin ottaa sitä enemmän vaikka siinä pakkauksessa sanotaan että päiväannos on 20mg?
Kyllä. Voit. Ottaa.
Onko kellään kokemuksia Sideral -jauheesta? Mielestäni ihan ok makuista, helppo nauttia. En ole käynyt verikokeissa joten en tiedä, miten tehokkaasti vaikuttaa veriarvoihin.
Jotkut sanovat, että Sideral ei nostanut arvoja kuin äärettömän vähän tai hitaasti. Sideral imeytyy vasta maksassa, toisin kuin perinteiset rautavalmisteet, jotka imeytyvät mahalaukusta ja suolistosta.
Et voi tietää, nostaako Sideral sulla arvoja vai ei, ellet käy verikokeissa.
Maksa-arvot nousevat näillä, olkaa varovaisia ja käykää maksakokeissa jos pitkään käytätte yrttipohjaisia rautajuomia.
nimim. kokemusta on
Obsidan kapselin voi avata, sisällä on rakeita, joita voi sekoittaa vaikka ruokaan.
itsellä ferritiini 9. Rauta-arvot eivät kyllä kahdessa kuukaudessa nouse paljoakaan.
Käytän Ferrion 100 mg kapseleita, joissa on liukenemista hidastava kalvo. Ne eivät minulle aiheuta vatsaoireita.
Rautaa kannattaa ottaa vain joka toinen päivä, koska joka päivä otettuna suolisto alkaa hylkiä rautaa.
Nestemäistä rautaa on olemassa myös 50 mg vahvuisena, Ferroforte merkillä.
Sideral oli minulle ainoa rautavalmiste, joka ei ärsyttänyt vatsaa. Kallis tosin. Nuo nestemäiset on ihan turhia, värjää vain hampaat.
Floramix käy raskaana oleville toipilaille vanhuksille. Itse otin koko raskauden ajan toimi todellakin hyvin veriarvot hemoglobiini 135 ei muuten väsyttänyt vauvan hoito. Verta menetin synnytyksessä eipä haitannut kunto oli hyvä. Neuvolassa käskettiin syömään rautatabletteina joo ihan kiva mutta uloste niin kovaa ettei ulos tullut. Piti ostaa taas ostaa apteekista tuote kovalle vatsalle. Siihen leikkiin en enää ryhtynyt kerta riitti. Floramix luontaistuote hyvä sellainen käytän aina ei vaikuta mitenkään vatsan toimintaan
Kokeilisin samaan aikaan jotain toista. Vaikka liposomaalinen rauta, sideral