Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puuttua nuoren tupakanpolttoon tehokkaasti?

Suuttunut
13.02.2021 |

Löysin kauhukseni jokin aika sitten teinini laukusta punaisen marlboro merkkisen tupakka-askin. Aski putosi laukusta, kun nostin sen lattialta imuroinnin tieltä. Olen nyt uhkaillut, lahjonut ja kiristänyt häntä, mutta minusta tuntuu siltä, että tupakointi jatkuu selkäni takana. Millä asiaan voisi puuttua tehokkaasti jotta nuori ei jää koukkuun?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkorahat, kännykkä ja tietokone pois. Rauhallisesti erittelet, että takavarikoit omaisuutesi tupakoinnin loppumiseen tai lapsen poismuuttoon saakka.

Vaatii pokkaa ja toki, nollapohjalta (en oleta tätä kohdallesi huom) mahdotonta, riskit silloin suuret.

Jos annat polttaa, luovut vastuustasi. Sille tielle on helppo lähteä ja siltä tieltä ei toistaiseksi kukaan ole palannut. Tsemiä.

Vierailija
22/23 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikeaa on mulle ei ainakaan silloin nuorena olis tehonnut mikään. Yritin puhua tyttärelle ettei aloittais. Mutta uskottavuus varmasti puuttui, kun poltan itsekin edelleen.

Nyt kun kerran aloitti kans poltetaan yhdessäkin ei salailu auta mitään. Tupakka on lähentänyt meitä kyllä tosi paljon. Tytär sanonut että arvostaa, kun en ala saarnaamaan. Kuitenkin tietää asiat ja vastaa itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellettynä kaikki on hauskempaa. Tee lapsen kanssa yhteiset kompromissi säännöt esim. kotona paikassa x kuten parvekkeella saa polttaa mutta julkisilla alueilla (esim. koulun alueella) ei saa polttaa. Jos jää kiinni polttamisesta esim poliisille tai opettajalle niin vielä tiukemmat säännöt polttamisesta.

Olen kuullut että sähkötupakka on hiukan terveellisempää ja vähemmän koukuttavampaa, mutta en ole varma. Se saattaisi olla hyvä ns välietappi tupakan polttamisen lopettamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän