Antakaa neuvoja julkisilla kulkemiseen ja kaupungilla käymiseen! Mitä varata laukkuun mukaan?q
Kyse on siitä, että en ole aikoihin kulkenut juuri missään. Nyt on käynyt niin, että joudun ruveta kulkemaan bussilla lähes päivittäin ja tämä tarkoittaa sitä, että joudun viettämään kaupungin keskustassa aikaa bussia odotellen. Joudun myös käymään pienemmällä hädällä julkisissa vessoissa. Antakaa nyt ammattilaisohjeita, kuinka käyttäydytään bussissa ja kuinka pärjään likaisissa vessoissa! Täytyy ruveta kantamaan laukussa yhtä sun toista. Desinfioivia pyyhkeitä käsiä ja pöntönreunaa varten? Paperia en tykkää käyttää (pöntön)rinkulan päällä. Varmaan omaa vessapaperiakin kannattaa alla vajaa rulla mukana jos äkillinen vessahätä iskee eikä ehdi tarkastamaan onko kopissa paperia... Kuinkahan monessa vessassa on naulakko laukulle ja takille (pitkä talvitakki käytössä)? Pitää varmaan ruveta vessapoliisiksi ja vinkata aina epäkohdista vessojen omistajille... No mitäs muuta sinne laukkuun kannattaa ottaa perinteisten tavaroiden lisäksi? Vesipullo ainakin... Puhelimen laturi, sadeviitta. Auttakaa siskot hyvät.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Opettele pissaamaan niin, että peppu leijuu hieman siinä pöntön yläpuolella. Tulee hyvää lihaskuntoharjoitusta reisille siinä samalla.
Kiitos vinkistä, voisihan tuota harjoitella! ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on oma lavuaari usein käsilaukussa mukana. Ne altaatkin on yleisessä usein niin likaisia.
Saippua on lopussa usein. Tarvitaan usea pieni nestesaippuapakkaus.
Korvatulpat tai kuulokkeet (musiikin, äänikirjojen tai podcastien kuunteluun kännykästä), jotta voit blokata julkisia käyttävien älämölön. Joka bussissa on vähintään yksi ihminen, joka ei osaa käyttää kuulokkeita musiikin kuunteluun, puhuu puhelua lujaan ääneen ja kaiutinta päällä pitäen, tai teinilauma jotka nauraa räkättävät tai kiroilevat kovaan ääneen.
Mä kuljen joka päivä bussilla ja repusta löytyy kuulokkeet, vesipullo, lompakko, nenäliinapaketti ja känny. Näillä olen tähän asti pärjännyt oikein hyvin.
Suosittelen, että jatkossa kannat myös vessanpönttöä kaulasi ympärillä. ap