***3-kuumeilijat***-viikko 32
Kommentit (39)
Niin, tänään on siis eka neuvolakäynti. Saapa nähdä millaisen " tädin" sitä tällä kertaa itselleen saa. Esikoista odottaessa th oli aika vanha, sinäänsä ihan mukava, mutta aivan kamala hössöttäjä. Hänestä oli mm hyvin arvelluttavaa se, että kävin lenkillä koiran kanssa...sitähän voi vaikka kaatua! :0) Toisaalta hänellä oli selvästi rautainen ammattitaito ja hän bongasi esikoisen perätilan, vaikka lääkäri kivenkovaa väitti lapsen olevan raivotarjonnassa. Kakkosen odotusajan th oli nuorehko, todella mukava ja asiallinen. Nyt on sitten edessä taas kokonaan uusi tuttavuus. Vähän sinäänsä jännittää koska minusta on kuitenkin aika tärkeää, että kemiat pelaavat th:n kanssa edes jotenkin kun siellä neuvolassa pitää ravata kyllästymiseen asti. Eipä silti, tärkeäähän se on siellä käydä katsastamassa, että kaikki on ok, mutta siinä loppuvaiheessa kieltämättä rasittaa kun niitä käyntejä on niin usein ja usein ne ovat tyyliä: " onko mitään uutta?" " eipä juuri, olo kuin ennenkin" " no, otetaan sitten nämä kontrollit" .
Leekolasse; unohdin eilen onnitella tädin vierailusta! Hassua sitä tällä palstalla tehdä, mutta kuitenkin. Toivotaan, että nyt alkanut kierto olisi normaalimpi ja toisi toivotun tuloksen.
Peetu-Lotta: siinäs näit! Onnea vahvistuneesta viivasta! :0)
Pikku-Pilu: jänniä hetkiä...Niin kauan on toivoa kun täti pysyy kaukana. Yritä piiloutua oikein hyvin ettei vaan löydä.
adalat, rv 7+1
Kiitos tsemppauksista! Yritän piiloutua tädiltä :) Jomotusta on ollut, mutta eipä ole tätiä näkynyt :)) Toivoa ei ole siis vielä menetetty. Tää piinaaminen on vain niin hirveetä, varsinkin näin malttamattomalle ihmiselle :D Luinkin tuolta jostain ketjusta, että jollain oli ensimmäinen raskausoire ollut juuri menkkamainen jomotus, mutta ilman että menkat alkoivat. :) Sitä siis toivottavasti :)
Tulehan sitten adalat kertomaan niitä neuvolakuulumisia. :)
Itse olen käynyt samassa neuvolassa nuo kaksi edellistä odotusaikaa, ja samalla th:lla :) Esikoisen aikaan oli kyllä todella usein eri sijainen ja sai selitellä tilannetta, mikä hieman ärsytti. Nyt kolmannen kohdalla onkin sitten eri neuvolaan mentävä, kun muutettiin paikkakunnan sisällä. No on ainakin lähellä, kävelee parissa minsassa :) Kaikki aikanaan..
Tää on ihana paikka, kun voi tulla kirjottelemaan omia ja lukemaan toisten kuulumisia! Ei oikein oo vielä viittinyt kenellekkään kertoa tästä kolmoshaaveesta :)
yk1 kp33/?
Onnittelut Leekolasselle tädin kyläilystä. Se on sitten vaan " uutta putkeen" . Ja toivottavasti tässä kierrossa ratkaisu , mielellään positiivinen, tulis VÄHÄN nopeammin..
PikkuPilulle ja manille on täällä peukut pystyssä. Eli niin kauan on toivoa, kun ei tätiä kuulu..
Täällä pohdin kuumeisesti, varmaan kirjaimellisestikin, et otettiinkohan liian iso riski tytön tekemiseksi. Simpat laitettiin liikkeelle ma-iltana, et tänään olis illalla 3 vuorokautta täynnä (72 tuntia). Ovis-testi näytti eilen plussaa. Nyt sitten jännätään, et riittääkö simpoissa tehoa. Jos riittää, niin luulisi sen olevan tyttö. Vähän skeptinen olo on kyllä kieltämättä. Alavatsa ollut kipeä jo monta päivää, vielä tänäänkin.
No, se nähdään parin viikon päästä.
vuma
yk1, kp 13/ 28?
Huomenna ehkäpä tulee jotakin selkoa tilanteeseeni kun aamulla menen antamaan pissanäytteen terveyskeskukseen ja jos sekin on nega niin sitten asia varmistetaan verikokeella on nyt aika jännät paikat ei jaksais millään odottaa huomiseen noh onhan tässä jo kolme viikkoa odotettu alkaako menkat vai ei niin kai tässä vielä yhden päivän jaksaa odottaa:)
Onko muuten teillä monella samaa sukupuolta edelliset lapset?
Meillähän on 2 tyttöä olisihan se mukavaa saada se ainukainen poikakin taitaa olla aika tuurista kiinni miten nuo menee toisaaltaa en ole koskaan oviksia testaillut niin ei ole pystynyt tähtäämään justiinsa siihen ovis päivää milloin saattais se poika tulla no eihän sillä niin merkitystä sinänsä ole.
Plussatuulia kovasti kaikille!!!:)
Carita kp59/34-38
tässä tapan aikaa. Pitäis nyt sitten jaksaa odotella taas sitä ovista.
Pohdiskelin tässä että kyllä kahdeksan kuukautta alkaa olla sellanen aika, ettei jaksa olla enää niin täpinoissään tästä yrittämisestä. Ja se harmittaa, onhan siinä oma tenhonsa kun voi alkuun jännittää oikein tosissaan tärppäystä. Nyt tää on vaan tätä, eri asioiden odottelua ja se on aika tylsää puuhaa.
Kiitti muuten tädin vierailun johdosta kirvonneista onnitteluista. Hassua että Adalatillakin on jo neuvola, vastahan plussasit.
Tiedättekö muuten tarkalleen mistä tämä tädin nimitys on tullut? Voin kyllä kuvitella mistä on keksitty mutta se joka sen on keksinyt on lanseerannut aika pysyvän ja ainakin yhdelle palstalle levinneen nimityksen.
Joo ja muuten taas yksi huolenaihe lisää. Nää ovikset mitkä nyt tiedän olleen, niiden jälkeen on kuukautiset tulleet kymmenen päivän kuluttua ja se alkaa olla siinä rajoilla että olisi liian lyhyt kiinnittymiseen... Toisaalta, on mulla ennenkin ollut toi aika vissiin jotain 12 pvää, ei hirveen pitkä aika sekään.
yk 8, kp5/25-41
Heips!
Onnea tosiaan kailille plussanneille!! :)
Ajattelin tässä ennen nukkumaan moenoa hienan " puhdistaa päätäni" . Kun päätimme, että kolmas on tervetullut, päätin, että nyt en ala kyttäämään mitään sen kummemmin, kun mikäs kiire tässä on...kuopuskin on vasta 8kk...mutta KATIN KONTIT!!!!!!! Täällä minä kyttään omaa kroppaani, limoja jne...ja pettyneenä otin vastaan tädin tai jtäsin jka kolkuttelee inhottavalla tuhruvuodollaan...huomena varmasi alkavat. Jotenkin vaan masentaa kuitenkin .Yritystä takana vasta kaksi kiertoa ja kuopuksen jälkeen nämä ovat " vasta" viidennet vai neljännet (tuntuu kuitenkin että ovat tulleet jo ikuisuuden) tädit.... Kroppaani, en pysty tulkitsemaan ollenkaan, oviskipuja tai jälkeisiä on pitkin kiertoa ja kierrotkin ovat olleet 30-39 välillä. Järkikin sanoo, että eihän meillä mikään kiire ole, kun molemmat pojat ovat vielä pieniä siis 2,5v ja 8kk...mutta silti on jo kiire saada uutta vauvaa..mutta kun nuo ovat niiiiiiiin ihania!
Ja kuitenkin olen välillä niiiiiin poikki ja ajattelen , että olisi varmaan järkevää pitää perhekoko tässä.
Äh, anteeksi oman navan ympärillä pyöriminen...ja itsesäälissä rypeminen... Kiva, että voi kuitenkin jonnekin hieman höyrytä.
Huomenna päivä uusi ja toivotavasti piinajille päivä olisi iloinen plussa päivä! Ehkäpä minäkin tulen ensikuussa mukana.
Yk 2 kp 34/30-39 (mutta siis tuhruttaa, että täti kyllä tulee...No, sinänsä hyvä sillä joskus kierto ollut jopa 56pv!!!!En siis varmasti ovuloi aina.)
ei näy tätiä * koputtaa puuta*....
taidan olla kohta niin stressaantunut ja jännittynyt, että jo senkin takia noi menkat lykkääntyy...
Oireita ei oikein edelleenkään oo mihinkään suuntaan... testi piti äydä hakemassa tänään ennen töihin menoa, mutta sitten tohinassa unohdin koko asian, ja taas saa odottaa, eli jos ei tätiä ala kuulumaan (mikä olis toivottavaa) yritän muistaa hakea huomenna testin ja lauantai aamuna sitten tikuttaa...
tukkahan tässä päästä lähtee..
Mulla on migreenin estolääkitys, mutta nyt en ole uskaltanut edes sitä ottaa, kun selosteessa luki ettei saisi raskaana ollessa syödä...
Pikkupilu.. mää kävin silloin edellisen pojan kohdalla Helsingissä siinä 4d- ultrassa, mutta en brunon luona, vaan siellä felicates(tuskin oikein kirjoitettu) klinikalla. Sitä voin suositella isolla kädellä! ultraaja tais olla joku tapio tai jotain ja siellä se kestää kauemmin ja se ottaa asiaan sellasen kunnon otteen alkuhaastatteluja myöten!
jännätään tosiaan nyt niin että tukka lähtee....
mani ja kp 34/33
Tsemppiä mani testaukseen, kyllä se plussa sieltä pamahtaa!
Entäs Pikkupilu, mikä tilanne?
Kärsivällisyyttä sitä kaipaaville, kyllä se odottaminen on kauheeta ja piinaavaa, mutta koittakaa kestää kyllä se vielä palkitaan++++++
Mites Adalat neuvolassa?
Sitten ON: Mulla on ihan kauhee nälkä koko ajan, tää on kauheeta ja sitten ei voi koko ajan olla syömässäkään, surkeeta:-( Eilenkin ruokatunnilla söin oikein kunnon annoksen salaattia, leipää, hernekeittoa ja pannukakkua eli siis paljon ja varmaan tunnin päästä siitä oli ihan kauhee nälkä. Jos sitä koko ajan söis kun on nälkä niin varmaan sitä olis kohta aivaan kauheessa kunnossa?
Mites muilla alussa menijöillä, onko samaa ongelmaa?
LapaLepa rv 7+1
Neuvolakuulumiset heti kärkeen; eipä siellä taas mitään ihmeellistä. Samat jorinat ja kyselyt kuin aikaisemmillakin kerroilla. Th tuntui oikein mukavalta ja sai verinäytteenkin ekalla yrityksellä, mikä on aika hyvä saavutus minun olemattomista suonistani. Se vaan vähän harmittaa, että täällä on supistettu neuvolatoimintaa aika paljon. Seuraavan kerran pääsen neuvolaan vasta viikolla 14, jolloin on lääkärineuvola ja yritetään sydänääniä kuunnella ja sitten vasta viikolla 22. Lähinnä tuo sydänäänien kuuntelu harmittaa, koska minulta on aikaisemmilla kerroilla kuulunut hyvin viikolla 10+. Olisi kiva saada pian varmistus siitä (malttamaton kun olen), että täällä mahassa todella köllöttelee joku, joten aloin tosissani harkitsemaan ultraan menoa yksityiselle.
Jokos Carita on käynyt pissaamassa purkkiin? Millä tuloksella? Meillä on myös kaksi tyttöä entuudestaan, mutta mitään suuria sukupuolitoiveita minulla ei ole. Itseasiassa ehkä hieman enemmän toivon tyttöä tähän sarjan jatkoksi kuin poikaa, mutta kumpikin toki otetaan ilolla vastaan. Sen tiedän, että suurin osa tutuista kuvittelee meidän tekevän poikaa kunhan nyt ensin saavat raskaudesta kuulla.
LapaLepa: nälkä on tuttu kaveri minullekin. Tuntuu, ettei mikään ruokamäärä riitä ja jatkuvasti pitäisi olla syömässä. Tälläistä se on kyllä ollut aikaisemmilla kerroillakin, joten sinäänsä tuttua.
Töihin lähtöä odotellessa adalat, rv 7+1
Ja tilanne edelleen sama, testasin siis jo tänään ja nega taas :( Eilen oli illalla niin kuvottava olo että piti tietysti testata taas :)
Mutta nyt vasta tänään mietin tota mun kiertoa.. kun se kerta on näin pitkä niin olishan se voinut olla ovis joka aiheutti sen kamalan alavatsakivun kp19-23?? Pahin kipu oli kp20. Tää on ehkä toiveajattelua, mutta jos se oli sitä ja olis tärpännyt niin plussakin näkyisi testissä selvästi vasta ensi viikolla? Noh, toivoa on siis vielä hitunen jäljellä kun tätiä ei ole näkynyt :)
carita: meilläkin on ennestään kaksi tyttöä(04 ja 05). Olisi kiva saada poikakin joukon jatkoksi, mutta tytölle taas olisi suunnileen kaikki valmiina :)
adalat: Oho, onpa teillä pitkät välit neuvolassa! Kai ne sitten ajattelee, ettei kolmannen kanssa tarvi ravata vähän väliä. Täällä ainakin kakkosta odottaessa oli niin että uudelleen synnyttäjät sai käydä aluksi harvemmin jos halusi, mutta sai käydä tiheämminkin :)
mani tulehan kertomaan testikuulumisia! :)
yk1, kp34/?
Heippa vaan kaikille!
Ajattelin nyt muutaman rivin kirjotella kun jaksaa, oon ollut koko viikon niin huonovointinen ja väsynyt etten oo jaksanut tänne kirjotella vaikka melkein päivittäin lukemassa käynkin. Mulla alkoi tää superväsymys vasta tällä viikolla. Aamulla herätessä tuntuu kuin olis jyrän alle jäänyt, mutta eikun reippaasti töihin vaan.. :) Pahoinvointikin on aika ikävää jo, kokoaikaista pahaa oloa. Mut kuten LapaLepa tossa kertoili niin nälkä on mullakin ihan kauhea vähän väliä. Ruokailusta max. kaks tuntia kun vatsa jo huutaa... Enpä muista, et aiemmissa raskauksissa olis tällästä jatkuvaa nälkä/syöminen-kierrettä ollut, tuntuu etten sillon juur mitään pystynyt syömäänkään! Vaan nyt ei auta syömättä olla jos nälättää, koska sitten tulee kyllä NIIN huono olo ettei sitä kestä enää... Yöllä on oltava tuoremehua yöpöydällä, kun vessassa käyn kahdesti yön aikana ja jos en silloin saa mehua niin iskee paha olo ja sitten ei enää pysty nukkumaan... Huh huh, on tää aika rankkaa kyllä, en muistanutkaan enää et tää tällästä oli :) Ja vielä 9 viikkoa tätä varmaan kestää jos samoin menee kun edellisistä, iik! Oon ihan kauhee läskiponttoonikin jo, housuista ei enää mene napit kiinni :) Paino on noussut ainakin kaks kiloa. Neuvolaan tarvis varmaan pikkuhiljaa alkaa jo soitella, ens viikolla sit varmaan. Mites LapaLepa, joko oot varannut neuvolan?
Tääl 3-kuumeilijoissa on niin paljon väkeä jo, etten enää pysy perässä, et kuka menee missäkin tilanteessa, mutta kaikille kuitenkin toivotan tärppejä ja plussaonnea!
Toivoopi raskauden runtelema Luna
rv 7+0 :)
Pitihän mun se testi mennä heti tekemään kun töistä tulin apteekin kautta... ihminen kun ei jaksa odottaa.. eli vasta lauantai aamunahan mun se testi piti tehä... ja tyhmä kun en odottanut sinne asti.... negaahan sieltä tuli. No kävin ostamassa vielä pari uutta kun ajattelin et tein sen tosiaan vähän nopsasti ja pissasta joka ei ollu seisonut yhtään rakossa.. ajattelin sit että teen toisen huomen aamulla... no ei tartte... täti tuli niin että ovet paukku... harmittaa...=(
taas tää surullinen olo ja melkein tippa linsissä sai sidettä asetella...
no kierto olis nyt sitten 34 ja sen mukaan sitten yritetään...
pettynyt ja surullinen mani kp 1
eli jos mun kierto olis sen 34 niin päivät jolloin olis paras aika laittaa tyttösimpat liikkeelle???
jelppikää avutonta... =)
Viikonloppuja kaikille!
Tein vielä yhden testin ja plussa sieltä tuli. Luotin apteekin testiin, luottaisin vastedeskin, mutta toivon, että nyt kaikki menisi hyvin ja meille tulisi kahden talvivauvan jälkeen kevätvauva. Sitten on meidän lapsiluku täynnä. Etten enää tarvitsisi testejä...
Joku pohdiskeli täällä palstalla, että kuka on keksinyt täti nimityksen menkoille. Olen itsekseni miettinyt ihan samaa, jotenkin niin kaukaa haettu nimitys, mutta todella hyvä!
Hei, miten on, millä nimityksellä me plussanneet kolmoskuumeilijat pidoudutaan tuonne odotus-palstalle? Meitähän jo aika remmi -ja lisää tulee, vai mitä siskot ;o) ?
Minulla ei ole nyt mitään muita raskausoireita kuin poisjääneet kuukautiset... Ennen kuin plussasin, oli paljon enemmän. Mutta en ole huolissani, esikoista odottaessa minulla ei ollut myöskään mitään oireita kun taas kuopusta odottaessa oli ällöoloa alkuun kuukauden verran.
Olen iloinnut tässä jo lapsien ikäerosta, jos kaikki menee " putkeen" . Eli esikoinen on vauvan syntyessä 4v2kk ja kuopus 2v6kk. Tosi hyvä ikäero tulee, vähän isompi kuin viimeksi, muttei liian pitkä. Kroppa on saanut enempi aikaa toipua raskaudesta, synnytyksestä ja imetyksestä. Eli joskus meillä on pyöristettynä 6v, 4v ja 2v lapset. Upeeta =)
Tärppionnea kaikille toivoo Anttuli
rv4+3 (nyt laskin sen ekaa kertaa!)
täti siis päätti tulla tännekkin käymään :( Hieman kyllä kieltämättä harmittaa, mutta olin siihen jo varautunut.. harvoilla kun tärppää ekasta yrittämästä.. Uudelle kierrokselle siis :) Ja nyt en kyllä jaksa enää kytätä oviksia tai muuta, turhaa ressiä tulee vaan! Kyllä se vaavi tulee jos on tullakseen, kun tarpeeksi tasaseen puputtaa :) Ja tuli nyt edes jonkinlainen kierto selville, eli 34.
Manille myös pahoittelut tädin tulosta! Meillä täysin sama kierto :) Meillä tosin yritetään poikaa :)
yk2 kp1/34
Tämä täällä on aivan hymy huulilla :) Joskus tädin tulokin on positiivista. Ja nyt niin on. Tänään täti siis tuli. Mieheni on lopultakin myös samaa mieltä, et tältä kierrolta alettas yrittää meillekin kolmosta. :) Ja jos vielä toiveita sais esittää, niin kiva ois jos tulis kevät/kesävauva kahden vuodenvaihteen vauvan jälkeen, ja kiva ois myös jos kahden pojan jälkeen tulisi tyttö. Mutta tietenkin ilolla otan vastaan kaiken mitä annetaan sillä rintamalla!!! Et ei muuta kuin odottelemaan, et odottaminen alkais :)
Ineska
Onnea kaikille, kellä täti tuli käymään, siis toivotusti.
Mä olen vähän ihmeissäni tässä kierrossa, kun ovis oli jo kp6 tai 7 ja norm kierto 28 pv. Raskausoireita tässä olisi jo iso pino kuvotuksesta (tänä aamuna vietin aikaani keskustellen pytyn kanssa) väsymykseen ja jopa rinnoista on tullut maitoa! Aattelin vain, että liekö tämä kierto nyt lyhyempi vai... No varminta kait odotella sinne kp 28 ennen testauksia ellei nyt täti sitten ole kurvannut kylään sitä ennen. Lähdetään miehen vanhempia tapaamaan viikon päästä, joten ois kyllä kiva saada + sitä ennen. Ainakaan en tätiä toivo reissun ajaksi..
Pitäkää peukkuja!
AIHA
Yk 2, kp 21/28
Juu täällä kanssa väsyttää ja nälkäkin on usein, tänää syötiin muusia ja nuggetteja ruuaks, niin johan oli parin tunnin päästä maha ihan tyhjä ja sairas nälkä. Tosiaan mä voisin vaikka nukkua koko päivän jos siihen ois mahdollisuus, mutta on sitä näiden muksujen kaa jaksettava touhuta :) rinnoissa sellai jännä tunne, ja valkkaria riittää. Varasin tossa maanantaina neuvolan, joka on 31.8 heti aamusta, ei oo enää ees 3vkoa siihenkää. Minä yritän kyllä päästä usein neuvolaan, kun tosiaan kuopus syntyi keskosena 31+6 viikoilla, mitää syytä ei tiedetä, katselin tossa neuvolakorttia siltä ajalta, kävin tokan raskauden aikana peräti 6 kertaa neuvolassa, kyllä minusta ois useammin kivempi käydä, ja nyt taidan päästä hyvään seurantaan, kun on keskonen edellinen.
Tänää ois jo rv 5+2, niin ne vaan viikot vierii eteenpäin =)
T: MaSa79
ps. onnea plussanneille ja peukkuja tärppiä odottaville ja kaikille muillekin!!
Jes Peetu-lotta, kyllähän mä tiesin et ne viivat vahvistuu, joten ONNEA vielä kerran!
Ja Pikkupilu, kyllä sullakin voi käydä samanlailla kuin P-l:lla eli vielä muutaman päivän kuluttua ollakin plussa, tsemppiä!!!
ON: Tänään on tasan rv 7 ja olo on koko ajan mielettömän väsynyt, koko ajan haukottelee vaan ja toinen et mulla on koko ajan nälkä. Olen yrittänyt välttään ylensyömistä ja syödä varsin terveellisesti etten olisi mikään kauhea maanpuolikas sitten maaliskuussa.
Siinäpä varmaan tärkeimmät, tulkaahan piinailijat kertomaan kuulumisia ja testin tuloksia!!!
LapaLepa rv 7