Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä kanajauhelihasta?

Vierailija
14.02.2021 |

Ostin eilen ekaa kertaa elämässäni kanajauhelihaa. Tein siis tex mex-gnocchipataa ameikkalaisen reseptin mukaan, ja kun en löytänyt kalkkunajauhelihaa niin laitoin sitten kanaa. Paistaessa se oli tosi erilaista kuin normaali jauheliha, ja köntsääntyi helposti isoiksi paloiksi ja kuivui kasaan. Ruoka oli loppujen lopuksi aika hyvää.

Mitä tuosta kanajauhelihasta on tarkoitus tehdä? Mitkä olisi hyviä reseptejä? Haluan harjoitella enemmän.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään broilerpyöryköitä, tacojen ja tortillojen täytettä tai kastiketta pastalle.

Vierailija
2/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerijauhelihasta tulee hyvä curry-broilerikastike jauhelihakastikkeen tapaan. Olen myös tehnyt kiinankaali-broilerikääryleitä, kuten kaalikääryleitä mutta pienempiä. Kiinankaalin ja broilerin miedot maut sopivat mielestäni hyvin yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän samoin kuin mitä tahansa jauhelihaa. Broiskujauhis on mielestäni parempaa kuin esim. sika-nauta, joka on rasvaisen öklöä. Keitoissa, broiskupullia teen usein uunissa, sopii kaikkeen eivätkä lapsetkaan vierasta. Jos mielestäsi sitä on pakko käristää pannulla, laita öljyä vähän reilummin ja kuumalle pannulle!

Vierailija
4/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broileripyöryköitä olen tehnyt monta kertaa, ne on hyviä . Myös riisille tulee hyvä kastike broilerijauhelihasta.

Vierailija
5/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän samoin kuin mitä tahansa jauhelihaa. Broiskujauhis on mielestäni parempaa kuin esim. sika-nauta, joka on rasvaisen öklöä. Keitoissa, broiskupullia teen usein uunissa, sopii kaikkeen eivätkä lapsetkaan vierasta. Jos mielestäsi sitä on pakko käristää pannulla, laita öljyä vähän reilummin ja kuumalle pannulle!

Pitääkin kokeilla noita uunipullia, kuulostaa hyvältä! Mukavia vinkkejä myös muilta vastaajilta!

t. ap

Vierailija
6/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kananjauhenlihaa. Ainakin täällä av:lla.

Vierailija
7/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista, suolaa. Sekoita kastikkeeksi kipossa kevytkermaviiliä, sitruunaa, suolaa vähän, ehkä tuoretta ruohosipulia jne. Perunaa oheen.

Vierailija
8/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kanan jauhelihasta täytettyjä paprikoita ja myös pitaleipiin laitan täytteeksi.

Vierailija
9/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kanakeittoa.

Vierailija
10/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paista, suolaa. Sekoita kastikkeeksi kipossa kevytkermaviiliä, sitruunaa, suolaa vähän, ehkä tuoretta ruohosipulia jne. Perunaa oheen.

Käykö tavallinen kermaviili, kun en syö mitään missä lukee kevyt?

Vierailija
11/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa.

Vierailija
12/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanakeittoa ja kanarisottoa.

13/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran broilerin jauhelihasta pihvejä. Tuli tosi hyviä ja onhan se kevyempääkin syötävää, kuin sika-nauta jauheliha.

Vierailija
14/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broiskumakaronilaatikkoa

Vierailija
15/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa.

Vierailija
16/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt kanakeittoa ja käyttänyt tortillojen täytteenä.

Vierailija
17/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää kaikkeen mihin normaalisti jauhelihaa, tää on hyvä laihduttajan jauheliha.

Vierailija
18/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaisen kanakastikkeen pastalle.

Vierailija
20/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt esim. wokkia, kanakaalilaatikkoa ja kanavarhaiskaalipaistosta mikä on kesän lempparini https://anna.fi/reseptit/varhaiskaali-broileripata ja sitten ihan perus broileripyöryköitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän