Alkuraskaus ja sitkeä flunssa, kokemuksia? Apua!
Olen nyt viikolla 11+6. Lähes 8 viikkoa olen ollut uskomattoman väsynyt ja todella vahvaa etomista 24/7 (en ole oksentajatyyppiä joten siltä olen onneksi melkein kokonaan säästynyt!) Ruokaa olen kuitenkin saanut reippain määrin alas.
Nyt 3,5 viikkoa on ollut sitkeä flunssa kiusana. Nenä vuotanut, ääni lähtenyt ja korvat olleet lukossa, kaikkia vaihtelevasti. Lämpöä ollut koko ajan asteen verran, nousee yleensä puolen päivän aikoihin.
Nyt viimeisen viikon olen malttanut levätä ja torstaina aloitin lekurin suosituksesta antibioottikuuri.
Se laskikin lämmön pariksi päivää mutta samalla alkoi kurkkukipu. Nyt lämmöt nousseet tänään takaisin ja väsymys on edelleen mahdoton.
Viime neuvolassa hemppa ok ja tulehdusarvotkin normaalit.
Nyt vaan alkaa tältä äidiltä pää hajota. Pari pientä vaatii oman huomionsa ja huomenna olis taas työpäivä. Nyt kun olen päivät saanut nukkua niin jaksanut sen voimalla illalla touhuta lasten kanssa ja parin tunnin päästä onkin taas kaikki voimat pois ja valmista tyttöä petiin :(
Ei auta varmaan kun taas aamulla lähteä lääkäriin ihmettelemään, alkaa jo pelottaa että mikä hitto on hätänä!
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (4)
Kiitos vastaukisestasi!! Mukava kuulla ettei ole yksin vaikka eihän tietysti kenellekään tämä flunssa mukava seuralainen ole :/
Eiköhän se tästä.
Minä olen ollut viimeiset kolme viikkoa käytännössä sairaslomalla. Välillä oli pari päivää väliä, jolloin "tein töitä" etänä kotoa käsin. Sitten sain taas lisää sairaslomaa. Minulla on takana keväältä keskenmeno ja vaikkei koskaan saa tietää syytä, niin raskaus oli keskeytynyt samaan aikaan kun sairastin influenssaa. Nyt olen saanut todella reiluisti sairaslomaa flunssaoireista. Viime maanatainakin heti koko viikoksi ja se tosiaan oli tarpeeseen.
Nyt olin töissä ja olo on aivan kamalan väsynyt, mutta ei niin paha, ettenkä olisi työkunnossa. Mutta kehoni tuntien seuraava flunssa iskee varmaan ennen viikonloppua. Minulle tämä alkuraskaus ei todellakaan sovi. Vastustuskyky laskee olemattomaksi ja kun jonkun pöpön saa, niin en pääse siitä millään eroon.
Vaikeaa on sekin, että "kaikki" nyt ovat alkuraskaudesta väsyneitä ja huonovointisia ja tuntuu hölmöltä, että miksi minä olen muka jotenkin heikompi enkä todella kykene mihinkään.
Kuvioon kuuluu täällä myös tuo lämmönnousu ja siinä on ihan turha alkaa selittämään, että alkuraskauteen kuuluu hieman kohonnut lämpö. Tiedän sen kyllä. Tämä on kuitenkin erilaista, olo on kuin olisi 39,5 astetta kuumetta, vaikka sitä on "vain" 37,4.
Viikkoja on nyt 10 ja risat.
-Putri
Hei! Piti vaan sanoa Putrille, etta mulla oli JUST tuo sama lukema aina mittarissa! :O Ja ihan plorinaksi meni koko kevat toissa, kun ensin olin poissa lasten flunssan + korvatulehdusten takia, sitten olinkin jo itse flunssassa, sitten pari paivaa toissa ja laakarille jonkun tulehduksen takia, antibioottikuuri ja sairaslomaa, sitten taas pari pv toissa ja toinen kuuri paalle. Ja tuo toistui siis joka kuukausi, varmaan olin keskimaarin viikon toissa aina kuukaudessa... Tuntui etta toissakin varmaan ajattelivat etta ma keksin kaikki nuo sairaudet, kun kokoajan jouduin soittaa etta oon kipea/lapset on kipeina :/ Minkas teet. Ei mulla oo edellisissa raskauksissa ollut tallaista, tassa kolmannessa vaan. Ja yleensa kylla oon terve ihminen, etta ehka kerran vuodessa on jotain...
Hang in there... kylla se helpottaa. Kaykaa vaan laakarilla jos lampo jatkuu ja huono olo, vaarallisempaa vauvalle on joku hoitamaton tulehdus kuin antibioottikuuri.
T:Moonagirl loppusuoralla rv34
Hei! Kuulostaa tutulta, ma olin jatkuvasti sairaana koko alkuraskauden ekat 4kk, ja sain jatkuvasti keuhkoputkentulehduksia. Joka flunssan jalkeen (2 viikon valein koko tuon 4kk!) sain jonkun nielu/keuhkoputkentulehduksen ja sitten antibiootit, joitten aikana oli olo vahan parempi, sitten heti kun kuuri loppui oli edelleen kuumetta, vasynyt olo ja hetken paasta alkoi samat kohimiset jne. Silloin ei ollut yksi kuuri tehonnut vaan tarvitsin toisen antibioottikuurin, jolla sitten lahti se tulehdus. Etta ei muutakuin uudestaan laakariin! Poskionteloihinkin jaa monesti muhimaan kaikenlaista. Tuo pieni lampo kielii bakteeritulehduksesta.
Toivottavasti voit kohta paremmin!
T:Moonagirl rv34