Voisitko kuvitella vuokraavasi kesämökin, jossa kantovesi ja ulkohuussi (kompostoiva)
Jos mökki on muuten siisti, ja kauniilla rauhallisella paikalla puhdasvetisen järven rannalla? Kesäaikaan siis.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla kaivo. Millä tiskataan? Pestään?
Hohhoijaa, järvivedellä tietysti, kuten saunassakin peseydytään järvivedellä.
Puhtaan järven vettä voi juodakin, kun suodattaa Brita-suodattimella.
Vierailija kirjoitti:
En helvetissä. Myin just pois tuollaisen ryjän.
Jep! Ei ei ei ei ikinä!
yyyyääääkkk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin ottaa selvää tuollaisesta suodattimesta. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
No sillä järvivedellä tietenkin.
Olen pärjännyt viikon joka kesä teltassakin kun olen käynyt vaeltelemassa joten tuohan olisi ihan luksusta joten vuokraisin, kunhan hinta olisi kohdallaan 1000€/vko on liikaa, puolet ehkä.
Voisin vuokrata ja vuokrasinkin viime kesänä. Ensi kesänä aion vuokrata uudestaan. Enemmän ratkaisee ympäristö, tykkään liikkua luonnossa ja uida, kotona on riittävästi luksusta.
Vierailija kirjoitti:
AP ei taida ymmärtää mitä kantovesi tarkoittaa.
Kantoon tejdään kolo ja siihen kertynyttä vettä juodaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos kantovesi tulee hyvävetisestä kaivosta, ilman muuta. Meilläkin mökillä saaressa on. Porakaivon vettä voi juoda sellaisenaan, ja hyvää on.
Meillä kantovesi tulee lähteestä ilman kaivoa. Sitäkin voi juoda ihan sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökillä kantovesi tarkoittaa kyllä ihan paikallisen vesiosuuskunnan vettä. Meillä on ns. vesiposti pihassa. Jos sitä käyttää, pitää se kuitenkin kantaa, koska vesijohtoa ei tule sisälle. Järvivettä ei käytetä kuin uimiseen.
Never. Ja muutenkin kotimaan matkailu on niin syvältä. Aina vaan pois täältä kun on mahis
Ulkohuussi on ihan perus, mutta kantovesi on vähän turn off. Järveen saa kyllä helposti pumpun, jolla saa vettä sisälle. Ehkä kaupunkilaiselle voisi olla eksoottista kantaa vettä itse monta saavillista.
Vierailija kirjoitti:
Ulkohuussi on ihan perus, mutta kantovesi on vähän turn off. Järveen saa kyllä helposti pumpun, jolla saa vettä sisälle. Ehkä kaupunkilaiselle voisi olla eksoottista kantaa vettä itse monta saavillista.
Sitten se sama kaupunkilainen käy salilla heiluttamassa vesiämpärin painoista kahvakuulaa :)
Assburger kirjoitti:
Voisin. Paikka ratkaisee.
Samoin. Ennen muuta tosi kaukana suvun yhteisomistusmökistä...
No meillä on perikunnalla. Ei tule ikinä käytyä, tosin sijainti saaressa vähän hankaloittaa. Joku käy silloin tällöin katsomassa, että on vielä pystyssä, mutta sisällä siellä ei ole enää kukaan. Ei kiitos, voisin kunnostaa tuon jos kiinnostaisi. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mökillä juuri näin. Sähköllä toimiva pumppu, joka nostaa veden saunaan hanaan asti. Siitä letkulla täytetään pata ja saadaan näin lämmin tiskivesi joka saunakerran jälkeen. Kyse on isosta erillisestä padasta, johon menee ainakin 80 l vettä. Ulkona on kompostoiva huussi, jossa voi kompostoida myös elinrarvikkeiden biojätteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mökillä juuri näin. Sähköllä toimiva pumppu, joka nostaa veden saunaan hanaan asti. Siitä letkulla täytetään pata ja saadaan näin lämmin tiskivesi joka saunakerran jälkeen. Kyse on isosta erillisestä padasta, johon menee ainakin 80 l vettä. Ulkona on kompostoiva huussi, jossa voi kompostoida myös elinrarvikkeiden biojätteet.
Jos on kohtuullinen matka ja nousu, tulee se vesi ihan käsipumpullakin.
Jos menee sankohommiksi, ei siihen saunareissuunkaan saavitolkulla vettä tarvita.
En. Sain lapsena tarpeekseni alkeellisista kesämökeistä.Never again.
Vierailla kyllä voisin vaikka yhden yönkin yli, mutta pitempään en viihtyisi.