Suosikkiasuinalueesi helsingissä?
Kommentit (754)
Töölönen
ei luontoa, ei merta, ei edes kaupunkia keskellä ei mitään
Etu-Töölö
Elitestä suoraan Hietsuun eli merenrantaan kävellen (ei juosten) 6-7 minuuttia.
Töölönlahti toisella puolella. Aika 4 minuuttia. Töölönlahdelta etiäpäin sujuvasti Hakaniemeen, Krunikaan ja eespäin.
Joka puolella merta.
T. Mertamertaranta.
Asun nykyään Hermannissa, tämä on paras alue missä olen asunut.
Eteläinen kantakaupunki ja Kallio ei enää kiinnosta yhtään. Ei siellä ole enää mitään.
Mä en tykkää liian urbaanista, koska en käytä usein kaupungin palveluita muuta kuin ruokakauppaa, ja mulla on 2 koiraa. Pitää olla ulkoilumaastot lähellä. Asun Eko-Viikissä, tämä on hyvä. Vuosaaren Aurinkolahti olisi varmaan toinen viihtyisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkolahti. Upea paikka varsinkin kesällä.[/tuote]
Tarkoitat kulttuurillisesti rikas?
Ei Aurinkolahdessa näe juurikaan "rikastajia", vaikka onkin varsin lähellä alueita missä niitä on paljon. Asuin siellä ennen, ja siellä oli rauhallista ja mukavaa. Ranta on tietysti upea. Rakentaminen sitä samaa betonibrutalismia valitettavasti kuin nykyään lähes kaikki kerrostalorakentaminen, tylsän näköistä.
1. Länsi-Pakila
2. Pirkkola
3. Oulunkylä
4. Maunula
Hyvät kulkuyhteydet autottomalle, palvelut ja luonto. Alueet tuttuja jo monelta vuosikymmeneltä. Rauhallisia ja turvallisia asuinalueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkolahti. Upea paikka varsinkin kesällä.[/tuote]
Tarkoitat kulttuurillisesti rikas?
Ei Aurinkolahdessa näe juurikaan "rikastajia", vaikka onkin varsin lähellä alueita missä niitä on paljon. Asuin siellä ennen, ja siellä oli rauhallista ja mukavaa. Ranta on tietysti upea. Rakentaminen sitä samaa betonibrutalismia valitettavasti kuin nykyään lähes kaikki kerrostalorakentaminen, tylsän näköistä.
Se rantahan on myös sitä betonia. Pikkuinen alue hiekkaa. Tylyn näköinen paikka ja asuntokanta rumaa.
Vierailija kirjoitti:
31 vuoden kokemuksella aiheesta "sinkun, lapsiperheen ja lasten muuton jälkeen":
Ei ole muita alueita mitkä kelpaisivat kuin Pakila ja Paloheinä.
Olen muuttanut, vihdoin ja viimein, takaisin landelle. Eli ei ole edes enää oma lehmä ojassa.
Olen asunut lisäksi: Herttoniemi, Vallila, Siltasaari, Taka-Töölö, Ruskeasuo ja Länsi-Pasila. Niissä en voisi enää asua. Syynä yleinen tapainturmelus, levottomuus, häiriköinti, väkivallan uhka.
Niin erilaisia mielipiteitä. Ystäväni asui Herttoniemessä, ja hän muutti pois, koska oli niin hiljaista. Oli kuulemma kuin maaseudulla, kun talon pihasta pääsi jonnekin peltopoluille, missä oli joskus lehmiäkin. Ketään ei näkynyt koskaan missään. Hän muutti keskustaan, kun kaipasi elämää ympärilleen.
Ullanlinna