onko tytön ja pojan synnytyksessä eroja??
kuulin jostain että tytön ja pojan synnytyksessä tai oikestaan kivuissa on eroja että tyttöä synnyttäessä kivut tuntuu vatsassa ja poikaa synyttäessä kiv.ut tuntuu selässä. tietääkö kukaan pitääkö paikkaansa
Kommentit (9)
minä tosin olen synnyttänyt neljä tyttöä ja kivut ovat olleet vatsan puolella.
 raskaus ja synnytys on omanlaisensa - niinhän jo heti ensimmäisenä neuvolassa painotetaan!!
 Joten mielestäni ei kannata hirveämmin uskoa noihin, että onko kivut juuri siellä missä on ' luvattu'  tai oliko raskaudet miten erilaisia ennen synnytystä, kun on enemmän sääntö kuin poikkeus, että kaikki synnytykset ovat erilaisia kuin raskaudetkin.

Eli tytöstä enemmän selässä ja pojasta alavatsalla, jos nyt hämärästi muistan.
 siihen vaikuttaa vauvan asento, ei sukupuoli.
 Itselläni kivut olivat molemmilla kerroilla alavatsassa, eli tuntuivat kuukautiskivuilta alkuvaiheessa.
 jostain muistan lukeneeni, että selässä tuntuu varsinkin silloin, jos lapsen selkäranka on äidin selkärankaa vasten.
fiiniksi:
Itselläni kivut olivat molemmilla kerroilla alavatsassa, eli tuntuivat kuukautiskivuilta alkuvaiheessa.
niin ja olen siis synnyttänyt sekä tytön että pojan :-)
..seka tytto etta poika, tuntui ihan vatsassa. Aika outoa olisi minusta jos siina olisi jotain eroa, testosteronistakohan sen pitaisi johtua vai mista? ;-)
En usko, että tuossa olisi mitään perää. Miksi olisi? Pojasta mulla ei ole kokemusta, mutta tytöstä supistukset tuntuivat selässä.