Suosikkiasuinalueesi helsingissä?
Kommentit (754)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin Kalliossa yli 15 vuotta, mutta en minä sinne enää muuttaisi, vaikka kaupunginosasta pidänkin.
Kerroin tuon, koska ensimmäinen ajatukseni oli KALLIO!!!!
Etelä-Haaga on hyvä. Ihana.
Rauha ja hyvät liikenneyhteydet mihin tahansa.
Minä en ymmärrä Etelä-Haagan hehkutusta. Nukkumalähiö kaupungin laidalla, surkeat kaupat, lapsiperhehelvetti, ei sovi nuorelle ja lapsettomalle. Kallioon sieltä on hankala matka. Molemmissa olen asunut ja Kallioon muuttaisin takaisin, Haagaan en ikinä.
Sama kuva, Haaga on uinuva, asunnot ylihintaisia eikä Haagassa ole mitään erikoista, kuten merimaisemia. On se tietysti keskuspuiston vieressä, mutta niin on moni muukin paikka.
Niin on uinuva ja antakaa meidän uinua. Sille on syynsä miksi asunnot Haagassa ovat kalliita: Moni arvostaa uinumista enemmän kuin säpinää. Merimaisemia ei täällä ole, mutta lähellä on Alppiruusupuisto eikä esim. Seurasaareen ole pitkä matka.
- haagalainen
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette Konalan vanhasta alueesta lähellä Espoon rajaa? Vaikuttaa ainakin rauhalliselta.
Muutin hiljattain. Rauhallinen keskiluokkainen alue, joillekin varmasti jopa liian rauhallinen. Paljon lapsiperheitä, mutta myös ikäihmisiä. Hyvät ulkoilumahdollisuudet, peruspalvelut täysin riittävät itselle jo asuinalueen sisällä, mutta myös Selloon, Myyrmanniin ja Kaareen sopivan mittainen matka. Sello noista kolmesta itselle mieluisin. Liikenneyhteydet hyvät oman auton omistaville, mutta julkinen liikenne täysin riittävä minulle ja puolisolle. Käytän bussia ja/taijunaa, riippuen siitä minne olen menossa. Pitäjänmäen ja Mäkkylän juna-asemat ovat lähimmät. Alueen hintataso on nousussa, useat asunnot menevät kaupaksi päivissä. Kehitystä on myös tapahtumassa, Espoon puoleiselta alueelta ollaan käsittääkseni purkamassa vanhoja ja rumia teollisuushalleja, tilalle tulee kerrostaloja. Helsingissä olisi ollut mieluisampiakin alueita maisemien puolesta, koska pidän vesistöistä. Konala on kuitenkin osoittautunut hyväksi valinnaksi, kun ei haluttu ottaa tolkuttoman suurta lainaa ensiasuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin Kalliossa yli 15 vuotta, mutta en minä sinne enää muuttaisi, vaikka kaupunginosasta pidänkin.
Minä en ymmärrä Etelä-Haagan hehkutusta. Nukkumalähiö kaupungin laidalla, surkeat kaupat, lapsiperhehelvetti, ei sovi nuorelle ja lapsettomalle. Kallioon sieltä on hankala matka. Molemmissa olen asunut ja Kallioon muuttaisin takaisin, Haagaan en ikinä.
Mielestäni Haaga ei ole lähiö.
T. Ei kuitenkaan haagalainen
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt kaikista alueista, joilla olen asunut. Omat hyvät (ja huonot puolensa) ovat olleet kaikissa.
Eli omat lempparit:
Etelä-Haaga
Kruununhaka
Jätkäsaari
Laajasalo
Katajanokka
Lähellä omaa listaani.
Noista olen asunut kolmessa ja harkinnut neljättä (Laajasaloa). Nyt Lauttasaaressa, joka on hyvä paikka asua.
Monta mukavaa paikkaa.
Jos olisi riittävästi rahaa, ostaisin tilavan jugendasunnon Katajanokalta. Myös rivari / paritalo Kulosaaresta olisi kiva.
:)
Vierailija kirjoitti:
Roihuvuori - jo upean vesitornin takia. Tällä hetkellä asun vielä muualla.
Täältä myös ääni Roihuvuorelle! Muutin naapurista Länsi-Herttoniemestä ja odotukseni ovat ylittyneet. Hyvät ulkoilumaastot, marjastus- ja sienestysmahdollisuudet, rannan läheisyys sekä yhteisöllisyys ja kylämainen tunnelma houkuttelevat koko ajan enemmän ja enemmän asukkaita Roihuvuoreen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset arvostaa rauhaa ja hiljasuutta ja toiset ei. Itse en ikinä muuttaisi Kallioon. Hyvin epämääräistä porukkaa, kamala meteli ja roskia joka paikassa. Tosin eipä siellä voisi asuakaan kuin kerrostalossa ja siihen en enää halua lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Kaskisaari.
Varsinainen pirunsaari muureineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan.
Niin, Etelä-Haaga ja Pohjois-Haaga mainitaan erikseen omina lähiöinään. Minusta tästä voidaan johdatella, että Haaga on lähiö.
"Lähiö tarkoittaa kiinteästä kaupunkirakenteesta erilleen rakennettua asuntoaluetta, joka on riippuvainen varsinaisesta kaupungista ja sen työpaikoista, palveluista ja joukkoliikenteestä."
Millä perusteella Haaga ei olisi lähiö?
1. Munkkiniemi
2. Kulosaari
3. Kaivopuisto
4. Telakkakatu,Ratakatu (keskusta)
5. Eteläranta
6. Pohjoisranta
7. Munkkivuori
8. Suomenlinna
9. Lehtisaari
10. Torkkelinmäki
Etelä-Haaga
Pirkkola
Lauttasaari
Herttoniemi
Asuin aikoinaan Etelä-Haagassa. Viihdyin loistavasti, sillä
- hyvät kulkuyhteydet,
- riittävät palvelut+kauppakeskus Kaari lähellä,
- taksimatka kaupungin humusta kotiin noin 20 euroa,
- luontoa lähellä ja mukavasti puistoja+Pirkkolan urheilupuisto
- vanhan huvila-alueen kaavoitus, kadut mutkaisia ja kapeita, mutta oma tunnelmansa
- Haagan leipä
- Haagan Shell
Miinuspuolina sitten
- ei meren läheisyyttä
- monissa taloissa ei ole hissejä
Kontula, siellä on aina hyvin säpinää.
Vierailija kirjoitti:
Asun Punavuoressa. Ihan jees tällä hetkellä. Haluaisin asua Etelä-Haagassa, hyvä tyhteydet, vehreyttä, sopivan epäkaavamainen kaava ja historiaa myös..
Olen asunut Kampissa, Katajanokalla, Ullanlinnassa, Kannelmäessä.
No mikset sitten muuta Etelä-Haagaan?
Olen pitänyt kaikista alueista, joilla olen asunut. Omat hyvät (ja huonot puolensa) ovat olleet kaikissa.
Eli omat lempparit:
Etelä-Haaga
Kruununhaka
Jätkäsaari
Laajasalo
Katajanokka