Siivoojan palkka 1754 e brutto - netto n 1400 e
Ei ihme ettei alalle saada tekijöitä.
Työtehtävät on luokiteltu siten, että suutin osa töistä kuuluu palkkaluokkaan 2 eli 10,88 e / H.
Eli tuosta palkasta on vaikea nousta.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Pienituloset maksaa aika vähän veroja. 2100 e palkka on 1700 nettona. Onhan se kiva tulla nyyttikesteihin tuomatta ite mitään.
Höpsis vaikka ansiotuloverotus on kevyempi maksavat he myös välillisiä veroja (jotka ovat tasaveroja). Siellä sun ihailemassa Jenkkilässä ei alveja makseta eikä juuri kai polttoaineverojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloset maksaa aika vähän veroja. 2100 e palkka on 1700 nettona. Onhan se kiva tulla nyyttikesteihin tuomatta ite mitään.
Tuohan korjaantuu palkkoja nostamalla. Siivoojakin maksaisi varmasti mielellään 2000e/kk veroa jos palkka huitelisi siellä neljän tonnin tuntumassa.
Tai sitten voitaisiin vaan lakkauttaa koko siivoaminen ja muut pienipalkkaiset "vapaamatkustajien alat". Katsotaan kuinka kauan yhteiskunta pysyisi pystyssä pelkällä paperien pyörittelyllä.
Kehtaatkin puhua nyyttikesteistä.
Silti joka tapauksessa tulee aina olemaan 2100 tienaavia. Ja mun oikeustajuun ei mahdu, että siitä palkasta pitää maksaa veroa vaan 400 euroa kuussa. 3000 tienaava maksaa 800e kuussa. Jos verotus ois oikeudenmukaista, 3000e palkasta jäis käteen 2400 ja 2100e palkasta 1500.
Miten pystyit vaihtamaan työpaikkaa? Olen itse samankaltaisessa tilanteessa: sihteerikkönä alle 2100 € kk-palkalla ja koulutukselta maisteri. Kaikkiin samankaltaisiin mutta paremmin palkattuihin työpaikkoihin, joihin olen hakenut, on ollut yli 100 hakijaa. En saa kutsua edes haastatteluun.