Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet mennyt lääkäriin kipujen/oireiden vuoksi, onko usein syytetty mielenterveystaustaanne?

Vierailija
14.02.2021 |

Siis te joilla on/ on ollut mielenterveysongelmia. Minulla on. Ensin ei meinattu antaa mitenkään lähetettä gynekologille (epämääräisten vatsakipujen ja vuotojen takia olin menossa) ja masennuslääkkeni saatiin vedettyä siihen jotenkin mukaan? Pääsin kuitenkin ja sain sitten syvän endometrioosidiagnoosin kun leikattiin, plus iso kysta. Tuolloin depressiohoitajani myös sanoi suoraan että kaikki kipuni ovat psykosomaattisia. Vitutti. Ystäväni rintakipuja ei myöskään uskottu koska "sulla on tuo paniikkihäiriö niin että tuotah...)

En enää uskalla mennä lääkäriin, en ole pystynyt hengittämään kunnolla kahteen viikkoon ja kaulan imusolmukkeet ovat turvonneet

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endo mullakin oli lopulta.

Yksi mieleenjäänyt kokemus on myös se, kun ripuloin ja oksentelin kotona. Sotkin asuntoa siinä samalla. Pääsin tk:n kautta yliopistosairaalan päivystykseen asti. Sieltä oltiin lähettämässä takaisin töihin tutkimusten jälkeen, vaikka en pystynyt seisomaan varttia kauempaa enkä luonnollisesti syömään kunnolla. Lääkäri armahti sitten kuitenkin ja antoi sairausloman.

Vierailija
22/23 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Hassu juttu, minä jouduin alunperin terapiaan ja lääkitykseen siksi koska kävin niin paljon lääkärissä oireideni kanssa. Voi myöntää että olinhan minä itkuinen ja ahdistunut, ja lopulta fyysinen sairaus kuitenkin löytyi. Kerrottiin että kuvittelen, ja aloin itsekin vähän uskoa siihen. Tätä ennen ei kukaan lääkäri ollut ehdotellut mitään mielenterveysvaivaa fyysisten oireiden syyksi. Mt-diagnoosien jälkeen ainoat vaivat mihin olen saanut hoitoa on järkyttäville mustelmille mukiloitu jalka ja alapäänvaivat. Jos mitään lääkäri ei pysty todentamaan omilla silmillään, nii sitten vika on päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta lääkkeiden väärin käyttäjäksi kyllä. Kävin lääkärissä pahojen selkäkipujen vuoksi ja sain sairaslomaa 2 viikkoa. Menin kolmen viikon jälkeen uudelleen, sillä selkä ei kestänyt yhtään töissä oloa vielä. Lääkärin ensimmäinen kommentti oli:"Lääkkeitäkö sä tulit lisää hakemaan?" Olin aiemmin saanut kahta erilaista kolmiolääkettä kipuun ja olin niitä ottanut vähemmänkin kuin olisi saanut, sillä levossa pärjäsin ilmankin.

Sanoin että niitä on vielä, en tarvitse kuin lepoa, niin se lääkäri tylytti aika pahasti vielä, että mitä minä oikein haen sieltä lääkäristä, jos en kerran lääkkeitä. Tuosta jäi kamala kammo, etten mene lääkäriin enää, ellei ole suunnilleen pää kainalossa. Kaiken muun sinnittelen itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän