Ehdottakaa hyväntekeväisyyskohteita testamentin edusaajiksi
Rintaperillisiä ei ole, joten käsittääkseni voin testamentata koko omaisuuteni kenelle haluan. Olen itse taloudellisesti järkevä ja tervettä elämää viettävä, ja kaikissa läheisissäni on jokin "vika" miksi en halua heille ansiotonta rahaa jättää :D Etsin kohdetta, jolla mahdollistettaisiin esim. vähävaraisten lasten urheiluharrastuksia, lomailua tms. Kohteen hallinnollisten kulujen tulee olla kohtuulliset, toisin sanoen en halua rahojeni valuvan myöskään niihin. Ehdotuksia kiitos!
Kommentit (50)
Anna maatila ruuan tuottamiseen kunnan koululle tai vanhainkotiin.Vähän perunaa vähän lanttua ja porkkanaa,mansikkaa.
Aloita jo eläessäsi lahjoittaminen. Älä anna välikäsille vaan suoraan tarpeeseen. Muista käyttää paljon myös omaksi hyväksi.
Voi ostaa metsätilan ja laittaa sen suojeluun niin ettei puita kaadeta 100 vuoteen ja vain luontopolut.
Vierailija kirjoitti:
Motivoituneiden, mutta köyhien, koulutukseen. Suoraan kohteelle, suoritusperusteisesti.
Tämä olisi hyvä, mutta hankala toteuttaa haudasta 😄 Käytännössä tarvitaan jokin säätiö/järjestö kyllä...
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on ihan liikaĺa tuhoamassa tätä ainutlaatuista maapalloa. Miksi pitäisi tukea niitä, jotka lisääntyy holtittomasti kykenemättä tarjoamaan jälkikasvulle hyviä olosuhteita? Miksi tehdä lapsia, jos ei rahat riitä omasta pussista edes lasten harrastustoimintaan? Tällaisiako pitäisi tukea, jotta porsivat taas lisää?
Oma ehdotukseni: tutustukaa luonnonperinnesäätiön toimintaan. Lahjoitusvaroilla ostetaan ikimetsää suojeltavaksi. Näkee mihin lahjoitetut rahat menee ja mitä alueita on jo saatu ostettua ja mihin parhaillaan kerätään. Suojellaan luontoa, josta hyötyy niin eläimistö kuin ihmisetkin. Yhtään avuhakkuuta tai uutta kerrostaloa ei suojeluilla mailla näy.
Olen samaa mieltä holtittomasta lisääntymisestä, mutta eihän se lapsen vika ole? Hänen elämälleen voi olla sekä lyhyellä että pitkällä aikajänteellä arvaamattoman suuri merkitys sillä että pääsee esim. osalliseksi sellaisesta urheiluharrastuksesta, johon ei ilman ulkopuolista tukea olisi mitään mahdollisuutta.
Itse jättäisin paikalliselle luontoyhdistykselle. Rahalla pitää siistiä tietty ala metsää ja rakentaa luontopolku, laavu ja näköalatorni. Mielellään istuttaa jalopuita kuten vaahteraa, tammea ja tuomia. Jättäisin jälkeeni mielenrauhaa ja kauneutta jälkipolville pitkäksi aikaa.