Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivoojan palkka 1754 e brutto - netto n 1400 e

Vierailija
15.02.2021 |

Ei ihme ettei alalle saada tekijöitä.

Työtehtävät on luokiteltu siten, että suutin osa töistä kuuluu palkkaluokkaan 2 eli 10,88 e / H.

Eli tuosta palkasta on vaikea nousta.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalialalla on myös käsittämättömän pienet palkat. Kouluttaudut ja olet vastuutehtävässä alle 2000e bruttopalkalla...

Vierailija
22/43 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1400 e netto, on hyvä raha.

Minustakin kun omani jää reilusti alle 1100 e kuussa(netto)... 6 tuntia hommis joka päivä ja sopeutettua ei tule kun meinaavat TE toimistos että on tuollon jo kokoaikatyö... Tai sit mua on kuse...ttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyl aika väärin kun noin vähän veroja.

Mun 4:stä tonnista jää 2300 käteen.

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Juuri laskin verohallinnon laskurilla, että Helsingissä kirkkoon kuulumattomalla 4000€ kk-tuloilla vero% on 21,5. Siitä sivukulut pois, niin käteen jää 2800€.

Vierailija
24/43 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla 1400 käteen tulevalla palkalla tulee hyvin toimeen. Toisin kuin rappusiivoojan palkalla silloin kun aloitin alalla. Riitti just ja just seuraavaan tilipäivään. Mulla on kremppoja joka puolella, mutta kenellä ei olisi näillä kilometreillä. Pidän ihmeenä, jos ei nuorena aloittaneella olisi mitään. Kyllä ne pinnat saa pilalle turhalla veden lotraamisella. Näin tämän konkreettisesti erästä uudehkoa rakennusta siivotessa edellisen jäljiltä.

Millainen olisin 68 vuotiaana? En jää ihmettelemään.

Vierailija
25/43 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netto 1400 e kuussa on ihan ok palkka.

Muutkin kuin siivojaat käyvät kirkkaasti tuolla palkalla töissä.

Pitää opiskella, että saisi sellaisen palkan jonka haluaa.

No ei todellakaan ole mikään ok palkka:D Itse sain ansiosidonnaistakin nettona yli 200 enemmän enkä ole kuin pari vuotta amista käynyt paperimies. Orjapalkka tuo on.

Vierailija
26/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kova verotus täällä on. Ei kannata tehdä keskituloisen töitä määräänsä enempää. Olen jo vuosia tehnyt osa aikaisesti työtä ja pienemmällä veroprosentilla. Käteen jäävässä osuudessa ei kovin suurta eroa ole, mutta lisääntynyt vapaa aika tuntuu hyvältä. Että en yhtään ihmettele että työn tekeminen täällä ei ole houkuttelevaa.

Vierailija
27/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla noin 6000e:stä hyvä kun edes 3000e

Vierailija
28/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiset tekee työt, mitkä ei kantaväestölle kelpaa. Yleensä on selvä syy miksei kelpaa. Työnantaja joko rikollinen tai työstä ei makseta järkevää palkkaa.

totta. myös elintaso on eri heidän kotimaassa mihin he palaavat rikkaina tuhlailee palkkarahojaan. paljonko me menetetään verorahoja?

Vierailija
29/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vielä ihan pari vuotta sitten toimistosihteerinä oppilaitoksessa ja kuukausipalkkani oli 1999,47 euroa (tarkistin äsken palkkakuitista). Nettona sain 1689,28 euroa. Tämä siis kuukausipalkka täysipäiväisestä toimistotyöstä. Olen koulutukseltani maisteri. Kulttuurialalla palkat ovat oikeasti uskomattoman huonot. Johtajienkaan palkat eivät välttämättä ole edes kolmea tonnia!

Vaihdoin toiseen työpaikkaan. Hyvin samantapaiset työtehtävät ja vastuut, mutta palkka nousi 3200 euroon. Ja joo, eipä ole kyseessä kulttuuriala. 

Siksipä minäkin näen mielekkäämmäksi toimia laitoshuoltajana kuin pätkätöissä museossa. Olen myös FM.

Vierailija
30/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimmät tuntipalkat mm. maatalouden kausitöissä jne. ovat alle 9 euroa.

Noille tienesteille on täälläpäin moni sortunut Nokia- kuplan puhjettua ja pitkän työuran katkettua yli 40- vuotiaana.

Vierailija
31/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta näkee sen, että kuinka rankasti ihmisiä verotetaan ja että kuka tämä Suomi Oy:n ylläpidon maksaa - keskipalkkainen veronmaksaja ja duunari!

Vierailija
32/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan kuussa veroja kaksi kertaa siivoojan nettopalkan verran. Pari vuotta sitten palkka nousi parilla tonnilla kuussa, nettoansio ei juurikaan koska mohammedit ja sosiaalipummit.

Onhan tuo ihan järkyttävää.

Vierailija
33/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo on palkka, jolla elää ihan hyvin. Sitten voi toki tehdä tiukkaa, jos on yh, varsinkin useammalle lapselle, mutta silloin luulisi saavan asumistukea.

Jos siis kannattaa ennemmin olla työttömänä, kuin ottaa tuollainen palkka vastaan, niin kyllä on tuissa jotain vikaa.

Tai palkoissa.

Vierailija
34/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa on että olen vuosia aikoinaan hakenut siivousalalle töihin. En kelvannut. Ensimmäiseksi kysyttiin onko maassaololupa ja kun ilmoitin, että olen suomalainen, loppu kiinnostus. :D En koskaan myöskään päässyt kaupan kassalle.

Vierailija
35/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloset maksaa aika vähän veroja. 2100 e palkka on 1700 nettona.  Onhan se kiva tulla nyyttikesteihin tuomatta ite mitään.

Vierailija
36/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloset maksaa aika vähän veroja. 2100 e palkka on 1700 nettona.  Onhan se kiva tulla nyyttikesteihin tuomatta ite mitään.

Tuohan korjaantuu palkkoja nostamalla. Siivoojakin maksaisi varmasti mielellään 2000e/kk veroa jos palkka huitelisi siellä neljän tonnin tuntumassa.

Tai sitten voitaisiin vaan lakkauttaa koko siivoaminen ja muut pienipalkkaiset "vapaamatkustajien alat". Katsotaan kuinka kauan yhteiskunta pysyisi pystyssä pelkällä paperien pyörittelyllä.

Kehtaatkin puhua nyyttikesteistä.

Vierailija
37/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, nyt puhutaan siivoojan palkasta. Lyhyt koulutus, ei tarvita erityistä lahjakkuutta tai osaamista, perustason työ, jossa ei olla vastuussa toisen hengestä tms. Millaiset palkat pitäisi olla amk:n ja yliopiston käyneillä, jos siivoojan pitäisi saada 2500€/kk?

Vierailija
38/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Tää on niin törkeetä. Mun 4400:sta jää 2700 käteen.

Vierailija
39/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole herkkua kääntäjälläkään. Viisivuotinen koulutus, bruttopalkka vaihtelee 2 000 ja 2 500 euron välillä.

Ja koko ajan ollaan laskemassa palkkaa.

Vierailija
40/43 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Tää on niin törkeetä. Mun 4400:sta jää 2700 käteen.

Pitäis olla tasavero kaikille!! Kaikki maksamaan 25% veroa!!