Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa mulle. Miks mun mies haluaa loukata minua?

Vierailija
14.02.2021 |

Siis todellakaan en ymmärrä miks hän haluaa loukata minua. On usein rakastava ja hellittelee. Mutta haluaa laukoa totuuksia minulle. Sillä tavoin että haluaa mun ymmärtävän etten ole ihana tai hauska tai kaunis. Eri tavoin. Välillä elehtien. Välillä sanoen tai huomauttaen että "et sä oikeasti tuolta näytä", jos jonkun selfien olen ottanut. Olenko vain herkkä? Ei liiemmin ole koskaan kehunut minua mistään. Sukulaisilleen antaa ymmärtää että hän tekee ja minä vain oleilen. On kyllä muutenkin sellainen että haluaa olla huomion keskiössä ja oikein kerjää kehuja. Ja onhan hän taitava monessa, ero meissä on se että minä myös kehun häntä. Olen viime aikoina tullut niin surulliseksi.. tunnen olevani taakaksi ja alan jo uskoa että en ole hyvä missään ja etten ansaitse kehuja. Tunnen itseni rumaksi ja hyödyttömäksi. Olemme olleet jo lähemmäs 10v. yhdessä jos jotain merkitystä sillä on...

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkinen väkivalta on jatkuvaa mitätöintiä, arvostelua, nolaamista ja arvon kieltämistä. Aloittaja on huomattavan ylidramaattinen. Jos mies ei huomio hänen haluamallaan tavalla, aloittaja tuntee itsensä rumaksi ja hyödyttömäksi? Jos mies ei jaksa kehua naisen itsestään ottamaa valokuvaa maasta taivaisiin elämän pohja putoaa pois? Ok.

Niin miksi kysyä mitään jos ei hyväksy vastausta? Eikö ap saanutkaan tarpeeksi oikeanlaista päähäntaputtelua? Ja huomasiko kukaan, että ap on ihan samanlainen kuin kotioloissa. Pitää kehua ja miestä haukkua. Just niin.

Vierailija
22/55 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta olet kohteliaasti ja hammasta purren kuunnellut tuollaista? Nyt nainen otat omat rajasi haltuun. Siihen ei tepsi mikään värisevällä äänellä ja kohteliaasti kerrottu mielipaha toisen käytöksestä. Jokaisesta lyttäämisestä ja vähättelystä, ja sukulaisille mollaamisesta naulaat ukon seinään. Vaikka sitten julkisesti, jos hän sinut julkisesti nolaa.

Oma mieheni on ollut myös todella hyvä saamaan minut tuntemaan itseni huonoksi, mutta nykyisin tiedän, että hän ei ole tehnyt sitä koskaan pahalla, ja meillä ei kylläkään koskaan olla ilkeilty toisten kuullen. Mies ei vaan ole ollut tietoinen siitä, mitkä asiat saavat minut kiehumaan. Olen nykyään tietoinen, että ne asiat ovat isäni aiheuttamaa lapsuuden painolastia, jollaista hän ei ole koskaan kokenut. Olenkin ihan tietoisesti opetellut pois roolista, joka oli esim. äidilläni. Hänkään ei koskaan sanonut mitään, nieli vaan kaiken ja oli vanhana katkera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei selkeästi kunnioita sinua ja hän haluaa polkea sinua alas. Kuulostaa että on kyllästynyt myös.

Sanot että hän toteaa selfieistäsi ettet oikeasti näytä siltä - no, aika harva näyttää kun kuvat otetaan tietystä kulmasta ja laitetaan filttereiden läpi. Joitain nuo epätodelliset selfiet vaan ärsyttää ja onhan ne omiaan antamaan ihmisille liian hyvän kuvan itsestään. Kerrot myös, että hän sanoo ruoasta sen olevan ”vain syötävää tai ihan hyvää”. Miksi hänen pitäisi ylistää ruokaa jos ei sille ole aihetta, itsekin myönnät niin?

Uskon että sinulla on aihetta olla loukkaantunut sillä miehesi saattaa olla tökerö. Mutta voisiko olla myös niin että luulet liikoja itsestäsi ja se näkyy läpi? Se on omiaan ärsyttämään ihmisiä. Menkää pariterapiaan niin saatte kuvan siitä, miten toisillenne näyttäydytte.

Vierailija
24/55 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt sitä meiltä, jotka emme tunne sinua emmekä sinun miestäsi. Emme me tiedä, minkä näköinen sinä "oikeasti" olet ja mitä et teette.

Mitä mies vastaa, kun kysyt sitä häneltä itseltään? Tule sitten kertomaan meille!

Esitä myös itsellesi yksi tärkeä kysymys: mikä sinulla on tuon miehen kanssa yhdessä ollessa paremmin kuin mitä olisi yksin tai sellaisen miehen kanssa, joka oikeasti rakastaisi sinua eikä vain pilkkaisi, moittisi ja ilkeilisi?

Vierailija
25/55 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa narsistilta. Mutta sillä ei ole lopulta sen suurempaa merkitystä sinun kannalta miksi tekee noin. Sillä puolestaan on, miksi annat kohdella itseäsi noin.

En puolusta miestä mutta narsisti on kova diagnoosi, jota ei pidä heittää joka tilanteeseen.

Vierailija
26/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee noin eikä muista avioliittolupaustaan. Rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä. Mitähän sen mielestä rakkaus oikeasti on. Hänelle voi kertoa, ettei rakkauteen kuulu pahoittaa toisen mieltä. Varsinkaan jatkuvasti, niin ettei voi vedota vahinkoon tai että toinen olisi liian herkkä.

Mies on sellainen, joka tuosta huolimatta valittaa sitten yksin jäätyään, että "ero tuli ihan puskista". Pönttö tyyppi.

Olen sanonut: ei tunnu kivalle tai että sanoisi mieluummin positiivisia asioita yms. Mies vastaa tyyliin: ei ole minun vika kun sinä loukkaannut niin herkästi, minähän sanon vain totuuden! Usein hän yrittää uhalla ns. haastaa riitaa, että saisi tekosyyn jolla itse näyttäisi "viattomalta" ja minä "syylliseltä"! Sanoo esim "okei sinä olet maailman paras ja kaikki muut on surkeita"! (ja ei todellakaan tarkoita tuota!)

Vierailija
27/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan tee lasta tuollaisen miehen kanssa. Sieltä paljastuu narsisti tai rajatilanarsisti ja se tekee elämästäsi ja lapsen elämästä helvetin josta on vieläkin vaikeampi paeta.

Lähde kun vielä voit. Ja varaudu stalkkaamiseen ja kostamiseen.

Vierailija
28/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies vastaa tyyliin: ei ole minun vika kun sinä loukkaannut niin herkästi, minähän sanon vain totuuden!"

Tuo on hyvin yleinen ajatus ihmisillä jotka jatkuvasti loukkaavat muita. Heiltä puuttuu ymmärrys että kaikkia "totuuksia" ei ole pakko toiselle sanoa jos tietää että he niistä loukkaantuvat. Suun voi myös pitää kiinni.

Vierailija
29/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa narsistilta. Mutta sillä ei ole lopulta sen suurempaa merkitystä sinun kannalta miksi tekee noin. Sillä puolestaan on, miksi annat kohdella itseäsi noin.

En puolusta miestä mutta narsisti on kova diagnoosi, jota ei pidä heittää joka tilanteeseen.

Näissä keskusteluissa sillä tarkoitetaan yleensä narsistisia piirteitä. Niitä voi olla ilman että ihminen olisi diagnoosiltaan narsisiti.

Vierailija
30/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kuulosta.

Vierailija
31/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi hänen pitäisi ylistää ruokaa jos ei sille ole aihetta, itsekin myönnät niin?"

Koska itselle tärkeitä ihmisiä halutaan yleensä ilahduttaa. Kyllä minä kiitan puolisoni laittamasta ruoasta ja sanon sen olleen hyvää vaikka se olisi ollut vain yksi ihan tavallinen ateria muiden joukossa. Se on ihan normaalia kohteliaisuutta.

Vierailija
32/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisyys on juurikin tuollaista: pahuutta eri muodoissa, varjoista. Itsensä ylentämistä toista alentamalla. Arvostelua. Narsismia. Oman egon pönkittämistä. Rakkautta tuossa ei ole hitustakaan, suosittelen lähtemään.

Vierailija
33/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sun versiosi. Me ei tiedetä mitä siellä teidän kotona tapahtuu. Voi olla ettei tuo vastaa ollenkaan totuutta.

Vierailija
34/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miestä on parempi kuin väkivaltainen ja/tai hyväksikäyttävä mies.

Vierailija
35/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on sun versiosi. Me ei tiedetä mitä siellä teidän kotona tapahtuu. Voi olla ettei tuo vastaa ollenkaan totuutta.

Toisaalta ei ole merkitystä mikä on "totuus" jos aloittajasta tuntuu tuolta. Parisuhde on juuri niin hyvä tai huono kuin miltä se itsestä tuntuu. Siinä ei ole mitään muuta "totuutta".

Vierailija
36/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ei ole merkitystä mikä on "totuus" jos aloittajasta tuntuu tuolta. Parisuhde on juuri niin hyvä tai huono kuin miltä se itsestä tuntuu. Siinä ei ole mitään muuta "totuutta".

Tämä.

Vierailija
37/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Hyvin usein kyseessä on vain ihan perus kusipää ja kokovartalokyrpä.

Vierailija
38/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin tuollaisen kanssa 4 vuotta, siinäkin jo 4 liikaa. Eroa hyvä ihminen, tuo suhde tuhoaa itsetuntosi.

Vierailija
39/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Hyvin usein kyseessä on vain ihan perus kusipää ja kokovartalokyrpä.

Tuollaisille ihmisilä on usein luonteessaan erilaisia narsistisia piirteitä yhdistettynä muihin luonnehäiriöihin. Ei ehkä niin paljon että niistä sairausdiagnoosin saisi mutta riittävästi että tekevät muiden elämästä helvettiä.

Vierailija
40/55 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin tuollaisen kanssa 4 vuotta, siinäkin jo 4 liikaa. Eroa hyvä ihminen, tuo suhde tuhoaa itsetuntosi.

Samaa mieltä. En tiedä mistä tuo tarve olla demoni toiselle kumpuaa, mutta syvältä se tulee, eikä siitä parane.