Suosikkiasuinalueesi helsingissä?
Kommentit (754)
Todella ”ihanaa” kuunnella sitä persereiän kairaamista naapurista.
Porvoo kiinnostaisi ruotsinkielisyyden takia. Halvempaa kuin Eirassa mutta sama tunnelma.
Tammisalo, helmi meren äärellä. Pikkuinen, idyllinen saari.
Hesalaiset Porvoo ei ole teitä varten.
Porvoossakin on niitä pulsuja ja mammuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merihaka on seksikäs.
Googlen kuvista päätellen kamalan näköinen. Pelkkiä rumia, isoja kerrostaloja.
Betonibrutalismia ja lähiöestetiikkaa. Puhdas ja eheä visio. Täydellistä rauhaa merituulen puhaltaessa autioita betonipihoja.
Kauneus on katsojan silmässä, jopa ehkä ennemmin tuolla asuisin kuin epäsuhtaisessa valkoisessa kivikuutiossa.
Sehän niin rupiaa olemaan tuo Helsinki yksi suuri kehitysmaaghetto.Varmasti tosi kivaa siellä.
Puukäpylä, Vallila Siltasaari ja tietysti Kulosaari.
Punavuori on ihana, ihan parasta Helsinkiä. Kaikki mitä tarvii on lähellä. Lapsiperheille myös puistoja ja päiväkoteja. Suomen parhaat koulut ihan hoodeilla. Ainoa haittapuoli on asuntojen hyvin korkeat hinnat ja isojen perheasuntojen vähäinen määrä.
Pikku-Huopalahti oli ennen ihan superihana. Nykyään slummiutunut ghetto. Surullista.
Kivoja ovat tässä ketjussa kommentit, joissa rakkaudella puhutaan omista entisistä ja nykyisistä asuinalueista. Tulee hyvä mieli, kun jotkut viihtyvät ja juurtuvat. :)
Itse olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni Helsingissä. Aina kaipasin pois, pienemmälle paikkakunnalle, maaseutumaisempaan asumiseen ja lähelle luontoa. Keskuspuiston pohjoiset osat (esim. Paloheinä) olivat itselle ehkä ne mukavimmat alueet Helsingissä.
Mutta on hauska lukea kommentteja, joissa ihmiset viihtyvät kaupungissa, jopa ihan siellä keskustassa. Meitä on niin moneen junaan!
Vierailija kirjoitti:
Asun suosikkialueellani eli Punavuoressa
Sama.
Kaikki lähellä.
Parasta Suomessa
Marjaniemi. Tontti merenrannalla ♥️
Hipsterit ja persereiän kairaajat ei houkuta, ellei itse kuulu niihin.