Siivoojan palkka 1754 e brutto - netto n 1400 e
Ei ihme ettei alalle saada tekijöitä.
Työtehtävät on luokiteltu siten, että suutin osa töistä kuuluu palkkaluokkaan 2 eli 10,88 e / H.
Eli tuosta palkasta on vaikea nousta.
Kommentit (43)
Ulkomaalaiset tekee työt, mitkä ei kantaväestölle kelpaa. Yleensä on selvä syy miksei kelpaa. Työnantaja joko rikollinen tai työstä ei makseta järkevää palkkaa.
M uuttajana lähtisin ajamaan bussia yms
En siivoamaan.
Kyllä tuohon kuuluisi jokin raskaanalan lisä. Kovin huonokuntoinen nimittäin ei kyllä pysty kaikkeen. On myös yhdistelmäkoneen käyttöä ja lattianhoitokoneen käyttöä.
Helposti saa ammattitaidoton pintoja pilattua yms
On kyl aika väärin kun noin vähän veroja.
Mun 4:stä tonnista jää 2300 käteen.
Tutkinto vähän nostaa palkkaa. Mutta vain vähän.
Veroja jaksetaan kiskoa noinkin pienestä palkasta...
Julkiselle. Laitoshuoltajan peruspalkka täällä 1945-2035.
Itse toimistotyössä, kolmevuotinen opistotason koulutus, kaikki mahdolliset lisät eli kokemus- ja "hyvänmiehen" lisät. Vaativa työ. Nettopalkka noin 1 500 euroa/kk ollut aina.
Vierailija kirjoitti:
Julkiselle. Laitoshuoltajan peruspalkka täällä 1945-2035.
Minulla oli brutto julkisella 2009 1690e ilman mitään lisiä, peruspalkka. Että 12 vuodessa on yksityinen puoli petrannut palkkaeroa aika surkeasti jos enempää ei vieläkään makseta.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ylikorkea vero-%, tuosta tulee varmuudella nelinumeroinen summa palautuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuohon kuuluisi jokin raskaanalan lisä. Kovin huonokuntoinen nimittäin ei kyllä pysty kaikkeen. On myös yhdistelmäkoneen käyttöä ja lattianhoitokoneen käyttöä.
Helposti saa ammattitaidoton pintoja pilattua yms
Pakko puuttua: kunto nousee siivoustyötä tehdessä, se ei ole mitenkään erityisen rankkaa työtä (olen siivonnut 20v eikä missään vielä kolota). Koneet taas (jos niitä on järkevää käyttää) helpottavat vain työtä. Pintoja ei saa erityisen helposti pilattua ihan jo siksi ettei ylläpitoaiivouksessa käytetä mitään ms myrkkyjä, vaan aike kesyjä aineita pitkälle laimennettuna. Vahanpoistossa tuo vaara voi olla mutta sitä kaikki siivoojat eivät tee.
Itse saan 1550 käteen päivätyöstä, brutto juurikin tuon n 1750. Ja tulen sillä toimeen. Toistaiseksi olen nähnyt mieltä jatkaa.
Olin vielä ihan pari vuotta sitten toimistosihteerinä oppilaitoksessa ja kuukausipalkkani oli 1999,47 euroa (tarkistin äsken palkkakuitista). Nettona sain 1689,28 euroa. Tämä siis kuukausipalkka täysipäiväisestä toimistotyöstä. Olen koulutukseltani maisteri. Kulttuurialalla palkat ovat oikeasti uskomattoman huonot. Johtajienkaan palkat eivät välttämättä ole edes kolmea tonnia!
Vaihdoin toiseen työpaikkaan. Hyvin samantapaiset työtehtävät ja vastuut, mutta palkka nousi 3200 euroon. Ja joo, eipä ole kyseessä kulttuuriala.
Vierailija kirjoitti:
Mulla säännöllinen kuukausipalkka 3100 euroa ja käteen jää 2250 euroa. En oikein saa mitään vähennyksiä mistään ja asun Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Täällä 3500e brutto ja 2300 netto joten kyllähän tässäkin vähän ky*pii maksaaa 1200e/kk veroja, siivoja taas maksaa vain 350e. Eikä veroprosenttini ole ylikorkea vaan aika tarkalleen oikein.
Pitäis olla enemmänkin 2500? Mutta törkeäähän tuo on silti.
Mun mielestä tuo on palkka, jolla elää ihan hyvin. Sitten voi toki tehdä tiukkaa, jos on yh, varsinkin useammalle lapselle, mutta silloin luulisi saavan asumistukea.
Jos siis kannattaa ennemmin olla työttömänä, kuin ottaa tuollainen palkka vastaan, niin kyllä on tuissa jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko laskea sitä prosenttia? Kannattaa mieluummin esim sijoittaa kuin säästää rahaa veronpalautuksilla.
Netto 1400 e kuussa on ihan ok palkka.
Muutkin kuin siivojaat käyvät kirkkaasti tuolla palkalla töissä.
Pitää opiskella, että saisi sellaisen palkan jonka haluaa.