Suosikkiasuinalueesi helsingissä?
Kommentit (754)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollas. Tai Itä-Pakila (joka on siis se Pakiloiden "parempi puoli") jos haluaisi olla lähempänä "kaupunkia"
Eikös se Länsi-Pakila ole juuri se parempana pidetty... itse tykkään kyllä Itä-Pakilasta enemmän, vehreämpi.
Johtuu siitä, että yleensä "länsi" sanaan liitetään mielikuva paremmasta. Mutta ajatelkaahan vaikka Itä-Pasilaa. On ihan toiselta maailmalta kuin Länsi(betoni)-Pasila tai kamala uusi Keski-Pasila.
No ei se siitä johdu 😀
On, Länsi-Pakila on se arvostetumpi, johtuen varmaan Paloheinän naapuruudesta.
Itse pidän molemmista Pakiloista ja Paloheinästä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vanha-Eira on paras.
Täysin omassa rauhassa ja hiljaisuudessa, kaupungin kauneimmat talot ja puistot.
15min kävely keskustaan, ratikkapysäkille 1min.
Vaikea löytää ihanampaa aluetta.
Tämä on kyllä todella hienoa seutua! Sitten kun voitan lotossa, jään eläkkeelle samantien, ostan tuolta kolmion ja käyn joka päivä kahvilla merenrannassa.
Ydinkeskusta saa paljon pisteitä. Itse arvostan Koronankin vuoksi hyviä ulkoilupaikkoja keskuspuiston äärellä. Ydinkeskustan rannat ja pienet puistonpläntit on nopeasti kierretty. Vanhat talot on kauniita, mutta yleensä naapuriin näkee, bussin jarrut ulvoo öisinkin ja parveke puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
munkkalainen kirjoitti:
Munkkiniemi. Meri lähellä, puistoja, uimarannat, loistavat ulkoilumahdollisuudet, hyvät yhteydet, keskustaan voi vaikka kävellä. Asunnot riittävän hintavia, hyvät koulut, palvelut Munkkivuoressa, joten Munkka pysyy rauhallisena. Kahviloita, ravintoloita, Uffe, Fiskis, Seuris...
Paljon Munkassa jo useammassa polvessa asuneita
Hintavuus ei muuten takaa siedettäviä naapureita, vaan korkeimmissa hintaluokissa tilanne kääntyy päälaelleen. Esim. Munkan kanssa samassa hintaluokassa kulkevassa Larussa riittää omaan erinomaisuuteensa tikahtuvia statuspörheltäjiä, joiden elämän keskipisteenä on oman mainioutensa signalointi muille. Kiiltävän ulkopinnan alla tunnelma alueella on kylmä. Jostain selittämättömästä syystä Munkassa on kyllä Larua rennompi tunnelma, mutta tämä ei tosiaan liity pelkkään hintatasoon.
Näinhän se on. Asuin itse Larussa aika pitkään ja valitettavasti tunnistan tuon ihmistyypin, koska siellä heitä oli paljon. En itse anna sellaiselle mitään arvoa, joten ajoittain oli vaikea katsoa sitä touhua. Muutin sittemmin perheen perustettuani itäiseen Helsinkiin isompaan asuntoon. Vaikka täällä ihmisten tulotaso lienee keskimäärin alempi kuin Larussa, käytöstavat ja rentous taas on paremmalla tolalla. Ihmiset ovat mukavia ja täysipäisiä, joiden kanssa voi jutella ilman että siinä on joku omituinen varuillaanolon tunne.
Vuosaari, ensin mietin Roihuvuorta mutta asunnot ovat siellä usein aika pieniä.
Arvostan isoja puistomaisia lapsiystävällisiä piha-alueita ja helppoa kulkemista kävellen/pyörällä/bussilla/metrolla/autolla.
Isot taloyhtiöt omilla tonteilla on myös mieleen. Pidän matalista rakennuksista.
Kaupan pitää olla vieressä mutta niin myös metsän. Vuosaaresta löysin kaiken haluamani :)
Vierailija kirjoitti:
Massiivisia suunnitelmia kyllä joka puolella Helsinkiä, tuosta Postipuistosta tuli mieleen.
Kuuluukohan Östersundomille mitään...?
Tämä kiinnostaisi. Yritin ymmärtää kaupungin ja oikeusasteuden päätöksiä, mutten silti tiedä, mikä alueen tulevaisuus on.
Vaikken pidä tiiviistä rakentamisesta joka puolella, mielestäni rantojen hyödyntäminen H.gissä asuinkäyttöön on hyvä juttu. Melkoisen upeita merinäköaloja tulossa useisiin paikkoihin tulevaisuudessa. Suosittelen katsekemaan suunnitelmia googlesta.
Paras paikka on juna-asema. Sieltä saa junan nopeasti pois Helsingistä
Laittakaa onko oma vai vuokra ja saatteko asumistukea.
170 km HESASTA on paras asuin-alue.
Tämä on ihana paikka! Muuttaisin heti jos mahdollista..fillaroin kesäisin täällä ja ihastelen maisemia. Havumetsäinen kapea niemi, molemmalla puolella meri.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen nimi oli - Kallvikinniemi tai jotain sinnepäin. Merenrantaa, melkein saari. Jos Helsinkiin olisi pakko muuttaa, niin sitten sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
munkkalainen kirjoitti:
Munkkiniemi. Meri lähellä, puistoja, uimarannat, loistavat ulkoilumahdollisuudet, hyvät yhteydet, keskustaan voi vaikka kävellä. Asunnot riittävän hintavia, hyvät koulut, palvelut Munkkivuoressa, joten Munkka pysyy rauhallisena. Kahviloita, ravintoloita, Uffe, Fiskis, Seuris...
Paljon Munkassa jo useammassa polvessa asuneita
Hintavuus ei muuten takaa siedettäviä naapureita, vaan korkeimmissa hintaluokissa tilanne kääntyy päälaelleen. Esim. Munkan kanssa samassa hintaluokassa kulkevassa Larussa riittää omaan erinomaisuuteensa tikahtuvia statuspörheltäjiä, joiden elämän keskipisteenä on oman mainioutensa signalointi muille. Kiiltävän ulkopinnan alla tunnelma alueella on kylmä. Jostain selittämättömästä syystä Munkassa on kyllä Larua rennompi tunnelma, mutta tämä ei tosiaan liity pelkkään hintatasoon.
Näinhän se on. Asuin itse Larussa aika pitkään ja valitettavasti tunnistan tuon ihmistyypin, koska siellä heitä oli paljon. En itse anna sellaiselle mitään arvoa, joten ajoittain oli vaikea katsoa sitä touhua. Muutin sittemmin perheen perustettuani itäiseen Helsinkiin isompaan asuntoon. Vaikka täällä ihmisten tulotaso lienee keskimäärin alempi kuin Larussa, käytöstavat ja rentous taas on paremmalla tolalla. Ihmiset ovat mukavia ja täysipäisiä, joiden kanssa voi jutella ilman että siinä on joku omituinen varuillaanolon tunne.
Samaa pikkuporvarimeininkiä, kuin Larussa on Tapiolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laru oli kiva vielä noin kolmekymmentä vuotta sitten mutta nyt se on pilattu liialla rakentamisella. Etu-Töölössä on hienoa funkkisarkkitehtuuria, paljon puistoja ja meri ihan lähellä. Paloheinä, Pakila tai Tikkurila on viihtyisiä alueita ilman turhaa hienostelua.
Laruun on tulossa lähivuosina todella raskasta rakentamiista. Lähes joka pläntti rakennetaan.
Ei vaan tiedä, minne lähtisi harkuun, kun täällä on paljon hyvääkin.
:/
Larussa on vielä ulkoilumaastoa ja siellä se pikkumökki alue. Ilmeisesti maantasalle joskus ja rakennetaan kerrostaloja.
Munkkiniemi. Olin jo aikaisemminkin ajatellut että ihana paikka. Nyt asumme täällä väliaikaisesti kun oma koti on remontissa ja viihdymme kyllä ihan valtavan hyvin. Monipuoliset palvelut, ihanaa luontoa ja ennen kaikkea fiksuja, ystävällisiä ja rentoja naapureita. Ainoa miinus on parkkipaikkojen puute. Toisaalta julkiset yhteydet ovat niin loistavat että jos asuisimme täällä vakituisesti voisimme heti luopua toisesta autosta ja käyttää sitä toistakin vain mökkimatkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää vanhemmat asuinalueet ja kantakaupunki saavan eniten ääniä. Vielä ei ole kukaan kertonut suosikikseen mitään uudiskohdetta tai uudempaa asuinaluetta...Viihtyyköhän niissä oikeasti ihmiset pidempään vai onko vaan uutuudenviehätystä niillä jotka sinne muuttavat...
Kalasatama, lähellä hyvät palvelut, minuuteissa keskustassa, meri ja isoisänsiltaa pitkin Mustikkamaalle ts hyvää ulkoilu maastoa.
Vierailija kirjoitti:
Punavuori on ihana, ihan parasta Helsinkiä. Kaikki mitä tarvii on lähellä. Lapsiperheille myös puistoja ja päiväkoteja. Suomen parhaat koulut ihan hoodeilla. Ainoa haittapuoli on asuntojen hyvin korkeat hinnat ja isojen perheasuntojen vähäinen määrä.
Lukioon vaan yli 9 ka mutta täältä preeriastakin pääsee siihen lukioon 😉
eihyvä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eriprovokaattori kirjoitti:
samaprovokaattori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyrkkiänaamaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itiksen ympäristö on hieno, kun se on niin kansainvälinen.
Todella hieno, voi kuvitella olevansa Mogadishussa.
Suomen Monaco. Kukaan ei tee päivätöitä tai maksa veroja.
Haista sinä paska. Tuskin tunnet yhtään itisläistä.
Onneksi en. Vaikuttavat aika herkkänahkaisilta.
En minä asu itiksessä, vaan.. arvaa missä...
Suvelassa?
Suvela on Espoossa.
Meininki sama.
Kuin Helsingissä?
Kuin itäkeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin Kalliossa yli 15 vuotta, mutta en minä sinne enää muuttaisi, vaikka kaupunginosasta pidänkin.
Kerroin tuon, koska ensimmäinen ajatukseni oli KALLIO!!!!
Etelä-Haaga on hyvä. Ihana.
Rauha ja hyvät liikenneyhteydet mihin tahansa.
Minä en ymmärrä Etelä-Haagan hehkutusta. Nukkumalähiö kaupungin laidalla, surkeat kaupat, lapsiperhehelvetti, ei sovi nuorelle ja lapsettomalle. Kallioon sieltä on hankala matka. Molemmissa olen asunut ja Kallioon muuttaisin takaisin, Haagaan en ikinä.
Käyn välillä kylässä ja yleisillä kestää mennä n 20 min.
Vierailija kirjoitti:
Jollas
Isoja omakotitaloja suurin osa. Ts köyhät älkää vaivautuko.
Kuin Helsingissä?