Kertokaa rehellinen vastaus: miksi käytät merkkilaukkua?
Kommentit (71)
Minä ihastuin Marc by Marc Jacobsin Natasha laukkuun jo vuosia sitten, sopivan kokoinen ja kivan näköinen. Olen käyttänyt laukkua nyt kuusi vuotta lähes päivittäin ja se on edelleen tosi hyvässä kunnossa, joka sentin arvoinen. Eihän tämä sarja mikään luksus tuote ole, mutta minusta hyvä hinta-laatusuhde, tätä tyyriimmissä merkkilaukuissa pelkkä merkki kuitenkin alkaa jo nostamaan veskan hintaa niin paljon, etten ole siitä enää enempi valmis maksamaan. Esim. Mulberryllä on tosi kivoja malleja, mutta hinnat on aivan pimeitä, en koe saavani vastinetta rahoilleni, jos maksan käsilaukusta 1500 e. Mutta, jokainen tyylillään, joku kerää laukkuja, joku kelloja tai vaikka moottoripyöriä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kauheasti maksanut, ostin Lissabonin lentokentältä kolme vuotta sitten. Ihan suomalaisen normilaukun hintainen oli. Kivan näköinen ja sopivan kokoinen. Instassa tai facessa en edes ole.
Minkä ostit, minä en ole tajunnut että kentältäkin voisi katsella laukkuja. Tarkoitan siis että mitä merkkejä kentillä myydään.
T. Varakas maalaistollo.
Koska merkkilaukulla voin viestittää muille, että olen onnistunut ja menestynyt elämässäni. Yritän siten torjua pahinta pelkoani: epäonnistumista. Epäonnistuminen on mielestäni sitä, ettei yllä vähintään keskiluokkaan. Miksi edes elää, jos ei yllä tavoitteisiin? Pohjimmiltaan kyse on kuolemanpelosta, siitä miten lyhyt elämä on ja miten kaiken voi munata.
Vierailija kirjoitti:
Guessin laukku on aika 2010. Näyttää myös halvalta ja landelta, sori😂LV myös rumia ylihinnoiteltuja kasoja. Marimekko, Furla ja Ralph Lauren kuuluvat keskiluokkaiseen tyyliini.
Kauden on paskaa Longchamp ja Furla hyviä käyttölaukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paljon merkkilaukkuja. Ainut syy niiden käytölle on se, että tykkään niistä ja ne ovat mielestäni tyylikkäitä.
Yksi Chanelin laukku on nyt ollut käytössä 6 vuotta joka ikisenä työpäivänä. Laukku maksoi vähän alle kolme tonnia. Jos mietin kuinka paljon hintaa yhdelle käytölle on tullut niin summa on pieni. Mieluummin siis ostan yhden hyvälaatuisen laukun, jota käytän vuosia kuin monta halpaa joita käyttäisin muutaman kerran ja jättäisin kaapin perälle.Kyllä esim 150 e hintaista voi käyttää vuosia, tiedoksi...
3.000 laukusta ei selitetä yhdelläkään järkisyyllä.
Niin, en mielestäni antanutkaan mitään järkisyytä. Kirjoitin että ainut syy laukkujen käytölle on se, että tykkään niistä.
Olen ostanut kaikki laukkuni omilla säästöilläni enkä ole joutunut laukkujen takia pihistelemään mistään muusta. Miksi en voisi ostaa itselleni kauniita, pitkäikäisiä käyttötavaroita jos niin haluan ja lompakkoni antaa myöten? Tiukan paikan tullen olen valmis myymään laukkuni eteenpäin sillä ne ovat edelleenkin vain kauniita laukkuja eivätkä mitään muuta.
Ostin Guessin merkkilaukun kun se kestää ja kestää.
Vierailija kirjoitti:
Saa hyviä IG kuvia.
Tämä! Varsinkin kahvilassa saa kivoja kuvia kun se laukku on siinä kahvikupin takana, vähän niinku vahingossa jäi tohon pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
1. taso:
Koska merkkilaukku on arvokas, hieno ja upea.2. taso:
Koska merkkilaukun omistaminen tekee minusta arvokkaan, hienon ja upean.3. taso:
Koska todella kaipaan kokemusta siitä, että olen arvokas, hieno ja upea.4. taso:
Koska en saanut lapsena kokea olevani arvokas, hieno ja upea ja tunnen siksi tyhjyyttä, jonka yritän täyttää ostamalla tai pyytämällä lahjaksi merkkilaukun, jolle on taitavasti rakennettu imago arvokkuudesta, hienoudesta ja upeudesta.
Tuntemani naiset jotka käyttävät merkkilaukkuja ovat juuri tällaisia.
En halua itse kuulua näihin huonon itsetunnon omaaviin materialisteihin, joten en käytä merkkilaukkuja
Tyylikäs merkkilaukku on tyylikkäämpi kuin tyylikäs "merkitön" laukku.
Lisäksi siitä tulee jotenkin kiva fiilis, kun on voi ostaa juuri sen laukun jonka haluaa, eikä vain sitä, johon on varaa.
Pelkän merkin takia en kuitenkaan ostaisi rumaa laukkua, monet nimittäin ovat sellaisia sekamelskaviritelmiä että huh huh.
Mulla on yksi merkkilaukku, sain sen sukulaisilta lahjaksi, kun valmistuin. Tiedän, että se on maksanut paljon ja moni ihminen on antanut siihen rahaa. Itse en sellaista raaskisi itselleni ostaa, enkä olisi sellaista kehdannut toivoa muiltakaan. Mutta kun se nyt on mulla, niin kyllä mä sitä tietysti käytän. Sukulaiset on tyytyväisiä, kun näkee, että tykkään. Onhan se laadukas ja tukevan oloinen ja semmoinen neutraali, sopii monien vaatteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne on statussymboleja.
Kenelle?
Koska kuluttaminen ahdistaa, koen suurta tyytyväisyyttä siihen että merkkilaukku (1400e, 10v sitten), on ollut käytössä lähes päivittäin 10 vuotta, sekä sitä ei tarvitse laittaa roskiin/konttiin, vaan halutessani sen voi antaa eteenpäin ja se jää käyttöön yhä. Pikamuoti ja tavarat joita ei kukaan halua, niin halpaa ettei voi korjata, ahdistaa. Klassinen laukku joka on yhä myynnissä.
Koska minulla ei ole varaa teetättää itse suunnittelemiani malleja käsityöläisellä. Se olisi mielestäni luksusta, et itse suunnittelisin ja sitten ammattilainen toteuttaisi unelmieni laukut.
Joten ostan laukut kaupasta/netistä ja niissä on aina joku brändin merkki. Taidat kyllä tarkoittaa sellaisia "hienompia" eli kalliimpia merkkejä. Minulla on yksi designer-merkkinen ja sitten mm. kotimaista Marimekkoa, sekä paljon keskihintaista laukkua ja italialaista nahkalaukkua (laadukasta, mutta ei mitään erityistä brändiä). Ja muutama hassu & söötti halpislaukku.
Näissä laukuissa merkki on pienellä eikä selvästi näkyvillä, en tykkää sellaisista merkkiä kiljuvista tyyleistä.
Jos muuten pukeutuu ihan perus vaatteisiin, se merkkilaukku antaa kyllä vaikutelman siitä että on oikeasti jostain sunny beachin basaarista ostettu ”merkki” laukku. Eli todellisuudessa kukaan maallikko kaupungilla ei näe näissä eroa onko aito vai feikki. Jos ei sovi kokonaisuuteen, oletus on ilman muuta feikki. Samalla tavalla piraattilaukku menisi täydestä muuten tyylikkään asukokonaisuuden kanssa.
Ihmiset hamuavat statusta, korkeaa asemaa vertaisryhmässä. Merkkilaukku on statussymboli. *Suurin osa ihmisistä ei pysty katsomaan statuskamppailua ulkopuolelta*, siksi merkkilaukkujakin edelleen haalitaan. En tuomitse statussymbolien tavoittelijoita, mutta toivon heidän heräävän ennen kaikkea itsensä takia.
Typerä ihminen luo pelkän merkin perusteella vahvoja mielikuvia käyttäjästä. Sama asia kuin että lainaa siskolle autoa tai laukkua ja joku luo hänestä vahvan mielikuvan ks merkin käyttäjänä. Varmaan helppo johdatella sellaista ihmistä johon merkki vaikuttaa niin paljon. Mainostajan unelmakohderyhmää. Kun ostat jotain tuotetta muutut joksikin.
Ei ehkä luksusta teille mutta mun arjessa luksusta on Coachin vintage-laukkuni, koska sinne mahtuu kaikki tarvitsemani ja sitä pystyy tarvittaessa huoltamaan hyvällä suutarilla. Se on tosi kivan näköinen. Tein hyvän ja halvan löydön ja jos joskus löytäisin vielä täydellisemmän laukun, saisin tämän myymällä rahani takaisin ainakin kymmenkertaisesti.
En pidä kerskakulutuksesta ja siksi ostan vain laadukkaita laukkuja ja kenkiä, jotka kestävät käyttöä ja aikaa. En voisi kuvitellakaan ostavani jotain muovi-Guessia tai markettilaukkua.
Guessin laukku on aika 2010. Näyttää myös halvalta ja landelta, sori😂LV myös rumia ylihinnoiteltuja kasoja. Marimekko, Furla ja Ralph Lauren kuuluvat keskiluokkaiseen tyyliini.