Tyttö piilottaa käytettyjä siteitä vaatekaappiinsa
En tiedä häpeääkö menkkoja vai eikö halua muiden tietävän milloin ne ovat.
Vaatteet haisee pahalta ja sen takia epäilinkin. En ollenkaan tiedä miten ottaa puheeksi. On meillä vessassa roskiskin
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä kuullutkaan, että olen naisvihaaja kun en heitä tamponeja pönttöön. En ole vauvavihaajakaan, vaikka en heitä vaippoja pönttöön jos vessasta puuttuu roskis.
Ei tuo olekaan naisvihaamista, vaan niitten naisten kiroaminen jotka ei toimi samalla tavalla ja joitten mielestä menkoissa on jo ihan riittävästi vaivaa ilman mitään käytettyjen tamponien sujauttelua milloin mihinkin pussukoihin ja nyssäköihin.
Mua on aina hävettänyt maksaa ostokseni kassalla. Se on tosi traumatisoivaa ja sekoittaa mun psyykettä. Olenkin siis päätynyt siihen että laitan kaupassa tuotteet suoraan taskuun, koska onhan siinä ihan tarpeeksi vaivaa, että joudun sinne kauppaan raahautumaan. Eikä mulla oikeastaan kiinnosta että kauppiaalle tulee toiminnastani kuluja, koska mun elämä on jo muutenkin niin vaikeaa.
jos olet noin 11-vuotias tyttö niin se onkin vanhempiesi tehtävä ostaa sinulle nuo.
Tällekin alapeukkuja?.. pitääkö teistä todella 11v tytön ostaa kuukautissuojansa omilla rahoillaan? ...
Et siis tajunnut että tuo teksti kuvasi asennettasi muita kohtaan
Mitähän ihmeen pahaa asennetta on siinä, että minusta 11-vuotiaan ei itse kuulu ostaa kuukautistarvikkeitaan??? Ihme jengiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kotona asuu taapero, joka tutkii ja kaatelee roskiksia, niin ei välttämättä ole hygieenistä että sieltä löytyy verta pullollaan olevia tamponeja.
Mitä ihmettä? Lapsia kuuluu kasvattaa ja vahtia. Ei heidän kuulu päästä kaivelemaan mitään roskiksia.
Kyllähän taaperot ehtii joka paikkaan, hulluko niitä ehtii koko ajan vahtia kun pitää muutakin saada aikaan, esim. siivota koti ja kokata, mitä täälläkin palstalla aina ne miehet vaativat. Siksi juuri koko kodin tulee olla lapsille turvallinen.
Jos taaperonne kulkee vahtimatta ympäri taloa, niin saanko kysyä minkälaisen turvalukot olette virittänyt vessanpönttöön? Hänhän voisi aivan yhtä hyvin vaikka hukkua niiden tamppooniesi sekaan.
En halua aloittaa uutta jankkausta kanssasi, mutta kyllä niitä lapsia pitää vahtia ihan koko ajan.
No voi höpönpöpön 😂 mitenkäs se vaimosi sitten sinulle siivoaa talon ja kokkaa ruoat samalla, joita myöskin vaadit?.. onkohan itselläsi asiasta minkäänmoista kokemusta?
Tyylisi argumentoida on kyllä huonolla tolalla. Muiden sanomat asiat ovat höpöhöpöä ja omasi maailman tärkeintä. Jostain syystä myös oletat että muutkin naiset hoitavat asiat yhtä huonosti kuin sinä. Olen itse se vaimo ja minulla on 3 lasta. Siivoamme ja teemme ruuat puoliksi mieheni kanssa. Molemmat myös huolehdimme ja vahdimme lapsia. Mieheni on ollut lasten kanssa vuoden kotona kun olen ollut töissä. Silloin kun vain toinen on kotona, niin töissä käviä on "vaatinut", että lapset on hoidettu ja hengissä. Siivota ja kokata voi kun molemmat ovat kotona. Pitäisikö miettiä onko suhteenne jotenkin vääristynyt, jos miehesi vaatii sinulta kotiorjan roolia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kotona asuu taapero, joka tutkii ja kaatelee roskiksia, niin ei välttämättä ole hygieenistä että sieltä löytyy verta pullollaan olevia tamponeja.
Mitä ihmettä? Lapsia kuuluu kasvattaa ja vahtia. Ei heidän kuulu päästä kaivelemaan mitään roskiksia.
Kyllähän taaperot ehtii joka paikkaan, hulluko niitä ehtii koko ajan vahtia kun pitää muutakin saada aikaan, esim. siivota koti ja kokata, mitä täälläkin palstalla aina ne miehet vaativat. Siksi juuri koko kodin tulee olla lapsille turvallinen.
Jos taaperonne kulkee vahtimatta ympäri taloa, niin saanko kysyä minkälaisen turvalukot olette virittänyt vessanpönttöön? Hänhän voisi aivan yhtä hyvin vaikka hukkua niiden tamppooniesi sekaan.
En halua aloittaa uutta jankkausta kanssasi, mutta kyllä niitä lapsia pitää vahtia ihan koko ajan.
No voi höpönpöpön 😂 mitenkäs se vaimosi sitten sinulle siivoaa talon ja kokkaa ruoat samalla, joita myöskin vaadit?.. onkohan itselläsi asiasta minkäänmoista kokemusta?
Tyylisi argumentoida on kyllä huonolla tolalla. Muiden sanomat asiat ovat höpöhöpöä ja omasi maailman tärkeintä. Jostain syystä myös oletat että muutkin naiset hoitavat asiat yhtä huonosti kuin sinä. Olen itse se vaimo ja minulla on 3 lasta. Siivoamme ja teemme ruuat puoliksi mieheni kanssa. Molemmat myös huolehdimme ja vahdimme lapsia. Mieheni on ollut lasten kanssa vuoden kotona kun olen ollut töissä. Silloin kun vain toinen on kotona, niin töissä käviä on "vaatinut", että lapset on hoidettu ja hengissä. Siivota ja kokata voi kun molemmat ovat kotona. Pitäisikö miettiä onko suhteenne jotenkin vääristynyt, jos miehesi vaatii sinulta kotiorjan roolia?
Minähän vain jatkoin omaa argumentointyyliäsi, sinä arvostelit minua itse ensin. Kun en halua verisiä tamponeja lasten saataville asettaa.
Ja tuo on joka tapauksessa hyvin harvinainen näkemys ja vaikea naisen näkemykseksi uskoa, että taaperon perässä pitää kulkea 24/7.
Voi luoja, kertokaa että menkat on luonnollinen asia, ostakaa siteitä ja oma roskis tytön huoneeseen, neuvo että side pitää vaihtaa ainakin pari kertaa päivässä ja roskat tyhjentää ulos asti päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös entinen siteidenpiilottelija, syynä se ettei meillä ollut vessassa roskista. Helpottaa tietää että muutkin on tehneet samaa, luulin oikeasti että oon ainoa joka ei osannut jo teininä suhtautua kuukautisiin rempseästi ja viedä siteitä keittiön roskikseen vaikka siellä olisi koko suku kahvittelemassa. Kerroin äidille kun menkat alkoi ja hän suhtautui ihan normaalisti, näytti missä on siteitä jne. Aluksi vein siteet kiltisti keittiöön, mutta se ahdisti niin paljon että rupesin jemmaamaan niitä vaatekaappiin. Äiti sai hirveän raivarin kun sai selville, huusi että olen inhottava. Hän oli/on sellainen ihan perushyvä äiti, joten mulle tuli järkytyksenä se miten häneltä ei yhtään riittänyt ymmärrystä ja empatiaa nuorelle tytölle. Sain sitten lopulta luvan viedä siteet omaan roskikseen, mutta sen kohtauksen jälkeen kuukautiset ahdisti mua vieläkin enemmän. Rupesin pikkuhiljaa häpeämään myös muita ruumiintoimintoja. Tilanne helpottui vasta muutettuani omilleni. Joten äidit, laittakaa vessaan se roskis vaikka teille itsellenne olisi ihan ok viedä siteenne/tamponinne keittiön roskikseen!!! Tyttärenne voi olla aivan erilainen.
Mun kuukautishäpeä alkoi roskiksen puutteesta ja äidin raivari sinetöi sen. Joten hienotunteisuutta ap. Ota asia puheeksi ystävälliseen sävyyn äläkä todellakaan ala puhumaan mistään hajuista. Moni on neuvonut sanomaan tytölle ettei kuukautisia tarvitse hävetä. Kun ajattelen omia kokemuksiani, itse kyllä tiesin sen, mutta mua hävetti oma estoisuus ja se etten osannut suhtautua kuukautisiin "rennosti". Miksi edes puhutaan häpeämisestä? Tyttö vaan tarvitsee enemmän yksityisyyttä kuin muut, eikä siinä ole mitään väärää. Ei siis niin että "usko nyt jo että kuukautisissa ei ole mitään häpeämistä, ihan suotta ujostelet, reippaasti vaan kuuluttamaan kaikille että mulla on menkat!" (se keittiön roskikseen vieminen tuntui nimenomaan kaikille kuuluttamiselta) vaan "on ihan ok että haluat pitää menkat omana tietonasi, mutta siteet täytyy laittaa roskiin". Mulle roskis vessassa olisi ollut luksusta, mutta ehkä ap:n tyttärelle sekin on liian "julkista". Omaan huoneeseen kannellinen roskis johon kukaan muu ei koske ja jonka tyhjentämisen hän hoitaa itse.
Näin juuri. Nuorelle tytölle voi olla ahdistavaa viedä kuukautistarvikkeita keittiön roskikseen, toiselle taas jättää vessan roskikseen, kuten tästä ketjusta huomataan. Siksi se tamponit ja vessanpönttö -yhdistelmä on nuoren tytön psyykelle hyvä, vaikka nämä naistenalistaja-miestenpalvojanaiskanat mitä sanoisivat! Sitten ehkä eri juttu, jos on varma tieto että todella se oma pönttö menee muutamasta tamponista tukkoon sillä tavalla, että ei auta kuin maksaa kymppitonni putkimiehille, mutta on kyllä todella harvinainen tilanne!
Ei se tukos tarvihe kuin yhen isomman moskan, johon kaikki muukin perässätuleva jää kiinni, että omalla vastuulla vaan. Jos teidän kotimutka vessasta ei ole historiassa mennyt tamponeista tukkoon, mietippä jos samaa pöntönkauttahävitystä jatkaa työpaikoissa ja julkisissa tiloissa, joissa iso lauma muitakin akkoja tekee samaa, todennäkösyys on pikkasen eri.
Puhumattakaan siitä, että ei ne stanan pöntöstä vedetyt jätteet vain maagisesti maailmasta katoa, ne menee kaikki paikallisen vesilaitoksen ongelmiksi, jossa viimeistään syntyy tukoksia.
Terv. Putkimies, joka käy n. kolmesti viikossa julkisrakennuksista näitä sidetamppoonikäsipaperitukoksia ronkkimassa auki. Kiitos, että maksatte mun palkan, mutta vtuttaa tämmöset idioottikeikat aina.
No ottaisitko mieluummin kuukautiset itsellesi? Ja miksi tästä ei mitään ohjetta panna minnekään taloyhtiön ilmoitustaululle, jos puhut totta? Mitä luulet, ovatko vaivasi kuitenkin miehenä pienemmät kuin naisilla?
Vähälläpä vaikeni tämä putkimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut oikeesti, mä kyllä suosittelen teinitytöille tamponeja. Teinitytöt, varsinkin nuorimmat, häpeävät kuukautisia tai eivät yleensä halua, että niitä mitenkään heihin liitetään, poislukien ehkä frendit, ja en usko että kukaan innostuu siitä että asiasta puhuttaisiin veljille asiallisesti tai vastaavaa. Siksi myös tamponeja voi mielestäni ehdottaa. Muiden kanssa ei tuu ongelmia liikuntatuntien tai koulun uimahallireissujenkaan kanssa. Itse ainakin olin tosi onnellinen kun joskus 15-vuotiaana opin niitä käyttämään ja olin vauhdikas menijä kuin suoraan ob-mainoksesta! 😅 Ja pönttöön vaan, ei ne putket siitä yleensä tukkoon mene, varsinkaan nuorten tyttöjen pikkutamponeista! Ei oo yksikään taloyhtiö, jossa olen asunut, aiheesta mitään valistusta asukkaille pitänyt, joten ilmeisesti ei ole ongelma. Ja jos joku tukos joskus jonnekin tulee, niin pitää miettiä mikä nyt on arvojärjestyksessä korkeammalla, nuoret tytöt vaivoineen vai joku äärimmäisen harvinainen tukosselvitys.
Tamponi valitaan kylläkin vuodon määrän mukaan, eli ei ole olemassa mitään nuorten tyttöjen pikkutamponeja.
Ja pönttöön vaan??
Se vasta noloa onkin kun putket menee tukkoon ja sieltä kaivetaan se tamponi.Olen kyllä itsekin joskus vetänyt vessasta alas, mutta roskiin ne kuuluu laittaa.
Vinkki: kannattaa olla joku käsilaukku tai pikkureppu kaikilla tytöillä. Ja sinne valmiiksi tyhjä muovipurkki, esim. tyhjä vitamiinipurkki tms. mikä menee hyvin kiinni ja se toimii vararoskiksena. Siteet tarvii vähän isomman vararoskiksen. Miksei minigrippejä ole mustana? Ne toimisi.
Jokainen normaali nainen vetää tamponin pöntöstä alas vaikka ei tässä sitä myönnä. Kuka ikinä ois niin kaheli, että kuljettais käytettyjä tamponeja käsilaukussaan?? Tuohan ois just sitä samaa ällöä jemmailua, mistä aloituksessa puhuttiin! Tuollaista naista ei ole olemassakaan, vaikka palstan naisvihaajatrollit tällaista juttua pitävät.
Ei, vaikka te mitä luulette, niin muut eivät vedä niitä vessanpöntöstä. Lähettäisin laskun perään, jos joku meidän vieraista tukkisi vessanpöntön tamponeillaan.
No hei mies, sinä voit sitten yrittää vaikka nähdä märkää päiväunta tuosta että lähettelet minulle laskuja. Sinun mielikuvitusmaailmassasi ilmeisesti on koko ajan putket tamponeista tukossa, mutta onneksi tuolla ei ole tosi elämän kanssa mitään tekemistä, taitaa moni tähän ketjuun oikein keksiä noita juttuja vain naisten kiusaksi. Koko elämäni oon tamponeja käyttänyt eikä ole ensimmäistäkään laskua siitä postiluukusta tipahtanut.
Olen omakotitalon yksin omistava nainen ja vastaan talon putkistojen avaamisesta ihan itse omasta pussista. Ei tulisi mieleenkään tuommoinen vajaa älyisyys. Kerropa jos joutuisit yksin kustantamaan putkistojen avaamisen vaikka muutaman kerran niiden ällö tampooniesi takia, niin jatkaisitko tapaasi?
Sinä muuten tuskin olet vieraani. Pidän jonkinlaista tasoa siinä ketä päästän kotiini. Kerroin vain miten itse toimisin, en puhunut juuri sinusta. Minäminäminä ihmiset tunnistaa hyvin kun kaikki liittyy vain minuunminuunminuun. Hyvää jatkoa hankalaan elämääsi.
No mun elämäni on kyllä huomattavasti helpompaa kuin sinun, jos varastoit tamponeja käsilaukkuusi silloin, kun käyt roskiksettomissa vessoissa! Tästä ketjusta päätellen roskiksettomia vessoja on paljon!
Kerran on niiden ruoantähteiden takia jouduttu putki itse avaamaan, en kyllä edes päästäisi ketään ventovierasta putkimiestä meidän vessanputkia tutkimaan.
Olen käyttänyt kuukuppia jo monta vuotta. Ei tarvi tehdä asioista hankalaa. Olet todella huono arvailemaan. Miehesi varmaan oksentaisi jos joutuisi kaivamaan 100 tamponiasi putkista vai itsekö sen tekisit? Minä ainakin oksentaisin.
Mitä sinä niitä miehiä palvot? He pääsevät kuukautista kyllä edelleen huomattavasti paljon vähemmällä ja enemmän pitäisi miettiä miten tätä kuormaa saadaan tasoitettua.
Ja sun luonasi ei kyllä kukaan järkevä ihminen kylässä käykään jos ovella kysyt mitä he tekevät tamponiensa kanssa.
Missä sanoin että kysyisin? Miksi niin tekisin? Et muuten ole vastannut yhteenkään kysymykseeni. Kertoo argumentointi taidoistasi... miten se on miesten palvontaa ettei halua tukkia putkia tai roskata luontoa? En kyllä väittäisi että miehet pääsee helpolla. Oma mieheni ainakin huomioi minua erityisen paljon kun on kuukautiset ja kantaa suklaata, jos haluan. Meillä on useampi poika kasvatettavana ja heille todellakin opetetaan samanlaiset tavat. Siinä tasausta kuormallesi.
No ei se nyt noin vähällä tasoitu. Ollenkaan.
Et vieläkään vastannut yhteenkään kysymykseen. Miksi syytät miehiä kuukautisista? Ei se heidän vikansa ole. Elämä ei aina ole ihan reilua ja sinulla ei ole oikeuksia toimia sikamaisesti vaikka kuinka vuotaisit.
Ei ole myöskään terveiden vika, että jotkut sairastuvat tai joutuvat onnettomuuksiin, mutta silti koko yhteiskunta osallistuu heidän hoitajiensa ja vahingonkorvaustensa maksamiseen.
Miten ennen aikaan pärjättiin? Entisaikaan oli ihan selvä juttu että tyyliin mikä vaan roska kuuluu vessanpönttöön. Vanhaksi menneet sopat nyt ainakin ilman muuta kaadettiin sinne. Eikä tullut maailmanloppua.
Vierailija kirjoitti:
Miten ennen aikaan pärjättiin? Entisaikaan oli ihan selvä juttu että tyyliin mikä vaan roska kuuluu vessanpönttöön. Vanhaksi menneet sopat nyt ainakin ilman muuta kaadettiin sinne. Eikä tullut maailmanloppua.
Siksi vedet on rehevöitynyt liiaksi +mikromuovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän vain jatkoin omaa argumentointyyliäsi, sinä arvostelit minua itse ensin. Kun en halua verisiä tamponeja lasten saataville asettaa.
Näytä kohta missä näistä lainauksista arvostelin. Niin, et tee sitä koska vastaat vain mihin haluat, eli et osaa argumentoida. Mahdollistat sen että se taapero hukkuu vessanpönttöön, koska et häntä jaksa vahtia. Mutta veriset siteet ovat maailmanloppu. Tähänkään tuskin vastaat mitään, koska et kykene. Luultavasti olet sitä mieltä että minun täytyy olla mies. Plääh, alat käydä tylsäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut oikeesti, mä kyllä suosittelen teinitytöille tamponeja. Teinitytöt, varsinkin nuorimmat, häpeävät kuukautisia tai eivät yleensä halua, että niitä mitenkään heihin liitetään, poislukien ehkä frendit, ja en usko että kukaan innostuu siitä että asiasta puhuttaisiin veljille asiallisesti tai vastaavaa. Siksi myös tamponeja voi mielestäni ehdottaa. Muiden kanssa ei tuu ongelmia liikuntatuntien tai koulun uimahallireissujenkaan kanssa. Itse ainakin olin tosi onnellinen kun joskus 15-vuotiaana opin niitä käyttämään ja olin vauhdikas menijä kuin suoraan ob-mainoksesta! 😅 Ja pönttöön vaan, ei ne putket siitä yleensä tukkoon mene, varsinkaan nuorten tyttöjen pikkutamponeista! Ei oo yksikään taloyhtiö, jossa olen asunut, aiheesta mitään valistusta asukkaille pitänyt, joten ilmeisesti ei ole ongelma. Ja jos joku tukos joskus jonnekin tulee, niin pitää miettiä mikä nyt on arvojärjestyksessä korkeammalla, nuoret tytöt vaivoineen vai joku äärimmäisen harvinainen tukosselvitys.
Tamponi valitaan kylläkin vuodon määrän mukaan, eli ei ole olemassa mitään nuorten tyttöjen pikkutamponeja.
Ja pönttöön vaan??
Se vasta noloa onkin kun putket menee tukkoon ja sieltä kaivetaan se tamponi.Olen kyllä itsekin joskus vetänyt vessasta alas, mutta roskiin ne kuuluu laittaa.
Vinkki: kannattaa olla joku käsilaukku tai pikkureppu kaikilla tytöillä. Ja sinne valmiiksi tyhjä muovipurkki, esim. tyhjä vitamiinipurkki tms. mikä menee hyvin kiinni ja se toimii vararoskiksena. Siteet tarvii vähän isomman vararoskiksen. Miksei minigrippejä ole mustana? Ne toimisi.
Jokainen normaali nainen vetää tamponin pöntöstä alas vaikka ei tässä sitä myönnä. Kuka ikinä ois niin kaheli, että kuljettais käytettyjä tamponeja käsilaukussaan?? Tuohan ois just sitä samaa ällöä jemmailua, mistä aloituksessa puhuttiin! Tuollaista naista ei ole olemassakaan, vaikka palstan naisvihaajatrollit tällaista juttua pitävät.
Ei, vaikka te mitä luulette, niin muut eivät vedä niitä vessanpöntöstä. Lähettäisin laskun perään, jos joku meidän vieraista tukkisi vessanpöntön tamponeillaan.
No hei mies, sinä voit sitten yrittää vaikka nähdä märkää päiväunta tuosta että lähettelet minulle laskuja. Sinun mielikuvitusmaailmassasi ilmeisesti on koko ajan putket tamponeista tukossa, mutta onneksi tuolla ei ole tosi elämän kanssa mitään tekemistä, taitaa moni tähän ketjuun oikein keksiä noita juttuja vain naisten kiusaksi. Koko elämäni oon tamponeja käyttänyt eikä ole ensimmäistäkään laskua siitä postiluukusta tipahtanut.
Olen omakotitalon yksin omistava nainen ja vastaan talon putkistojen avaamisesta ihan itse omasta pussista. Ei tulisi mieleenkään tuommoinen vajaa älyisyys. Kerropa jos joutuisit yksin kustantamaan putkistojen avaamisen vaikka muutaman kerran niiden ällö tampooniesi takia, niin jatkaisitko tapaasi?
Sinä muuten tuskin olet vieraani. Pidän jonkinlaista tasoa siinä ketä päästän kotiini. Kerroin vain miten itse toimisin, en puhunut juuri sinusta. Minäminäminä ihmiset tunnistaa hyvin kun kaikki liittyy vain minuunminuunminuun. Hyvää jatkoa hankalaan elämääsi.
No mun elämäni on kyllä huomattavasti helpompaa kuin sinun, jos varastoit tamponeja käsilaukkuusi silloin, kun käyt roskiksettomissa vessoissa! Tästä ketjusta päätellen roskiksettomia vessoja on paljon!
Kerran on niiden ruoantähteiden takia jouduttu putki itse avaamaan, en kyllä edes päästäisi ketään ventovierasta putkimiestä meidän vessanputkia tutkimaan.
Olen käyttänyt kuukuppia jo monta vuotta. Ei tarvi tehdä asioista hankalaa. Olet todella huono arvailemaan. Miehesi varmaan oksentaisi jos joutuisi kaivamaan 100 tamponiasi putkista vai itsekö sen tekisit? Minä ainakin oksentaisin.
Mitä sinä niitä miehiä palvot? He pääsevät kuukautista kyllä edelleen huomattavasti paljon vähemmällä ja enemmän pitäisi miettiä miten tätä kuormaa saadaan tasoitettua.
Ja sun luonasi ei kyllä kukaan järkevä ihminen kylässä käykään jos ovella kysyt mitä he tekevät tamponiensa kanssa.
Missä sanoin että kysyisin? Miksi niin tekisin? Et muuten ole vastannut yhteenkään kysymykseeni. Kertoo argumentointi taidoistasi... miten se on miesten palvontaa ettei halua tukkia putkia tai roskata luontoa? En kyllä väittäisi että miehet pääsee helpolla. Oma mieheni ainakin huomioi minua erityisen paljon kun on kuukautiset ja kantaa suklaata, jos haluan. Meillä on useampi poika kasvatettavana ja heille todellakin opetetaan samanlaiset tavat. Siinä tasausta kuormallesi.
Et vieläkään vastannut yhteenkään kysymykseen. Miksi syytät miehiä kuukautisista? Ei se heidän vikansa ole. Elämä ei aina ole ihan reilua ja sinulla ei ole oikeuksia toimia sikamaisesti vaikka kuinka vuotaisit.
Ei ole myöskään terveiden vika, että jotkut sairastuvat tai joutuvat onnettomuuksiin, mutta silti koko yhteiskunta osallistuu heidän hoitajiensa ja vahingonkorvaustensa maksamiseen.
Onko se sitten niiden sairaiden vika, että he sairastuvat tai joutuvat onnettomuuteen. Ei ole.
Onko se pöntöntukkian vika, jos hän heittää tahallaan tamppoonit pönttöön. On se.
Tässä on aika suuri ero, että onko joku omalla toiminnalla vältettävissä. Ja onko ok olettaa että joku muu maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo on joka tapauksessa hyvin harvinainen näkemys ja vaikea naisen näkemykseksi uskoa, että taaperon perässä pitää kulkea 24/7.
Jos taaperolle sattuisi jotain kun olet hänestä vastuussa, niin kyllä sinulla on ihan rikosoikeudellinenkin vastuu. Eli voit joutua maksamaan lapsellesi korvausta tai kuolemantapauksessa voit joutua vankilaan. Näistä on turha väitellä, koska ovat faktoja. Ei liity mitenkään sukupuoleen tai ole hyökkäys naiseuttasi kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo on
joka tapauksessa hyvin harvinainen näkemys ja vaikea naisen näkemykseksi uskoa, että taaperon perässä pitää kulkea 24/7.Jos taaperolle sattuisi jotain kun olet hänestä vastuussa, niin kyllä sinulla on ihan rikosoikeudellinenkin vastuu. Eli voit joutua maksamaan lapsellesi korvausta tai kuolemantapauksessa voit joutua vankilaan. Näistä on turha väitellä, koska ovat faktoja. Ei liity mitenkään sukupuoleen tai ole hyökkäys naiseuttasi kohtaan.
No tottakai, siksi vahdinkin että kotini on turvallinen. Sinä olet nyt kyllä mielipiteinesi valitettavasti vähemmistössä, tiedän sen koska kuulun facebookissa ryhmään jossa on satoja ellei tuhansia samanikäisten lasten äitejä ja kuin itse olen. Oletko kuullut, että tätä varten monet ihmiset esim. asentavat portaisiinsa portteja? Ja liesiinsä ritilöitä etteivät lapset pääse vääntelemään nappeja? Miksi he näin tekevät kun kerran koko ajan ovat itse sentin päässä lapsesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pönttöön vaan??
Onko se sitten niiden sairaiden vika, että he sairastuvat tai joutuvat onnettomuuteen. Ei ole.
Onko se pöntöntukkian vika, jos hän heittää tahallaan tamppoonit pönttöön. On se.
Tässä on aika suuri ero, että onko joku omalla toiminnalla vältettävissä. Ja onko ok olettaa että joku muu maksaa.
Jankuti jankuti. Eipä ole putkimiestä tarvittu koko elämän aikana tamponien takia, mutta ei näköjään uppoa paksuun kalloon. Mutta miten yhteiskunta korvaa naisille yksipuolisia epätasa-arvoisia kuukautisvaivoja ja -maksuja?
Lasten turvallisuus on tärkeämpi asia kuin viemärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo on
joka tapauksessa hyvin harvinainen näkemys ja vaikea naisen näkemykseksi uskoa, että taaperon perässä pitää kulkea 24/7.Jos taaperolle sattuisi jotain kun olet hänestä vastuussa, niin kyllä sinulla on ihan rikosoikeudellinenkin vastuu. Eli voit joutua maksamaan lapsellesi korvausta tai kuolemantapauksessa voit joutua vankilaan. Näistä on turha väitellä, koska ovat faktoja. Ei liity mitenkään sukupuoleen tai ole hyökkäys naiseuttasi kohtaan.
No tottakai, siksi vahdinkin että kotini on turvallinen. Sinä olet nyt kyllä mielipiteinesi valitettavasti vähemmistössä, tiedän sen koska kuulun facebookissa ryhmään jossa on satoja ellei tuhansia samanikäisten lasten äitejä ja kuin itse olen. Oletko kuullut, että tätä varten monet ihmiset esim. asentavat portaisiinsa portteja? Ja liesiinsä ritilöitä etteivät lapset pääse vääntelemään nappeja? Miksi he näin tekevät kun kerran koko ajan ovat itse sentin päässä lapsesta?
Voitko nyt sitten viimeinkin kertoa, että miten olet suojannut sen vessanpönttösi? Kun lapsesi sinne vessaan kerta pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pönttöön vaan??
Jankuti jankuti. Eipä ole putkimiestä tarvittu koko elämän aikana tamponien takia, mutta ei näköjään uppoa paksuun kalloon. Mutta miten yhteiskunta korvaa naisille yksipuolisia epätasa-arvoisia kuukautisvaivoja ja -maksuja?
Etkö muuta keksi? Lapsellista. Oletko kertaakaan googlettanut aihetta? Voi luoja, mitä uhriutumista. Putkien avaamisen lisäksi sinulle pitäisi vielä maksaa niiden tukkimisesta. Huhhuh, mitähän vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo on
Voitko nyt sitten viimeinkin kertoa, että miten olet suojannut sen vessanpönttösi? Kun lapsesi sinne vessaan kerta pääsee.
No kysypä keneltä tahansa muulta isältä tai äidiltä... Ei taida olla lapsia sulla?.. oletko kuullut ihmisistä, jotka liimaavat vessanpönttönsä kiinni lastensa turvaksi? Kun kerran asentelevat portaisiinsakin portteja lasten takia.
No kyllä on taas hyvä mielikuvitus.