****maanantaihin MAALISmasut****
en vieläkään osaa liittää sitä edelisen pinon linkkiä...auttaisiko joku viisaampi :)
Kommentit (24)
Eka neuvola takana, eipä oikeestaan mitään ihmeempiä kunhan vaan juteltiin kaikenlaista raskauteen liittyvää.Ja tuntui et kaiken jo tiesin, mm. siksikin kun oon täällä keskusteluissa ollut mukana / ainakin lueskellut :) ja saanut monilta hyviä vinkkejä ja arvokasta tietoa!! Että kiitos vain kaikille,täältä oppii paljon ja ihan oikeaa asiaa!! :D
Masuli68: Kyselit,että jännittääkö kertoa työnantajalle.Kyllä,jännitin tähän aamuun saakka kuinka uskallan/kehtaan kertoa,koska olin jo plussannut ennen haastattelua.Mutta,aamulla tosiaan soitin liiton lakimiehelle,joka painotti todella voimakkaasti että voin olla TÄYSIN HUOLETI asian suhteen: en ole tehnyt mitään väärää ku jätin sen kertomatta haastattelussa.Ja että voin kertoa raskaudestani pelkäämättä,miten suhtautuvat.Jos suhtautuvat nihkeesti tai jopa eivät jatka työsopparia, olen selkeästi syrjitty raskauden takia ja voin surutta vaatia korvauksia jotka ovat AINA 4-numeroisia. Puhui,että raskaudesta johtuvia syrjintätapauksia on vielä jonkin verran ja niistä saatava korvaus on 5000-7000 euroa. Eikä tuo raha pelkästään,vaan liiton antama tuki. Sanoivat,että jos joudut kokea jotain epäreilua, he ovat tukenani eikä minun tule pelätä mitään. Joten älä pelkää sinäkään, meillä on oikeus saada lapsia ja työnantajan tulee suhtautua siihen kohteliaasti!
Ninnukka1: pissan pidättämisestä :) Minulle oli siis ensimmäinen neuvolakäynti. Ja otettiin pissanäyte,johon pyydettiin pidättämään mielellään 4 tuntia,ainakin vähintään 3 tuntia. Jatkossa otetaan myöskin pissanäytteet joka neuvolakerta,mutta ei pidä pidättää pissaa noin kauan.Puhuikohan se jostain noin 2 tunnista.
Että tällassia.Mulla ollu tänään ei-pahaolopäivä!!!!!!!!!!!!! Pitkästä aikaa hymyilin itselleni peilistä, jaksoin hieman laittaakin itseäni lähtiessä kaupungille.Ja poljin pyörääni kaupungilla hymyssä suin :D Kivaa! Viimeksi oon ollut näin iloinen ehkä kuukausi sitten!
Hyviä vointeja kaikille!!
Ihanaa, ei pahaa oloa tai muutakaan känkkä oloa koko illan aikana. Lähdettiin vanhempieni luokse kylään, ja JOIN JOPA KAHVIA JA SÖIN PULLAA. Voi kun huominen olisi yhtä hyvä !!! Kerroin vanhemmilleni, että pieniin päin ollaan ja maaliskuussa saadaan nyytti, jos kaikki menee hyvin. Olivat oikein iloisia, siitäkin tuli mukava olotila :-)
Veljen vaimo synnyttää kolmannen nyt elokuussa, joten ei tule serkuksille ihan hirveästi ikäeroa.
Laitoin jopa ruokaa nyt illalla- Mutta pahaa pelkään, että huominen on taas erilainen.
Hyvää illanjatkoa kaikille t. emmi rv-7+1
Kiva, ku monella oli ollu parempi päivä pahoinvoinnin kans. Mulla on puolestaan takana ehkä pahimmat 2 päivää tähän mennessä. Sunnuntaina kärsin kokopäivä" krapulasta" edellisenä iltana ja yönä vietettyjen kaverin synttärijuhlien jäljiltä. Ilmaki oli jotenki niin seisova ja kuuma, eikä tehny mieli syyä mitään, vaikka ties, että syömällä se olo vähän helpottuu.
Sain onneksi nukuttua sitte 10 tunnin yöunet, mutta tää päivä on ollu taas yhtä väsytystä. Koko päivän ootin, että mies tulis kotiin, vaan silläpä sattuki olemaan huono päivä, ja mietin jo, oonko ihan hullu, ku kuvittelen kahen lapsen ja yhen kiukuttelevan kolmekymppisen kanssa selviäväni. Ei sais olla väsyny, pitäis " koittaa vähän tsempata" , koti pitäsi pitää siistinä ja raskaus on vaan " tekosyy" jättää hommia tekemättä. Lapselleki sano pahasti ja valitti ääneen, ku ois toinen samanlainen tulossa. Osaa ne miehet olla sitte välillä *****päitä. Mut kaipa tää tästä helpottaa. Kiitos, ku sain purkaa. Nyt nukkumaan.
Udidi rv 7+1
Aamusta alkaen ihan mieletön hedari. Masua sattui eilen aika tavalla. Toivon nyt että se olis vaan jotain kasvukipujuttuja. Onneksi huomenna on neuvola, pääsee siellä sitten kysymään ne miljoona kysymystä.
Ei paljon kauempaa nyt viitsi olla koneella kun silmät on tulessa.
Jaksuja maaliskuisille :)