Mitä voisi vanhemmalla iällä alkaa harrastamaan (+35v) ? Liikuntaa, mitä te harrastatte?
Joku kamppailulaji kiinnostaisi, vaikkakin ei ole mitään urheilutaustaa. Olisinko mummo nuorten joukossa? Onko niitä kursseja vähän iäkkäämmille vai on kaikki alle 20v?
Kommentit (34)
Vanhemmalla?
Tuossa iässä mitä tahansa. Olet vielä tarpeeksi nuori treenaamaan niin, että voit vaikka päästä siihen kuntoon, että voisit osallistua vuoden 2024 olympialaisten maratonille.
Mä olen 56 ja harrastan kuntosalia ja niiden ryhmäliikuntatunteja (en korona-aikaan, mutta muutoin), hiihtoa, uintia, lenkkeilyä ja mitä nyt mieleen tulee.
Kuntosali, crosstraining, lenkkeily/hölkkäily, jooga, kehonhuollot.. kannattaa kokeilla vähän kaikkea, tiedät sitten mistä tykkäät. Hissuttelusta vai veren maku suussa menosta. Jos ei ryhmätunneille ole halua, niiin netistä verkkotunteja, niitäkin on vaikka mitä. Koskaan et ole liian vanha aloittamaan eli ihan ensimmäiseks tollainen ajatusmaailma pois.
Vai ap on vanhemmalla iällä. Mun isäni, täyttää 86v tänä vuonna, harrastaa vanhemmalla iällä kävelylenkkejä. T. Ammattivalittaja
Mikä tahansa laji.
Oikeasti vanhemmalla iällä eli eläkkeellä voi ehkä vähän miettiä onko jo jotain iän tuomia rajoitteita.
Tämä on ikäkriisitrolli eli patjallanukkuja nainen, ÄLKÄÄ VASTAILKO
olen kohta 50-vuotias. Harrastan karatea. Vanhin meillä aktiivisesti treenaava on yli 80-vuotias ja nuorin (aikuisten ryhmässä) 13. Meillä on useita yli 50-vuotiaana aloittaneita treenaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Yleltä tulee sellainen jumppaohjelma missä vähän oiotaan käsiä ja jalkoja joko tuolilla istuen tai jos oikein tuntee itsensä energiseksi eikä huippaa liikaa niin seisoen, mutta muista varovaisuus! Siinä selkokielellä selostetaan jatkuvasti liikkeitä niin ehkä sinunkin ikäisesi voi pysyä mukana, rohkeasti kokeilemaan!
N34
Tiedän ohjelman, tein sitä vuosi sitten kun rajoitukset alkoi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmalla?
Tuossa iässä mitä tahansa. Olet vielä tarpeeksi nuori treenaamaan niin, että voit vaikka päästä siihen kuntoon, että voisit osallistua vuoden 2024 olympialaisten maratonille.
Mä olen 56 ja harrastan kuntosalia ja niiden ryhmäliikuntatunteja (en korona-aikaan, mutta muutoin), hiihtoa, uintia, lenkkeilyä ja mitä nyt mieleen tulee.
Juu ei kiinnosta maratonit, en ymmärrä miksi kukaan lähtee sellaiseen rääkkiin vapaaehtoisesti, ilman palkkaa.
Ap
Taas tämä trolli, joka v.ttuilee yli 35-vuotiaille naisille. Todella vitsikästä?
Aloitin kuntonyrkkeilyn viime vuonna 46 vuotiaana. Joka loppui koronaan n 3kk myöhemmin.
Tosin urheilutaustaa lapsesta lähtien.
Kuntosali,pyöräily+hiihto edelleen lisänä.
Istumalentopallo. Ei tossa iässä oikein muuta enää voi. Mun vaari harrasti sitä kun oli samaa ikäluokkaa kanssasi eli 78v.
Oikeasti nää sun "vanhemmalla iällä" - jutut käy jo, noh, vanhoiksi. Älä ainakaan aloita mitään lajia mikä maksaa, säästä nekin rahat niihin nuorennusleikkauksiisi.
Laskettelu, lentopallo,(beachvolley erittäin hyvä), pyöräily, tanssi, kaikki erittäin hyviä peruskunnon ylläpitäjiä, toki en tunne vielä olevani "vanhemmalla" iällä, vasta vähän yli 60 ;-)