Ikäsi ja milloin arvioit saavasi rokotteen?
Kommentit (49)
56-v tämä vuonna, olen siellä viimeisessä rokotusryhmässä. Varmaan loppukesästä tai syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
55, riskiryhmä 1, ajanvaraus aukeaa ensi viikolla joten toivoisin saavani ensimmäisen rokoteannoksen lähiviikkoina.
Kannattaa sitten HETI ajanvarauksen avauduttua olla asialla ja mielummin netissä, jos mahdollista, koska puhelimeen on ruuhkaa.
Meillä alkoi 80 vuotta täyttäneiden rokotusajanvaraus perjantaina klo 8. Aamupäivällä jo myytiin eioota.
Vierailija kirjoitti:
miten tieto rokotuksesta muuten tulee? Tuleeko kirjeellä?
Riippuu kunnasta, jotkut soittavat yli 85-vuotiaille. Sitä nuoremmat saa yleensä kaivella tiedon ihan itse paikallislehdestä tai kunnan nettisivuilta.
40, työn puolesta olisi pitänyt saada, mutta ajanvarauslinkin takana ei toistuvasti ole ollut yhtään vapaata aikaa. Olen kyllä pääasiassa lasten kanssa kotona, mutta teen lähes viikottain keikkaa päivystyksessä pk-seudulla.
45v, otan heti kun saan. Toivottavasti ennen kesää, mutta luultavasti menee syksyyn. Minulla on riski sairastua vakavasti, mutta näemmä riskiryhmien kriteerit ovat todella tiukat, joten joudun luultavasti terveiden joukkoon tässä asiassa.
Ilmeisesti menee niin pitkälle loppuvuoteen että todennäköisesti jään odottamaan kehittyneempää rokotetta jolla kattavampi suoja, jos kuten lupailtu olisi jo vuoden kuluttua saatavilla.
66v ja saan rokotteen varmaan joskus ensi vuodenvaihteen tienoilla.
Kuulun viimeiseen rokotusryhmään, eli samaan kuin kaikki työikäiset ja odotan että tilanne rauhoittuu ja ryhmäni hätäisimmät ovat omat saaneet. Kaiken lisäksi rokotustahti pääkaupunkiseudulla on erityisen verkkainen ja tulee hidastumaan rutkasti kun ensimmäiset alkavat saada rokotuksen kakkosannoksia.
40v. ja maalis-huhtikuun aikana varmaan saan rokotteen. Kuulun semmoiseen riskiryhmään, jotka saa aiemmin.
Jos hyvin menee saan rokotteen huhtikuussa.
Olen 52 ja kuulun riskiryhmään.