Suosikkiasuinalueesi helsingissä?
Kommentit (754)
Mabel kirjoitti:
Pikku-Huopalahti oli ennen ihan superihana. Nykyään slummiutunut ghetto. Surullista.
Muuta pois sieltä, niin alue paranee.
Kalliossa on kivaa, sen ainoan hiekkarannan kupeessa. Siinä missä vielä kolme vuotta sitten hanhet paskoi ilta-auringossa, ennen kuin 20-30v kalliolaisnuoriso ajoi ne tieltään.
Aina hyvä fiilis, 9 kk vuodesta täydellinen rauha. Venelaiturille, avantoon ja hiihtoladulle alle 50m.
Vierailija kirjoitti:
nyrkkiänaamaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itiksen ympäristö on hieno, kun se on niin kansainvälinen.
Todella hieno, voi kuvitella olevansa Mogadishussa.
Suomen Monaco. Kukaan ei tee päivätöitä tai maksa veroja.
Haista sinä paska. Tuskin tunnet yhtään itisläistä.
Onneksi en. Vaikuttavat aika herkkänahkaisilta.
En minä asu itiksessä, vaan.. arvaa missä...
Värisevä Itäkeskus tai Kontula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin Kalliossa yli 15 vuotta, mutta en minä sinne enää muuttaisi, vaikka kaupunginosasta pidänkin.
Kerroin tuon, koska ensimmäinen ajatukseni oli KALLIO!!!!
Etelä-Haaga on hyvä. Ihana.
Rauha ja hyvät liikenneyhteydet mihin tahansa.
Minä en ymmärrä Etelä-Haagan hehkutusta. Nukkumalähiö kaupungin laidalla, surkeat kaupat, lapsiperhehelvetti, ei sovi nuorelle ja lapsettomalle. Kallioon sieltä on hankala matka. Molemmissa olen asunut ja Kallioon muuttaisin takaisin, Haagaan en ikinä.
Hankala matka Kallioon, tuohon nistien, densojen ja räkälöiden pesäpaikkaan? Kauheeta.
Itse varmaan valitsisin myös sen kohden Taka-Töölöä, joka rajoittuu Sibeliuspuistoon, tai Ullanlinnasta jonkun rauhallisemman kadun, kuten Laivanvarustajankadun. Tai no, Merikadun ylimmät kerrokset kyllä kelpaisi...
samaprovokaattori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvelassa?
Jollas. Tai Itä-Pakila (joka on siis se Pakiloiden "parempi puoli") jos haluaisi olla lähempänä "kaupunkia"
Eriprovokaattori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvelassa?
Suvela on Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Jollas. Tai Itä-Pakila (joka on siis se Pakiloiden "parempi puoli") jos haluaisi olla lähempänä "kaupunkia"
Eikös se Länsi-Pakila ole juuri se parempana pidetty... itse tykkään kyllä Itä-Pakilasta enemmän, vehreämpi.
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikkialue on Taka-Töölössä siinä kirjaston lähellä. Esim. Topeliuksenkadulla on pari ihanaa jugendtaloa. Ja upea puistomaisema, joka jatkuu aina merelle asti.
Mulle ihan ehdoton juttu on vehreä puistonäkymä ikkunasta. Tai sitten isoja puita just talon edessä. Mutta sinistä taivasta ja vihreää täytyy näkyä, vaikka kuinka olisi "kaupunkiasumista."
Mä asun taka-töölössä juurikin siinä puiston vieressä.
Lyhyt matka jokapuolelle ja rauhallista.
Kantsussa asun ja ihan paras paikka!!!
Lapsille ihana alue.
Vierailija kirjoitti:
Eriprovokaattori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvelassa?
Suvela on Espoossa.
Meininki sama.
Vierailija kirjoitti:
Vanha Maunula
Vanha-Maunula
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se Länsi-Pakila ole juuri se parempana pidetty... itse tykkään kyllä Itä-Pakilasta enemmän, vehreämpi.
Johtuu siitä, että yleensä "länsi" sanaan liitetään mielikuva paremmasta. Mutta ajatelkaahan vaikka Itä-Pasilaa. On ihan toiselta maailmalta kuin Länsi(betoni)-Pasila tai kamala uusi Keski-Pasila.
Vierailija kirjoitti:
Sehän niin rupiaa olemaan tuo Helsinki yksi suuri kehitysmaaghetto.Varmasti tosi kivaa siellä.
Samaa mieltä.
Joka kesä tulee käytyä ja joka kesämennyt huonommaksi ihana pääkaupunkimme.
Keskusta alue ihan hirveän sotkuinen, kerjäläisiä ja muita lehtimyyjiä, nistejä, spurguja ja todellakin arabia raikaa 😬
Hanhet paskoneet ihanat puistot ja rannat.
Jos ihan pakko olisi adia, niin se olisi taka-töölö ja mielellään siinä sibbepuiston liepeillä.
Haagat on jääneet mieleen jotenkin vaikeina. Kaveri asui monessakin osoitteessa. Asunnot olivat hauskasti vanhanaikaisi ja kauniita. Parkkiksia ei vaan ollut koskaan missään, eikä muutenkaan oikeen tilaa kaduilla. Tuli ahdas vaikutelma. Oli ne kämpätkin kyllä pieniä, mutta pariskunnille toki sopivia.
Kallio on jotenkin olevinaan niin cool, mutta ei se nistien määrä ole koskaan cool.
Töölö on kaunis rannan puolelta. Muualla voi olla törkeä raitiovaunujen meteli.
Ullanlinnassa olen vieraillut luksuskodissa, joka oli toki upea. No, mielikuvissa siellä elää hyvin konservatiivisia ja tarkkoja (heippalaputtavia) vanhuksia (kuten Munkassakin). Ehkä olen väärässä.
Lauttasaaressa on aina tuulista.
En koe tarvetta muuttaa naapurikaupungista Helsinkiin, koska ei se Helsinki niiin ihmeellinen ole. Toki siellä on kivojakin alueita.
Ehdottomasti Arabianranta! Selvästi helmi, jota ei ole vielä löydetty, mitä ihmettelen suuresti. Kaikkea löytyy, luontoa, kulttuuria, kaupat ja nopeat yhteydet ytimeen.
Eikö siellä kulje paljon ihmisiä pällistelemässä?
Kyllä täällä aina joku näkyy taloja ihailemassa.
Ei nyt mitenkään haitaksi/häiriöksi asti.
Kukaan ei vielä tullut pihaportista sisäpihalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se olisi Ruskeasuo, ei aivan mannerheimin tiellä vaan enempi keskuspuiston suunnalla. Asun vuokralla pikku-huopalahdessa ja olen Pasilassa töissä ja kävelen päivittäin läpi. Rauhallinen, 50-luvun väljästi rakennettu alue.
Ruskeasuo on ihana. Asumme Meikussa Kuusitietllä. Rusalla, etenkään metsän puolella on aika vähän myynnissä. Menevät usein tutunkauppana. Toinen ongelma on että aasunno ovat usein kaksioita, harvoin kolmioita. Muutamat oikeasti perheasunnon kokoiset ovat joko parista asunnosta yhdistettyjä ja jopa kalliimpia kuin kaksi erillistä. Mutta alue on kiva, on puistoa ja keskuspuistoa Rauhallista, eenintää kolmikerroksista, naapurit tulevat tutuksi. Meilahtikin on kyllä ihan ok.
Ullanlinna!