Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***XL-laihduttajat viikkoon 32***

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun tuhdin suola-annoksen ansiosta turvotus on +++++ ja paino sen mukainen.

Paino vko sitten 104.8

Paino tänään 106 =(

Nyt uusi viikko ja kuri ja järjestys saapukoon taloon! Painonhallinta on todellakin aloitettava! Eli nyt ylös ja ulos lenkille! Toivon ensi viikolla lukeman olevan pienempi!

Reipasta viikkoa kaikille!=)

Miisa

Vierailija
2/16 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla jäi itseltäni pinoutumatta. Takkuistahan tämä on olut. Kahden viikon mittaan on käynyt vieraita, on kyläilty, on ollut rippijuhlia, oltiin Tava Jazzissa piknik-kori herkkuineen mukana...mutta nyt on sentään paino hivenen tippunut. Maaginen 90 kilon raja on nyt sitten alitettu!! (Eipä enää paljon ois matkaa kun painoindeksin mukaan oon vain lievästi ylipainoinen, tällä hetkellä vielä huomattava ylipaino...)

Mutta siis...Yhä edelleenkään en voi sanoa nauttivani liikunnasta suuremmiten, mutta ei se enää ihan pakkopullaakaan ole. Eilen jopa hitaasti hölköttelin 2 km ja pari kävelin. Huomasin kyllä että juoksu ei sovi mulle, rasittaa polviani. Mutta tulipahan sekin testattua.

Eli...lähtöpaino 1.1. 06 112, 8 kg

paino 2 viikkoa sitten 90, 6 kg

paino nyt 89, 9kg

kokonaispudotus 22,9 kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali viikko mulla eli se vakio -600g ja siihen olen tyytyväinen. häihin joiden vuoksi aloin dietin on enää kuukausi ja ja pitäis alkaa etsimään mekkoa :)

alkupaino 98kg

viikonpudous -600g

paino nyt 81kg

koko pudotus -17kg HUI

no tämän viikon aion unohtaa jo tässä vaiheessa, koska tänään on töpaikan grillibileet, sinne on onneksi tulossa kanaa ja kasviksia, ja olen autolla liikkeellä. mutta v.loppuna on meidän hääpäivä ja sillon ei kitsastella, ehtii sitä sitten taas

M

Vierailija
4/16 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka edelleenkään ei olla saatu uutta vaakaa (eikä tosta entisestä taida enää peliä saada..)

mutta pinoudun siltikin ihan vaan sen vuoksi, että porukassa ollaan edelleen :)

Tosin viikon päästä en olekaan ilmoittelemassa enkä seuraavanakaan, kun lähdetään reissuun. Mutta ehkäpä sen jälkeen sitten olis vaakakin saatu.. (ja loman jälkeen lukemat tosi kivat..hih)

Vierailija
5/16 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...se viikko!

lähdettiin tiistaina reissuun ja se sopikin yllättävän hyvin mulle. Pieni pelko oli kotiapalatessa, kun en ollu saanu hypättyä vaa´alla joka päivä (ja montaa kertaa ;) ). Ruokailun kanssa oli vähän niin ja näin, mutta liikuntaa tuli kävelynmuodossa reippaasti.

edellinen tulos 115,6

tällä kertaa 114,8

eli miinusta 800 g - tässä kuussa vielä tavoitteeseen 2.2 kiloo. Tää kuukausitavoite-juttu sopii mulle. Näissä lukemissa mitään ihmeitä ei tapahdu, mutta kivaa on huomata, että toi 3 kiloo on ihan saavutettavissa ja sehän on kilon per viikko ja yhtenä viikkona nollaa... :o)

SS

Vierailija
6/16 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos porukat vielä lomilla, kun niin hiljainen pino on. Kävin eilen uimassa. Tulipa taas hyvä olo sen jälkeen. Mulle toi uiminen on ihan ykköslaji. Tänään en ole ehtinyt vielä mihkään,kun olen tenttiin lukenut. Uusia tavoitteita en ole vielä varsinaisesti asettanut. Tärkeintä on vaan se, että paino putoo, vaikka -100gr:kin viikossa, niin kiva! Toi sunnysummerin systeemis kuulostas aika hyvältä. Jos itsekkin kokeilis, täytyy nyt vielä harkita mitkä ne REALISTISET tavoitteet on. Se on vain vaikeaa, kun on tälläinen " nytkaikkihetiäkkiämulle" -tyyppi. Se pitäs nyt ihan tosissaan sisäistää, että tämän muutoksen on oltava sitten lopullinen. äkkiäkös ne kilot sitten takaisin tulisivat, kun vanhaan malliin jatkaisi.

se kromi tuntuu mulla auttavan ainakin jonkin verran, makeanhimo on huomattavsti pienempi. Suolaisia tulee sitten napsittua liikaa...Mikähän siihen auttas?=\ Sipsit eivät, onneksi, ole ongelma. Mutta ihan leipää päällystyksineen (vaikka ne ovatkin kevyitä) tulee syötyä liikaa. Hiilihydraattien määrän kun tulisi kiinnittää myös huomiota. Monestihan rasvattoman/vähärasvaisen tuotteen hiilarimäärä on tosi suuri, esim. jugurteissa.

Tuoreita mansikoita kaipaan. Pakkasta ei viitsi alkaa niistä vielä tyhjentään. Mutta jos vielä hetkeksi palaisi tenttikirjan ääreen ja sit lähtis ulos!

Miisa

Vierailija
7/16 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kääk, mites mä nyt näin unohdin???

Mä oon siirtynyt uudelle KYMMENLUVULLE mun painossa, JEE JEE JEE JEE JEE JEE JEE JEE JEE JEE JEE JEE JEE JEE JEE!!!!Arvatkaas oon happy?

Eli nyt paino alkaa numerolla 8, ei enää 9..Eikä toivottavasti enää ikinä!!

VIIME VIIKON MA 30.7 90.3kg

TÄLLÄ VIIKOLLA 89.6kg

PUDOTUSTA YHT 9.2kg kun lähtöpaino " hienot" 98.8kg!!;o)

Kuuma on, hiukan sais jo viiletä. Ainakin musta. Koulun alkua ootellaan, tai ainakin meidän perheen ekaluokkalainen oottaa!!Jännää!

Vierailija
8/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen paino oli 87,2 ja tänään 86,2 eli kilon vaihteluita 24 tunnin sisään :)

ja siis kaksi kiloa plussaa ennätyksestä 83,8 kiloa. vyötärönympärys on silti sama kiduttavat 91 senttiä, kuulemma 88 senttiä oisi semmonen kriittinen raja.

lähtöpainosta ei o pudonnu pal pskaakaan :))

nyt tsemppaamaan pullukka pulu salille! en o käyny kolmeen viikkoon kuin balancessa ja pyöräillyt töihin 12 km laiskasti!

ilonen? laihduttaja

Geema

Vierailija
9/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs mua nyt vaivaa???

Siis kesken kaiken, iski kauhea turvotus. Onko se tää helle? Niinku naama on ihan turvonnu, silmäpusseissa vois kantaa omenoita, maha on ilmapallona, sormuksia en saa irti ja painoa vähintään kaksi kiloo lisää!?!?!

Mitään erikoista en oo syöny, siis samaa ruokaa kun ennenkin, ja muutenkin oon ollu niinku normaalisti. Tää alko eilen ja tänään tuntuu vielä pahemmlta... huomista odotellessa. Raskaana en aijo olla ja maidon juon laktoosittomana, ei oo niitä vaivoja nyt...

Plääh, ahdistaa, ihan kirjaimellisesti. Onkos kellään ideaa???

SS

Vierailija
10/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioitu osoitteesta http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1133;63946;64363

Keho kerää nestettä

Laihduttajan paino nousee toisinaan sen vuoksi, että kehoon kerääntyy väliaikaisesti normaalia enemmän nestettä. Äkillinen, totuttua voimakkaampi liikuntasuoritus, suolainen ruoka tai esimerkiksi jotkut hormonilääkitykset saattavat kerätä nestettä elimistöön. Nesteen kertymisen huomaa mm. siitä, että kengät tai sormukset puristavat tai silmänaluset ovat turvoksissa.

- Tällainen nesteen kertyminen ei ole yleensä vaarallista, sillä nesteet tulevat ja menevät. Esimerkiksi vesi on tärkeä osa laihduttajan ruokavaliota. Vesi ei lihota eikä laihduta, mutta runsaasti juotuna näkyy luonnollisesti hetken painossa, toteaa Rantanen.

Nopea laihduttaminen paaston avulla on suurelta osin näennäistä, koska paino näyttää pienempää lukemaa jo siksi. että vatsalaukku ja suolisto ovat tyhjiä. Paastolla saavutettu painonpudotus tulee takaisin nopeasti, kun paastoaja palaa takaisin normaaliin ruokailurytmiin.

- Terveellinen laihdutusvauhti pitkällä tähtäimellä on noin 0,5 - 1 kilo viikossa. Jos jonakin viikkona paino putoaa enemmän, on siihen järkevintä suhtautua kuin rahaan pankissa.

Painon aleneminen onkin laihdutusaikana riemun aihe, mutta laihduttajan mieli on heti musta, jos jonain viikkona paino ei putoakaan tai on kivunnut vähän plussan puolelle, toteaa Rantanen.

Jos paino tuntuu jämähtäneen paikoilleen, on hyvä miettiä mikä siihen on syynä.

- Toisinaan käy niin, että kun paino laskee ja saavuttaa lukeman, jossa se on aikaisemmin ollut vuosikausia, painon putoaminen jämähtää paikalleen useiksikin viikoiksi. Aivan kuin keho viihtyisi kyseisessä painossa.

On myös hyvä muistaa, että mitä pienemmäksi ihminen tulee, sitä vähemmän hän kuluttaa energiaa. Jos esimerkiksi 93 kiloinen ihminen pudottaa painoaan 63 kiloon, hänen päivittäinen energian kulutuksensa voi laskea jopa 800 kilokaloria, arvioi Rantanen.

Vierailija
11/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lienee normaalia. Mutta jos turvotus vaan jatkuu ja pahenee niin sit kantsii ottaa yhteys lääkäriin. Helteetkin kyllä vaikuttaa varmasti todella paljon. Kannattaa kokeilla ananasta ja vettä, sekä mansikoita jos niitä on. Vähän kannattaa juoda myös esim. natrium pitoista vissyä, ettei suolatasapaino ala heittään.

Itse olin viime yön töissä ja aamulla työkengät puristi, kun niin turvotti. Eikä mua tavallisesti yövuorot noin turvota. Yökkökaveri valitteli samaa.

Miisa

Vierailija
12/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kivaa että joku vastaa...

nyt kun luin tosta liikunnasta jne,niin kävin tiistaina vesijumpalla (yritän käydä säännöllisesti - eli ei sillai uutta) mutta se jumppari heitti jostain 110-vaihteen päälle ja siinä sinnittelin :)

Valittelin miehelle aiemmin, ettei toi " kesäjumppari" oikeen tsemppaa, mutta nyt tapahtui täyskäänne (hellekkö sekoittanut hänenkin pään) ja vetäsin varmaan liian kovan treenin. Sotkin sitte vielä pyörällä sinne ja takasin.

Maltan siis mieleni ja ryömin vaa´alle lauantaina....ARG!

SS

Vierailija
13/16 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa ei ole miinus merkkistä kerrottavaa ollut sitten heinäkuun alun, mutta haluan pysyä porukassa mukana kun jo lenkkikausi taas alkanut oten painokin siitä varmasti notkahtaa pois lomalukemista:) Tiistaina käytiin juoksemassa (reipas 400kcal 32min) ja eilen kävelyllä pururadalla (718kcal 1h20min) Sykemittarilla olen seurannut ainakiin juostessa sykettä ettei etene liian lujaa. Ke haettiin koiranpentu kotiin, siinä onkin puuhaa riittänyt ja kahvivieraita rampannut pientä katsomassa, eli elämä ei oikein ole nyt suotuisaa laihdutuksen kannalta. Olen silti iloinen että lomakilot, jotka tulivat eivät lisääntyneet enää! Tänään mennään häihin ja huomenna tulee sukulaisia kahvittelemaan viikkositten olleiden 29v-synttäreideni vuoksi, että kakkua kyllä palan syön....ma viimestään taas lenkille, 4.9 alkaa vasta ohjatut pyöräily ja jumppatunnit.

Tsemppiä teille kaikille!

Aloituspaino 90,9kg

Paino ennen lomaa n.82kg

Paino nyt 85kg

Vierailija
14/16 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväsin tänään jo vaa' alla, kun lähdemme huomenna reissuun ja palataan keskiviikkona. Paino maanantaista on lähtenyt putoomaan, onneksi. Maanantaina vaaka näyti 106kg

Tänä aamuna se oli 105.4kg

Toivottavasti se ei tuolla reissussa taas nouse ylöspäin. Täytyy vaan pitää suu kiinni!=) Oikein hyvää viikonlopun jatkoa ja tsemppiä tulevaan viikkoon kaikille!=)

Miisa

Vierailija
15/16 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolisitteko mukaan yhden ison emännän?

Olen 32-vuotias kolmen lapsen äiti pohjoisesta. Aloitin tämän kevennysoperaation 7.8 ja paino silloin oli pyöreä 100. Hyvä lukema aloittaa ;)

Kaipaisi vähän ryhmätukea ja olisi kiva nähdä, miten muilla ja itsellä menee.

Saako Roselle liittyä porukkaanne :)

Vierailija
16/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mahtuu uusia mukaan! Itse olen nyt vähän hakoteillä laihdutukseni kanssa, paljon ollut puuhaa että keskittyminen on herpaantunut, nyt ollaan ihasteltu oiranpentumme touhuja ja vähillä yöunilla menty. Kaiken näiden " ongelmien" vuoksi täytyy pysyä sakissa jotta ei pääse tavoite unohtumaan:) Lomakiloja kanna edelleen mukanani...toivottavasti se miinus viikko koittaa kohta, mutta se vaatii päässä naksahdusta oikeeseen suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme