Voisitko kuvitella vuokraavasi kesämökin, jossa kantovesi ja ulkohuussi (kompostoiva)
Jos mökki on muuten siisti, ja kauniilla rauhallisella paikalla puhdasvetisen järven rannalla? Kesäaikaan siis.
Kommentit (67)
Korkeintaan viikonlopuksi jos ei parempaakaan olisi saatavilla.
Kantovesi olisi vähän ongelma, huussi ei.
Jos kantovesi tulee hyvävetisestä kaivosta, ilman muuta. Meilläkin mökillä saaressa on. Porakaivon vettä voi juoda sellaisenaan, ja hyvää on.
En helvetissä. Myin just pois tuollaisen ryjän.
Ei siis ole kaivoa, juomavesi pitää hakea kanisterilla lähimmältä kaupalta.
Osta kärkkäiseltä vesipumppu ja laita kaivoon?
Vierailija kirjoitti:
Osta kärkkäiseltä vesipumppu ja laita kaivoon?
Kun ei ole sitä kaivoa.
Oma mökki on tuollainen, mutta vuokramökiltä odotan enemmän helppoutta. Alkeelliset olot vaativat hyvät toimivat rutiinit, muuten se on raskasta.
Pitää olla kaivo. Millä tiskataan? Pestään?
Tottakai, mutta hinta lopulta ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla kaivo. Millä tiskataan? Pestään?
No sillä järvivedellä, joka kannetaan ämpärillä.
AP ei taida ymmärtää mitä kantovesi tarkoittaa.
Pestään ja tiskataan tietysti järvivedellä.
Ihan ok, pienellä porukalla, max viikko, edullisempaan hintaan. Järviveden voi keittää ja sillä tiskata.
En missään tapauksessa. En vuokraisi minkäänlaista mökkiä mistään. Jos joku maksaisi mulle, voisin vaivautua mökille yhdeksi yöksi.
Nimimerkki "elämänsä ensimmäiset 20v alkeellisissa olosuhteissa elänyt eikä minkäänlaista hinkua takaisin"
Vierailija kirjoitti:
AP ei taida ymmärtää mitä kantovesi tarkoittaa.
No mitä se tarkoittaa? Olen luullut, että se tarkoittaa vettä, joka kannetaan sisään ämpärillä tai kanisterilla.
En, pääsen sellaiselle ilmaiseksi.
Vanhempien mökki on kuvailemasi kaltainen, ja en siellä sen kummemmin viihdy tai ole käynyt vuosiin, joten vanhempani ovat vain riemuissaan jos mökille haluaisin mennä. He just viime viikolla puhuivat miten kohta voivat taas mennä mökille.. Ovat siellä nykyään lähes koko kesän, jolloin mä asun heidän omakotitalossa ainakin osan ajasta.
Kyllä, jos itsellä ei olisi omistuksessa samanmoinen :)