Kaikki tuntemani suolistosairaat ovat (olleet) karkinmussuttajia
Suomessa on eniten kroonisia suolistosairauksia.
Suomessa syödään eniten irtokarkkeja per hlö.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat suolistosairaudella?? Minulla on lähipiirissä ollut kaksi suolistosyöpää sairastavaa (kuolleet), ja kolmas jonka tauti vaati avanteen. Kaikki heistä ovat tai olivat erittäin terveellisesti syöviä, ja liikkuvia ihmisiä, ei todellakaan mitään karkinmussuttajia.
Määrittele "erittäin terveellisesti syövä". Tai anna kun mä arvaan, rypsimargariinia sipaisu täysjyvän päälle, puuroa, rasvattomia maitotuotteita, rasvattomia lihoja, rasvattomia broilereita, rasvatonta kalaa, ynnä muuta ah niin "terveellistä"?
Älä jaksa.
Mä arvasin, että tämä aloitus oli kuin olikin jonkun "punainenliha+rasvaiset maitotuotteet+suola+voi on terveellistä ja ravinteikasta ruokaa"-fanaatikon kirjoittama.
Mulla suolistosairauden triggereitä olivat sokeri, valmisruoka ja heraproteiini. Onneksi näitä voi välttää ja elää terveenä ilman lääkkeitä ja leikkauksia.
Vaikka ap vähän provosoivasti asian esittää niin onhan siinä iso ero, syötkö pussin karkkia vai itse tehtyjä taateli-siemen-hunajapalleroita makeannälkään.
Vierailija kirjoitti:
Ap, noilla on mielikuvituksesta vetäisty yhteys. Kuidun puute johtaa suolistosairauksiin mm.
Kuitu on tunnetusti yksi pahimpia suolisto-ongelmien aiheuttajia.
Osa suolistosairauksista ovat autoimmuunisairauksia, niiden syntyä ei tunneta. Eli turhaan yritätte syylistää sairastuneita.
Ap ja kaltaisensa ovat tasavarmasti myös koulukiusaajia, nyt kiusaavat sairaita. Mikä on omassa elämässä mennyt pieleen kun riittää energiaa tuhlattavaksi kiusaamiseen?